تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

‏تاریخچه برند چیست

تاریخچه برند چیست

‏تاریخچه برند چیست و نوشتن یک مجموعه کامل در مورد ” تاریخچه برند ” چه قسمتهایی را شامل می شود.  تاریخچه برند یا به عباراتی داستان برند brand story همانند تولد یک انسان که از دوران جنینی با یک شکل و چهره زندگی را آغاز میکند و طی سالیان بزرگ و بزرگ تر میشود و شخصیت خاص خود را دارا میباشد به همراه سختی ها و موفقیتهای گوناگون و کسب جایگاه اجتماعی متفاوت در جامعه خود را دارد می توان تشبیه کرد.

حال در زبان برندینگ و دنیای امروز تجارت تاریخچه برند ” brand story ” به معنای بررسی و تحلیل تاریخچه و تکامل یک برند خاص است. نوشتار و ساختار تاریخچه برای یک برند معمولاً به منظور درک و بررسی عمیق تر عواملی مانند ریشه ها و شکل گیری برند، تحولات اصلی برند ، چالش ها، تغییرات بصری و  استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی و تأثیرات برند بر مصرف کنندگان و بازار ، نوع رقابت و جایگاه برند در صنعت مربوطه و سایر جنبه های مرتبط به واسطه کتابچه ای مجازی که تمامی این مباحث توسط متن ، تصویر ، رنگ ، جداول و نمودارها در رسانه های گوناگون و در روشهای جدید و متنوع از طریق کلیپ ، موشن گرافیک یا پاور پوینت در اختیار درخواست کنندگان قرار میگیرد.

تاریخچه برند را چگونه بنویسیم ؟

تاریخچه برند به لحاظ اینکه پایانی ندارد باید نکاتی مشخص مانند موارد زیر در ساختارش رعایت گردد:

مقدمه: شامل معرفی برند عنوان متن یا شعاری که دورنمای برند است و اهمیت بررسی تاریخچه برند را برای مشتریان و رقبا بازگو کند.
تاریخچه برند: این بخش میتواند به نقاطی مانند ایده خام ابتدایی و سپس شکل گیری برند، نام گذاری برند ، تاریخچه بنیانگذاری، اولین محصولات یا خدمات، و موفقیت های اولیه بپردازد.
تحولات اصلی: در این بخش به تغییرات و تحولات مهم و اساسی در طول زمان پرداخته می شود. برخی موضوعات ممکن است شامل تحول استراتژی های بازاریابی، تحول لوگو یا همان ریدیزاین لوگو ، رنگ سازمانی طرح بسته بندی، و تغییرات در جهت هدف و نوع مصرف کنندگان باشد.
چالش ها: این بخش شامل توضیح در مورد موانع و چالش هایی است که برند در طول مسیر طی شده خود با آن مواجه شده است. ممکن است شامل رقابت با برندهای مشابه، تغییرات در نیازها و انتظارات مصرف کنندگان ، افت و خیزهای برند و مجموعه های فرهنگی و اجتماعی در تاریخچه برند باشد.

برند استوری
استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی: این بخش به تحلیل استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی برند و اینکه کدام روش تبلیغاتی توانسته در طول زمان سبب موفقیت برند و فروش بالاتر شده باشد و بازتاب و تأثیر آنها بر مصرف کنندگان و قابلیت رقابت برند می پردازد.
تأثیر برند: این بخش به تحلیل تأثیر برند بر مصرف کنندگان، اعتبار و قدرت برند در بازار و روابط با سایر تاثیرگذاران در صنعت پرداخته می شود.
نتیجه گیری: شامل خلاصه ای از مطالب ارائه شده و اهمیت تحلیل و بررسی تاریخچه برند در استراتژی های آینده برای برند مورد نظر است.
در آخر برای درک بهتر یک برند استوری مثالی از شرکت کوکا کولا  در زیر برایتان آورده شده است.

مثال: نمونه ای از brand story یا تاریخچه برند Coca Cola . از آغاز روزهای نخستین تا به امروز. بررسی عواملی مانند ایجاد نوشیدنی کوکا کولای ابتدایی نوعی، تغییرات در طرح بسته بندی و لوگو برند، رقابت با برندهای مشابه همانند پپسی، استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی موفق و تأثیر برند بر مصرف کنندگان و بازارهای جهانی می تواند بخش های مهمی از داستان متنی و مصور را تشکیل دهد.

تاریخچه برند کوکا کولا
brand story به معنای تاریخچه یک برند است این مفهوم به استفاده از وقایع، داستان‌ها، ایده‌ها و موارد دیگری اشاره دارد که به شکل بصری نشان داده می‌شوند و به مخاطبان نشان می‌دهند که چگونه یک برند شکل گرفته است و تا کنون چه تغییراتی را تجربه کرده است. ایده اصلی پشت تولید محتوای برند استوری این است که تعامل احساسی مخاطب با برند را افزایش دهد و رابطه‌ای قوی تر بین برند و مخاطب ایجاد کند. این نوع تبلیغات تصویری می‌تواند در قالب ویدئو، عکس‌های تاریخی، اسلایدرها و نمودارها و عناصر گرافیکی بصری دیگری ارائه شود.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *