گرافیک دیزاین, مستربلاگ

عکاسی صنعتی و گرافیک دیزاین

عکاسی صنعتی از ادکلن

عکاسی صنعتی و تاثیراتش در عرصه گرافیک

شاید بهتر باشد که در ابتدا عکاسی صنعتی را بهتر بشناسیم و تفاوتش را با سایر روشها و سبکهای عکاسی بدانیم. اصولا زمانی که با یک جسم بی جان یا یک محصول تولیدی روبرو هستیم و می خواهیم تمامی ظواهر آن جسم را با جزئیات ثبت کنیم و تا حد زیادی هم در این امر اغراق کنیم ، نیاز به نورپردازی ویژه ای داریم که عکاس با قوانین نور و سایه از جزئیات محصول ما بهترین تصویر را ثبت کند ، که اگر این نوع از عکاسی به درستی و طبق اصول و توسط فردی توانمند انجام شود به طور حتم نتیجه کار بسیار جذاب و گیرا خواهد بود.

 

لزوم استفاده از عکاسی تبلیغاتی

در خیلی از کاتالوگ ها ، پوستر ها و آگهی های تبلیغاتی بارها مشاهده کرده اید که همه اجزاء در کنار هم به خوبی جایگذاری شده اند اما به خاطر یک عکس بی کیفیت و آماتور کل کار زیر سئوال میرود ، زیرا طراح یا صاحب کار تشخیص داده است که برای عکاسی صنعتی هزینه ای نپردازد غافل از اینکه مهمترین قسمت کار را مورد توجه قرار نداده و از کنار آن به سادگی عبور کرده است. برای طراحی کاتالوگ حرفه ای یک کارخانه یا برند ، اولین و واجب ترین کار تهیه عکس های تبلیغاتی از محصولات و بخشهای مورد نظر است و پس از آن طراحی و سایر پروسه طراحی گرافیک. به طور اختصار در ملزومات چاپی که برایتان اهمیت زیادی دارد دور عکاسی با موبایل و با دوربینهای خانگی SLR در محیط معمولی را یک خط قرمز بکشید.

عکاسی تبلیغاتی و زیبا سازی محصول

در کار تبلیغات قرار نیست که همیشه با یک مبل زیبا ، جواهر ، موبایل ، لپ تاپ ، اتومبیل و هزاران جسم با ظاهر زیبا سر و کار داشته باشیم ، در موارد بیشماری قرار است که برای یک کاتالوگ قطعات یدکی ، ابزار آلات صنعتی کوچک و بزگ ، سیم و کابل ، لوله و اتصالات و … عکاسی انجام شود و اینجاست که هنر یک عکاس صنعتی خبره نمایانگر میشود زیرا ، باید یک جسم سخت و بی روح را به زیبایی هر چه بیشتر به نمایش بگذارد تا چشمان بیننده را جذب نماید. برای درک هر چه بیشتر موضوع 2 نمونه حرفه ای که اثر یکی از عکاسان صنعتی خوب کشورمان است و سالهاست که افتخار همکاری با ایشان نصیب ما گردیده است را مشاهده می کنید.

 

 

در سخن پایانی گویای این نکته هستیم که همانطور که به طراحی و چاپ موارد مورد نیازتان اهمیت میدهید به عکاسی نیز به همان میزان توجه نمائید و برای این مهم هزینه لازم را اختصاص دهید چون تک تک فریمها در جای مناسب کاربرد خواهند داشت.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *