لوگو و لوگو تایپ, مستربلاگ

طراحی لوگو با هوش مصنوعی یا هنر طراحی

طراحی لوگو با هوش مصنوعی یا هنر طراحی

طراحی لوگو با هوش مصنوعی یا طراحی توسط هنر طراح سوال جدیدی است که این روزها ذهن بسیاری از صاحبان مشاغل را مشغول به خود کرده است. چون یک طرف پای هوش مصنوعی در میان است که تیتر همه رسانه ها است با هزینه تقریبا صفر و در طرف دیگر تعداد زیادی سایت و طراح لوگو که همگی ادعای بهترین طراحی لوگو را دارند و دریافت هزینه های میلیونی و ریسک اعتمادی به یکی از این سایت ها و شرکت ها !!! که کاملا بجا می باشد.

انتخاب میان هوش مصنوعی و هوش انسانی

برای انتخاب درست ابتدا باید فواید و معایب هر دو سمت را بدانیم که خوشبختانه در مورد انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو در پستهای قبلی روش انتخاب توضیح داده شد که سفارش میکنم حتما مطالعه نمائید. اما برای نقاط ضعف و قوت هر دو سمت به صورت تیتروار به آن اشاره میکنیم.

مزایای طراحی لوگو با سایتهای هوش مصنوعی :

1- به سادگی در دسترس هستند (با یک سرچ کوچک)

2- رایگان می باشند و بدون هزینه شما را صاحب لوگو میکنند.

3- یوزر فرندلی هستند که به معنای ساده، کاربر پسند بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

4- ادیت کردن و تغییرات رنگ و نماد گرافیکی راحت و ساده می باشد.

5- زمان اندک برای رسیدن به لوگو مد نظرتان.

logoai

طراحی اوگو هوشمند

 

معایب طراحی لوگو با سایتهای هوش مصنوعی :

1- متاسفانه هوش مصنوعی در طراحی لوگو با تستهای انجام شده در مقایسه با سایر موارد گرافیکی پیشرفت زیادی نداشته.

2- در طراحی لوگو با هوش مصنوعی تشابه کانسپت معنایی ندارد، این مورد با تست سه سایت معروف و ثبت نتایج کاملا یکسان زیادی که مشاهده کردیم به ما ثابت گردید، و همین مورد تشابه چند لوگوی شرکت فاجعه می باشد و نشان میدهد که هسته اصلی اکثر سایتها یکی می باشد. در صورتی که هوش مصنوعی نباید برای 2 موضوع کاری یک یا چند نمونه مشابه لود کند، پس نقش هوش این وسط چیست؟

3- ادعای اکثر سایتهای طراحی لوگوی رایگان با هوش مصنوعی دروغی بیش نیست، زیرا لوگویی را که همه مواردش تا المان گرافیکیش و … را کاربر تعیین میکند و همگی سایتها نتایجی مشابه ارائه میکنند، هوش مصنوعی کجای کار است؟

4- برای لوگوهای فارسی مناسب نمی باشند.

5- برای لوگوی برند یا محصول جواب نمی دهد چون نیاز به ثبت گرافیکی لوگو اجباری است.

6- فایل نهایی وکتور بیس نیست و برای دریافت فایل برداری باید هزینه پرداخت شود و اینجاست که طراحی لوگو رایگان مفهومی ندارد و شما برای یک لوگو تکراری با سطح طراحی ضعیف هزینه هم پرداخت کرده اید.

کلام آخر :

در مجموع نقاط قوت و ضعف طراحی لوگو توسط سایتهای مختلف را برای شما بازگو کردیم و این اطمینان را به دوستانی میدهیم که تجربه زیادی در انتخاب مجری طراحی لوگوی خود ندارند، به طور حتم طراحی لوگویی که یک شخص یا یک تیم با تجربه با ساعتها ایده پردازی ، عشق و تعامل فکری اثری را خلق میکنند و چندین کانسپت با توضیحات و دلایل فنی و هنری به شما تحویل میدهند که در آخر، نتیجه یک لوگوی یکتا و نشان تجاری اختصاصی و جذاب برای بیزینس شما سالیان سال نمادی از فعالیت اقتصادی شما می ماند کجا ؟ و لوگویی با ضعفهای فراوان با سطحی پایین کجا ؟

البته به شرط آنکه در انتخاب شخص طراح یا شرکت طراحی دقت لازم را به خرج دهید و برای تجارت خود هزینه مادی و معنوی کنید.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *