گرافیک دیزاین, مستربلاگ

طراحی بسته بندی

بسته بندی خلاقانه

بسته بندی خلاقانه مواد غذایی

طراحی بسته بندی مواد غذایی از جمله طراحی هایی محصوب میشود که امکان ندارد در روز با آن روبرو نشویم، از خوردن بستنی در تابستان گرم ، تا چای و قهوه داغ در روزهای سرد زمستان و صدها محصول غذایی و خوراکی دیگر ، هر روز طرح های مختلفی را رویت می کنیم . ولی تا به حال از خود پرسیده اید که چرا شکلات ، چیپس ،  نوشیدنی های مختلف و لبنیات های خارجی ما را بیشتر به خود جذب میکنند و به نوعی ذهن و چشمان ما را بیشتر جذب خود میکنند؟ در صورتی که شاید محصولات غذایی خودمان کیفیت بهتری داشته باشند؟
صحبت کیفیت محصولات در حیطه تخصص ما نیست و آن را کنار می گذاریم اما ، این سئوال تنها یک جواب دارد و آن قدرت بصری برند تولید کننده آن محصول غذایی است و به عبارت دیگر طراحی زیبا و جذاب پکیج بسته بندی آنها است زیرا ایده و فکر چندین نفر متخصص در پشت این محصولات می باشد که نتیجه آن جذابیت برای مشتری و در نهایت فروش بیشتر است . 

 

اگر بخواهیم چندین مورد از نکاتی که در طراحی خلاقانه مواد غذایی مهم میباشند را بازگو کنیم بدین شرح است.

  • استفاده درست از رنگهای مناسب برای هر محصول خاص و توجه زیاد به روانشناسی رنگ
  • به کار بردن المان های تصویری خاص مانند: استفاده از فصول سال ، میوه های مختلف ، کاراکتر حیوانات محبوب کودکان و اختصاص هر کاراکتر و رنگ ، به طعم های متفاوت محصول مانند ( آب میوه ، بستنی و لبنیات )
  • ساخت قالبهای ویژه یا ظروف شبیه محصول یا طراحی و رنگ مرتبط با محصول.
  • درست برعکس طراحی کاتالوگ یا پوستر ، طراحی خلوت جذابیت چندانی ندارد چون در این نوع طراحی حرف اول را رنگ ، نور ، عکس ، کلمات با فونت زیبا و خاص و افکتهای مختلف میزند.
  • به طراحان پیشنهاد میکنیم تا میتوانند نمونه کارهای برندهای معروف این صنعت را ببینند و از آنها ایده بگیرند و نه کپی.

صنعت بسته بندی و هنر طراحی و ایده پردازی خلاقانه در این رشته متاسفانه در کشور ما از قدرت بالایی برخوردار نیست و نیازمند آموزش و انجام کارهای بیشتر می باشد زیرا جدا از طراحی و ایده خوب اجرا و ساخت آن ایده از اهمیت بیشتری برخوردار است به امید پیشرفت هر چه بیشتر این هنر که می تواند تحولی عظیم در تولید و صادرات محصولات غذایی کشورمان ایجاد کند. گروه تبلیغاتی مستر دیزاین نیز در این امر آمادگی خود را جهت طراحی بسته بندی های خلاقانه توسط طراحان مجرب خود اعلام میدارد.

برای آشنایی و درک بهتر از مطالب ذکر شده به نمونه های خلاقانه زیر توجه فرمائید.

 

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “طراحی بسته بندی

  1. مریم صادقی گفت:

    طراحی بسته بندی مواد غذایی از تولید و توزیع مواد غذایی هم مهم تره و تاثیر خیلی زیادی بر روی خریدار میزاره. طراحی ظرف مربای توت فرنگی خیلی خلاقانه و اشتها برانگیز بود واقعاً نمونه های طراحی بسته بندی حرفه ای و جالبی رو گذاشتید. ممنون ، لذت بردم و گرسنم شد.

  2. ممنون از مطلب خوبتون درباره طراحی بسته بندی.

  3. Rajabi گفت:

    سلام
    شماره تماس میشه بدید؟

    1. فرشید بهمنی گفت:

      با سلام لطفا به بخش تماس با ما یا فوتر سایت مراجعه کنید.

  4. Amin Jahanbini گفت:

    با عرض سلام،
    شبتون بخير باشه، براى ٢-٣ محصول جديدم احتياج به ديزاينر و طراح دارم و اميدوارم كه بتونين كمكم كنين. خوشحال ميشم از پيامتان.

    امين جهانبينى

  5. سلام
    مابلم جهت طراحی و بسته بندی گردو با شما مشاوره کنم.

  6. مهدی سعادتمندی گفت:

    سلام من کار گاه تولید حلوا دارم ومیخوام درزمینه بسته بندی باشما صحبت کنم ممنون میشم شماره تماس ویا بفرمایید چطوری میتونم ارتباط بگیرم.

    1. فرشید بهمنی گفت:

      با سلام جناب سعادتمندی اگر کمی بیشتر دقت می کردید راه های ارتباطی هم در فوتر سایت و هم در منوی سایت موجوجود است.در بالای صفحه هم شماره تماس با کارشناسان درج گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *