تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

برند سازی چیست

برند سازی چیست

مزایای برند سازی

شرکت های نوپا به دنبال یک برند قدرتمند هستند آیا واقعا یک برند قدرتمند میتواند تجارت ها را از یک دیگر جدا کند و در مقابل برای رقبای خود مزیت و برتری ایجاد کند؟ اگر از شرکت های بزرگ بازاریابی تجاری سوال کنید میگویند بله ، یک برند قوی میتواند به یک تجارت کمک کند تا بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد .

برند چیست ؟

برند مفهوم کلی از یک شرکت ، محصول یا خدمات خاصی است که تحت یک نام واحد و هویت بصری مختص خود مقاصد تجاری را دنبال میکند، برند به خودی خود بلا استفاده و غیر فعال است و این صاحبان برند هستند که در کنار بازار هدف و مشتریان یک نام صرف را جان میدهند و محبوب میکنند و یک نام معمولی را شکل و ظاهر می دهند، در تجارت فعال و موفق میکنند و در کل مانند یک موجود زنده برایش شخصیت قائل هستند و تنها چیزی که تمامی این موارد را کامل میکند، ابتدا یک ایده ناب و سپس اجرای عملیات تخصصی برندسازی متفاوت است. اگر درک واقعی از یک برند داشته باشید میدانید که حداقل چند تا از موارد زیر را شامل میشود :

1- سبک طراحی ( به عنوان مثال:  آرم یا لوگورنگ های سازمانی – لوگوتایپ اختصاصی – بسته بندی و… )
2- وب سایت و بازاریابی
3- ویترین
3- حضور رسانه های اجتماعی
4- خدمات مشتری
5- محیط زیست و فرهنگ شرکت
6- برچسب ها و شعارها
7- کیفیت و قیمت محصول
8- شخصیت

ایجاد یک برند قوی همیشه میلیونها تومان هزینه بر نمی دارد اما باید بدانید که خلاقیت و تحقیق زیادی لازم دارد.
جف بیزوس ( ثروتمند ترین مرد جهان ) می گویدیک برند به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که مردم در هنگام تجارت در مورد تجارت شما میگویند. “

برند ایکیا

چه چیزی باعث ایجاد یک برند قدرتمند میشود

از مواردی که باعث قدرتمند شدن یک برند میشود می توان از منحصر به فرد بودن ، داشتن یک شخصیت منسجم ، پیام روشن داشتن تیم بازاریابی هدفمند را نام برد که البته آنچه که یک برند را بزرگ میکند یک مورد خاص نیست بلکه این موارد در کنار هم میتوانند شگفت آور باشند .
به طور مثال میتوانیم شرکت هایی همانند دیجی کالا ، اسنپ ، میهن ، پگاه و سن ایچ را نام برد . این شرکت ها موارد زیادی را ترکیب میکنند تا بتوانند برند سازی قدرتمندی را اجرایی کنند و به همین دلیل هر روز شاهد پیشرفت روز افزون آنها هستیم .

تغییر لوگو و هویت بصری اسنپ

مزایای برندینگ :

برای دانستن  این نکته که  برند سازی و برندینگ یک محصول چه فوائدی دارد؟ از شما دعوت میکنیم که 8 نکته و مزیتی را که در زیر به آنها اشاره شده ملاحظه نمائید :

1- اعتماد به نفس میبخشد : برند خوب نه تنها اعتماد به نفس به مشتری میدهد بلکه برای صاحب مشاغل نیز مفید است زیرا با برند سازی عالی تمام انرژی – زمان – پول و… که شرکت انجام داده به عنوان یک نتیجه خوب و حرفه ای به شرکت برمیگردد .

2- شناخت مشتری : هنگامی که مشتری در حال خرید است وقتی رنگها و تصاویر نامعقولی از یک برند را میشناسند و میبینند برایشان آشنا به نظر میرسد چون آنها را قبلا دیده اند حالا اینجا یک برند خوب در ذهن خریداران کلیک خواهد خورد .
3- بالا بردن ارزش ویژه برند : یک مزیت بزرگ برای برند سازی قوی این است که به ارتقاء محصولات و خدمات کمک میکند . افرار به طور خودکار علاقمند به برندی هستند که با آن از قدیم آشنا هستند حالا اگر شما محصول یا خدمات خود را ارائه دهید یک برند قوی به راه اندازی آن کمک کند .

4- ثبات و یکپارچگی : هنگامی که یک کسب و کار برند تجاری خود را برقرار کرد شخصیت شرکت – بازاریابی ، رنگ ها تایپوگرافی ، چاپ ، وب سایت و غیره میتواند بعد از آن مدل سازی بقیه تلاشهای خود را آغاز کند و این باعث میشود که انتخاب های دیگر را بسیار آسان کند .

5- استعداد را جذب میکند : اگر تجارتی دارای برند عالی باشد مردم متوجه میشوند . افرادی که متوجه هستند کسانی هستند که بسیار با استعداد در زمینه های بازاریابی – طراحان وب سایت و یا ایده پردازان هستند .

 

برند محبوب اپل

6- تعهد و ارتباط عاطفی توسط ارزشهای مشترک برند : هنگامی که یک شرکت از طریق ارزشهای مشترک با مشتریان خود ارتباط برقرار کند میتواند وفاداری برای زندگی خود و نسل های آینده ایجاد کند . ارتباط عاطفی مشترک بین شرکت و مشتری یکی از نکات بسیار مهم در برند سازی است .

7- افزایش اعتبار : هنگامی یک کسب و کار دارای برند محکم است اعتبار آن شرکت را در صنعت خود و همچنین با مشتریان افزایش میدهد و از حیطه کسب و کارها کوچک فراتر میرود .

8- وفاداری مشتری : هنگامی که خریداران شروع به شناسایی و خرید یک سرویس یا محصول را میکنند یک برند خوب میتواند آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر باز گرداند و آنها را به پیروان وفادار آن برند تبدیل کند .

نکته نهایی : همانطور که میدانید برندینگ موفق خیلی بیشتر از اینکه ظاهر زیبایی داشته باشد باید بتواند تجارت را فراتر از تصور ما پیش ببرد . اگر شما صاحب تجارتی هستید و به دنبال پیشرفت سازمان و مجموعه خود می گردید و هدف برند سازی محصول یا خدمات خود را دارید ،حتما تمامی موارد بالا را سر لوحه کار خور قرار دهید .

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “برند سازی چیست

  1. امیر علی یکتا گفت:

    با سلام زمان زیادی هست که با وب سایت مستر دیزاین آشنا هستم و به تازگی مقالات شما را مطالعه کرده ام .اول تشکر میکنم سپس درخواست میکنم که حالا که اطلاعات خوبی درباره برند و برندینگ دارید، مقالات بیشتری در سایت بگذارید.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *