تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

برند بوک ستون تبلیغات

برند بوک

طراحی برند بوک و هویت بصری

برند بوک (brand book) یا به عبارتی کتابچه راهنمای طراحی برند کلمه ای آشنا که امروزه در کنار برندهای برتر نامش را بسیار شنیده ایم و در فضای مجازی نیز نمونه اش را بارها مشاهده کرده ایم. 
با آغاز سال جدید و شروع فعالیتهای اقتصادی و استارت آپ های گوناگون ساخت یک برند جدید در ذهن بسیاری از کارآفرینان و واردکنندگان وجود دارد که این امر مستلزم برنامه ریزی تبلیغاتی و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی منسجم می باشد ولی برای اجرای این برنامه ها نیاز به ستون محکمی به نام برند بوک یا کتاب راهنمای طراحی برند، شدیداً احساس می شود. چرا برند بوک را ستون اصلی تبلیغات یک کمپانی، محصول و برند می نامیم و در سالهای اخیر وجود این قوائد امری مهم تلقی می شود، همه اینها سوالاتی است که از ذهن بسیاری از صاحبان مشاغل و برندها عبور میکند.
نمونه زیر که مربوط به دو برند مختلف است به وضوح بیانگر بخشی از مطالب کتاب راهنمای طراحی می باشد که با توجه به کوچکی و بزرگی برند مربوطه می تواند شامل موارد بسیار جزئی تر هم باشد، در مثال زیر موارد مربوط به رنگ های مجاز قابل استفاده در طراحی ها با کد رنگ  و همچنین نوع فونت، سایز، ارتفاع و… مشخص گردیده است.

تبلیغات موثر 

موارد بسیاری پیش آمده که در مجلات معتبر و پر تیراژ تبلیغ می کنید، در بهترین نقطه شهر بیلبورد اجاره می کنید و … اما به میزان هزینه ای که کردید بازخورد مناسبی در تجارت خود نمی بینید، حتی طراحی کارهایتان را به بهترین طراحان می سپارید اما تاثیر چندانی در سیستم تبلیغاتی شما و جذب مشتری نمی گذارد!!! یکی از بزرگترین عوامل شکست پروژه های کوچک و بزرگ تبلیغاتی به طور مشخص دو مورد بسیار بسیار مهم است اول نداشتن هویت بصری یا همان برندبوک و دوم تبلیغات بدون برنامه ریزی و نبود کمپین تبلیغاتی منسجم برای مدتی مشخص که صحبت ما در این پست مورد اول می باشد.


گروه طراحی مستر دیزاین به تمامی دوستانی که برندی دارند و یا قصد ایجاد آن را دارند چند پیشنهاد کوتاه دارد:

  • هرگز برند خود را کوچک نشمارید و نگاهی نیز به آینده داشته باشید.
  • از همان قدم اول برای برند خود لوگویی مناسب به همراه قوائد طراحی مربوط به کلیه ملزومات تبلیغاتی و رنگ سازمانی و… را مشخص کنید و در مرور زمان آنها را بروز کنید.
  • ساخت برند بوک سازمان خود را به گروه یا شرکتی بسپارید گه تجربه لازم را داشته باشند.
  • هرگز از هویت بصری برندهای معروف کپی برداری نکنید و تنها از آنها ایده بگیرید.
  • کتابچه برند خود را همیشه بروز نگه دارید و با تکنیک های طراحی روز پیش بروید.
  • در انتخاب رنگ سازمانی و لوگو بسیار وسواس به خرج دهید زیرا تغییر آنها به برند شناخته شده شما آسیب بسیار میزند.
  • با هر شرکت یا طراحی که کار می کنید ملزم بدارید که تمامی طرحها باید طبق استاندارد های برند بوکتان باشد.

در پایان گروه تبلیغاتی مستر دیزاین آمادگی خود را جهت طراحی برند بوک و نگارش کمپین تبلیغاتی برای سال پیش رو اعلام می دارد. برای اطلاعات بیشتر و درخواست طراحی به بخش سفارش آنلاین طراحی مراجعه نمائید.

[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ scroll=”yes” speed=”1200″ to_show=”14″ posts_per_line=”3″ category=”advertising-branding”]
author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *