لوگو و لوگو تایپ, مستربلاگ

بهترین شرکت طراحی لوگو

انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو 

انتخاب یک لوگوی خوب به تتنهایی برای بسیاری از صاحبان مشاغل کاری است بسیار دشوار، حالا پیدا کردن بهترین شرکت طراحی لوگو آن هم در میان این همه طراح و شرکت نما (دور از جون خوبان) پروسه ای است صد برابر سخت تر که نیاز به تجربه و اندکی شناخت بازار امروز را طلب می کند.

اگر جز افرادی هستید که دنبال یک شرکت متعهد و کار درست در عین فنی و خلاق بودن هستید تا پایان مطلب با ما همراه باشید، مطمئن باشید نکاتی رو یاد خواهید گرفت که کلاه سرتان نمی رود و اگر هزینه هم کنید بهترین لوگوی طراحی شده را دریافت خواهید کرد، از همین آغاز هم بگم که مقصود ما از این راهنماییها این نیست که ما رو انتخاب کنید. ما اصول انتخاب طراح رو به شما یاد میدیم انتخاب با شما 🙂

برای اینکه یک مجری طراحی لوگو یا شرکت طراحی لوگو مناسب برای برند یا موسسه خود پیدا کنید باید یکسری استاندارد و شرایط برای انتخابتون در نظر بگیرید که در زیر به این 10 مورد اشاره خواهیم کرد:

1- شرکت انتخابی دارای وب سایت باشد

آژانس و شرکت تبلیغاتی را انتخاب کنید که حتما دارای یک وب سایت معتبر و بروز باشد و شرکت هایی که با دنیای مجازی رابطه خوبی ندارند را کنار بگذارید. اگر میگویم وب سایت و نه اینستاگرام و… به این دلیل است که وب سایت یک شرکت معتبر باید دارای آدرس، تلفن، گالری نمونه کارها و مشتریان شرکت باشد و طبیعتا شرکت مذکور برای ماندن درکورس رقابت باید هزینه کند و همیشه بروز باشد. اما صفحات شبکه های اجتماعی از این مزایا برخوردار نیستند و اکثرا شما با یک فرد طرف هستید. شرکت های تبلیغاتی هم که همچنان به صورت سنتی کار میکنند نمی توان توقع بروز بودن از آنها داشت و سبک طراحی لوگوی آنها، هنوز از المانها و قوائد دهه هفتاد پیروی میکند.

2- رتبه بندی گوگل مبنای بهترین طراح نیست

برای انتخاب شرکت طراحی لوگو رتبه و صفحات گوگل را مبنای انتخاب صد در صد خود قرار ندهید زیرا لزوما شرکتی که تنها سئوی خوبی دارد یا به وسیله تبلیغات گوگل رتبه های برتر را در طراحی لوگو کسب کرده، نمی تواند تنها به صرف رتبه بالا طراح لوگوی خوب و حرفه ای باشد. چه بسا شرکتهایی با طراحان بسیار خلاق و حرفه ای هستند که در صفحات 3 یا 4 گوگل قرار دارند و متاسفانه سئوی سیاه نابلدان گرافیک در حق آنها برای جذب مشتری جفا کرده است.

3- سابقه حقیقی شرکت طراح لوگو

طبیعتا تجربه در هنری مانند طراحی، بخصوص طراحی لوگو که خلاقیت بالایی را نیاز دارد حرف اول را میزند. پیشنهاد میکنم سابقه شرکت انتخابی خود را بررسی نمائید که بهترین روش آن پیگیری نمونه کارهای آن شرکت است و سابقه مدیر و موسسان شرکت مورد نظرتان. و اگر قرار است هزینه زیادی به شرکت منتخب خود پرداخت کنید با چند نفر از مشتریان که شرکت طراحی ادعای طراحی لوگو و هویت بصریشان را دارد تماس بگیرید و به نوعی استعلام کنید.

4- مشاهده نمونه کارهای واقعی و به کار گرفته شده

این مورد خیلی خیلی مهم است و پیشنهاد میکنم به آن توجه زیادی کنید زیرا بسیارند وب سایت ها و شرکت هایی که به نامهای مختلف نمونه طراحی لوگو در گالری خود گذاشته اند اما دریغ از حقیقی و کاربردی بودن لوگوها . ایراد کار اینجاست که شرکت به دلیل ضعف در کارش مشتری کمی دارد و به ناچار برای اسامی ذهنی طراحی لوگو را انجام میدهند و عمل بسیار ناپسندیده دیگری که برای مجموعه ما بسیار پیش آمده سرقت نمونه کارهای خوب شرکت و قراردادن در سایت یا فروختن آن به اسم خودشان است که ترجیح میدهم در این مورد همین اندازه صحبت کنم. پیشنهاد میکنم برای اطمینان ازصحت حقیقی بودن نمونه لوگو ها تعدادی از آنها را بررسی کنید.

5- با اتودهای رایگان خداحافظی کنید

اگر شرکتی ادعا میکند که برایتان چندین اتود رایگان طراحی میکند و در صورت پسندتان از شما هزینه میگیرد، این مجموعه را سریعا از لیست خود خط بزنید زیرا این روش فرد یا شرکت هایی است که به دلیل ضعف کاری و در نتیجه بیکاری از وکتورهای آماده موجود در وب سایتها یا لوگو سازها استفاده میکنند و یک طرح را برای چندین نفر طراحی میکنند. بهترین دلیل برای رد این سبک کاری وجود این موضوع است که اگر شرکت پشتوانه حقیقی داشته باشد نیاز به استخدام نیرو ، اجاره یا خرید ملک ، هزینه آب برق و تلفن دارد و هر ساعتی که طراح کار میکند برای کارفرمایش مستلزم پرداخت هزینه است، پس طراحی لوگو رایگان تنها یک تکنیک است !!!  به قول یکی از اساتید آنقدر طراح خوبی باشید که مشتری در پی شما باشد و نه بالعکس.

6- وب سایتهای داراد اینماد را انتخاب کنید

اگر مجموعه یا شرکت تبلیغاتی را انتخاب کرده اید وب سایتش را بررسی نمائید تا نماد اعتماد ملی یا اینماد را اخذ کرده باشند بخصوص از بهمن ماه سال 99 که داشتن کد مالیاتی و احراز هویت کامل مدیران سایتها برای کسب نماد اجباری شد و این امر سبب گردید تا مجموعه ها و شرکت های معتبر در دایره رقابت باقی بمانند.

7- قیمت طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو هم از بزرگترین عوامل انتخاب مجری طراحی لوگوی کارفرمایان است که متاسفانه در بسیاری مواقع سبب انتخابی اشتباه توسط صاحبان مشاغل می شود و به خاطر 1 میلیون بالا یا پایینتر هم هزینه زیادی را متقبل میشوند و هم اندکی رضایت از لوگوی طراحی شده خود ندارند. لازم است که یک مثال معروف را بزنم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هر گرانی هم صرفا خوب نیست.
چه بسا هستند شرکتهای طراحی لوگویی که تنها برای جذب کار و ایجاد اختلال در بازار طراحی، با 200 هزار تومان مثلا لوگو طراحی میکنند و از سمت دیگر شرکت هایی که تنها به یکبار پول گرفتن از مشتری آن هم با ارقام بسیار بالا بسنده میکنند و به همکاری های آینده با مشتریان بیشتر چشم اندازی ندارند.
برای سهولت در انتخاب شرکت طراح لوگوی خود کمی دست و دلباز تر عمل کنید زیرا در مقلات زیادی اشاره کرده ایم که لوگو ستون تجارت شماست، تمامی موارد بالا را در نظر داشته باشید و بدانید که برای طراحی یک لوگوی جذاب و خلاقانه نیاز است چند طراح روی پروژه شما کار کنند و زمان زیادی را به این کار اختصاص دهند، در نتیجه یک کار تیمی برای مجری پروژه هزینه بردار است و طبیعتا شرکت طراحی باید هزینه ای را از کار فرما اخذ کند که برایش به صرفه باشد. از همه مشتریان عزیز تقاضا دارم ارزش یک کار قوی و خلاق هنری را بدانند و با کارهای آماده ارزان قیمت که حتی قابلیت ثبت هم ندارند مقایسه ای انجام ندهند.

8- زمان کوتاه تحویل لوگو مبنایی اشتباه

تبلیغات و لینکهایی مانند طراحی لوگو در 24 ساعت ، طراحی لوگوی رایگان و… را بسیار دیده اید. سفارش اکید میکنم هیچگاه به این سایتها توجه نکنید زیرا اولین گزینه برای طراحی لوگوی حرفه ای فاکتور زمان است و حداقل زمان برای طراحی لوگو در مجموعه ما 15 روز کاری است و به هیچ وجه سفارش طراحی لوگو های عجله ای را حتی با بالاترین قیمت قبول نخواهیم کرد. زمان مناسب برای ایده پردازی و اجرای لوگو نتیجه اش را در خروجی لوگوی طراحی شده  و رضایت کامل کارفرما نشان میدهد.

 

9- شرکت انتخابی به نظر شما احترام بگذارد

گروه طراحی یا آژانس تبلیغاتی را منتخب خود قرار دهید که نظر شما را می خواهد، اطلاعات کامل از شما و سلیقه تان کسب میکند و اگر نظر و ادیتی بر روی اتودها درخواست میکنید تا آنجا که به طرح آسیبی نرساند و در حیطه تخصص شما باشد نکات را اجرا و تغییرات را اعمال کنند. البته این مورد حد و مرزی دارد که مجری با کارفرما باید آن را مشخص کنند.

 

10- نحوه تسویه شرکت های معتبر

قبل از توضیح نحوه تسویه به شما دوست عزیز پیشنهاد میکنم که با شرکت طراحی لوگوی خود چه به صورت حضوری و یا مجازی حتما قراردادی محکم و قانونی فی ما بین خود و شرکت عقد نمایید تا تمامی وظایف هر دو طرف در آن مشخص شده باشد به خصوص تعهدات زمانی و مالی. نکته: اگر شرکتی از شما پیش پرداخت نمی گیرد این را به حساب خوش شانسی و زرنگی خود نشمارید، پیش پرداخت برای شرکت طراحی تعهد می آورد و شما را ملزم میدارد که پیگیر پروژه خود باشید. طبق قوانین مندرج در نمونه قرارداد انجمن طراحان 50 درصد مبلغ کل قرارداد در ابتدای کار توسط مجری باید اخذ گردد تا تضمینی باشد برای ادامه پروژه و تامین هزینه ها و زمان صرف شده طراحان و 50 درصد باقیمانده در زمان اتمام و تائید لوگوی طراحی شده از مشتری دریافت میشود و پس از آن تحویل فایل سورس و با کیفیت لوگو آن هم با فرمتهای وکتوری یا برداری.


نکته پایانی: بهترین شرکت طراحی لوگو در شهر خود یا تهران را با رعایت و در نظر گرفتن نکات بالا و با صرف هزینه معقول میتوان به درستی انتخاب کرد به شرط آنکه گول تبلیغات دروغین را نخورید و باور داشته باشید که طراحی لوگو در رشته طراحی گرافیک از تخصصی ترین و سخت ترین هنرهای تجسمی است و طراحان اندکی با تحمل مرارتهای بسیار و کسب تجربه در سالیان طولانی به این هنر مسلط گردیده اند، پس به هنرمندان عزیزمان اعتماد و اطمینان کنید و بدانید هرگز برای چنین هنری قیمت نمی توان تعیین کرد و یک طراح یا تیم طراحی لوگوی حرفه ای را با شخصی که دو روز است فتوشاپ یاد گرفته مقایسه نفرمایید.

لوگو نگین درخشان تجارت شماست ، این نگین را به زیباترین شکل به نمایش بگذارید

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “بهترین شرکت طراحی لوگو

  1. حامد اسمعیلی گفت:

    سلام برای طاحی لوگو چقدر زمان میبره؟

    1. فرشید بهمنی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به اینکه طراحی لوگو در مجموعه مستر دیزاین در پلنهای مختلف طراحی میشه این زمان یک هفته تا یک ماه با توجه به کیفیت پلنها متفاوت می باشد ولی در کل نیاز به مشاوره با کارشناسان مجموعه میتونه بهترین پاسخ براتون باشه 🙂 و یا اینکه به پلنهای مختلف طراحی لوگو در قسمت تعرقه خدمات مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *