گرافیک دیزاین, مستربلاگ

نقاط قوت لوگوهای حرفه ای

مزیت داشتن یک لوگوی حرفه ای

شش مزیت داشتن لوگوهای حرفه ای

به نظر شما مهمترین و حیاتی ترین بخش بصری یک تجارت که کاملا برای مشتری ملموس و قابل درک است کدام قسمت است؟ جواب کاملا مشخص است. لوگو آرم و نشان تجاری تنها ملزومات طراحی است که از 0 تا 100 امورات یک شرکت یا برند را پوشش میدهد.
بعضی از نامهای خانوادگی همانند bijan دارای آرم های نمادین هستند که در همه جای دنیا شناخته شده است . m زرد رنگ مک دونالد ، نماد توییتر ، آرم اپل و … همه نمونه هایی هستند که به محض رویت آرم آنها فوراٌ قابل تشخیص هستند ، حتی اگر تا بحال مشتری آن نبوده باشیم . در واقع یک آرم ستون اصلی تجارت ما است و اگر به طور خلاقانه و حرفه ای طراحی گردد بخش بسیار پزرگ و  مهمی از بار تجارت ما را به دوش میکشد .

1- یک آرم حرفه ای در مرحله اول جلوه زیبایی به تجارت ما می بخشد

آرم و نام شرکت شما اولین چیزی است که دیده میشود و یک لوگوی قدرتمند با طراحی حرفه ای به عنوان گام اول برای مشتری بالقوه کفایت میکند. فونت ، رنگ ، اندازه و سبک لوگو حرف های زیادی را راجع به یک تجارت بیان میکنند.طراحی لوگوی حرفه ای

یک طراح حرفه ای پیام کلیدی شرکت شما را میگیرد و آن را به یک نماد تصویری تبدیل میکند تا بتواند توجه مردم را جلب کند . برداشت ابتدایی مشتری در دنیای تجارت بسیار مهم است، بنابراین با کمک طراحی لوگوی حرفه ای میتوانید بهترین تصویر و پیامش را در ذهن مشتری حک نمایید.

2- طراحی مفهومی با ایده ای خلاقانه

اگر شما یک طراح آماتور و تازه کار باشید بعید است که ایده و اجرایی مانند تیک برند نایک به صورت تصادفی در ذهنتان خطور کند و بر حسب احتمال اگر از روی شانس هم حساب کنید بسیار بعید است برند طراحی شده توسط شما، جزء برترین لوگوهای دنیا شود.لوگو نایک

احتمال به یقین برای رسیدن به چنین ایده و طرحی ، اتودهای بیشماری باید زد و احتمال آنکه به موفقیت برسید بسیار کم است ، اما اگر منبع ایده خود را برندهای موفقی مانند نایک ، آدیداس و پوما قرار دهید راه و روش رسیدن به طرح نهایی بسیار آسانتر می گردد .

3- یک آرم موفق و چشمگیر میتواند از طریق هویت بصری تجارت شما را دگرگون کند

طراحی یک آرم خوب برای هر تجارتی ضروری است زیرا پایه و اساسی است برای ایجاد یک برند بزرگتر . آرم و برند دو چیز جداگانه هستند اما یک آرم برای هویت بخشیدن به یک برند نقش بسزایی دارد.هویت بصری و لوگوی نایک

لوگو ، برند را به یک نماد تصویری تبدیل میکند به طوری که افراد بتوانند در بین دهها لوگو ، برند شما را تشخیص دهند ، البته تمامی جنبه های برند باید در ارتباط با یکدیگر باشند. به عنوان مثال اگر نامی مناسب و طراحی لوگویی حرفه ای داشته باشید و تمامی اصول هویت بصری را به درستی انتخاب و طراحی کنید میتوانید، به سمت یک تجارت موفق گامهای مناسبی بردارید.

4- آرم برندتان به شما کمک میکند تا یک تصویر حرفه ای را خلق کنید

آژانس ها تبلیغاتی موفق از طراحان آموزش دیده و خلاق استفاده میکنند تا در گرفتن یک مفهوم و تبدیل آن به فرم بصری بر دیگر طراحان و رقبا برتری داشته باشند ، در طراحی لوگو و آرم تجاری برای مشتریان سبک های مختلفی وجود دارد که طراحان می توانند آنچه را برای اهداف تجاری شما مناسب است ، پیشنهاد دهند و طراحی کنند.لوگوی حرفه ای

طراحان میتوانند آنچه را که برای اهداف تجاری شما مناسب است را طراحی کنند . اگر در گذشته با اپلیکیشن ها و وب سایت های طراحی لوگوی آماده کار کرده باشید به طور حتم میدانید که به راحتی نمیتوان لوگویی با طراحی خلاقانه و حرفه ای ایجاد کرد و نیازمند تخصص ، تجربه، ذهن خلاق و نرم افزارهای تخصصی و طراحان حرفه ای دارد، نشان تجاری ماندگار و اثر گذار است که به محض رویت آن تصویری جذاب و مفهومی در ذهن بیننده ثبت گردد.

5- میتوانید از لوگوی حرفه ای خود برای بازاریابی برندتان در تمام رسانه ها استفاده کنید

به طور حتم شما از برند خود در بسیاری از رسانه ها و مدیاهای متنوع استفاده خواهید کرد ، به عنوان مثال انواع رسانه های چاپی ، بیلبوردهای محیطی ، تیزرهای تبلیغاتی ، تبلیغات در مجله ، نمایشگاهها و همایشها ، به این دلیل برند شما باید تمامی استانداردهای یک برند موفق و مستحکم را داشته باشد . با توجه به دلایل ذکر شده یا همان نشان تجاری ، برند شما باید قابلیت های بسیاری همچون استفاده از لوگو در فرمت ها و نرم افزارهای گرافیکی مختلف را داشته باشد.لوگو در رسانه ها

لوگوی شما باید از کوچکترین سایز مانند یک بج سینه تا یک بیلبورد تبلیغاتی 10 متری قابلیت تشخیص و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و همچنین در انتخاب رنگ سازمانی باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که لوگوی شما در دو مد rgb و cmyk تغییرات بصری زیادی نداشته باشد . به عنوان مثال لوگوی شما در یک تیزر تبلیغاتی یا یک رسانه چاپی نباید تغییر رنگی فاحشی در آن مشاهده گردد . به یاد داشته باشید برای اینکه مشتریان هدف و عامه مردم ، آرم و نشان تجاری برند شما را به سرعت و برای زمان طولانی به خاطر بسپارند چه از لحاظ تجسمی و رنگ باید بالاترین ثبات را داشته باشد .

6- بازگشت سرمایه خود را مشاهده خواهید کرد

استخدام  طراح حرفه ای یا سپردن طراحی لوگو به یک آژانس تبلیغاتی نامی و گران قیمت ممکن است هزینه اضافی به نظر آید مخصوصا برای تجارتی که در گام های نخست قدم میگذارد اما این سرمایه گذاری بسیار ارزشمند و طولانی مدت است. یک لوگوی کارآمد به برند شما اعتبار می بخشد ، اگر این آرم بدون نقص طراحی شود مشتریان بازار هدف را جذب خواهید کرد.لوگوی ویرجین

طراحی یک لوگوی حرفه ای سب میشود تا مشتریان متوجه جدی و آینده نگر بودن صاحبان تجارت و برند شما شوند و به شما اعتماد کنند و در مقابل به نتیجه دلخواهتان دست پیدا خواهید کرد.

وفاداری به یک نام تجاری یا برند از مواردی است که رویای یک روز هر برند تجاری بوده و هست ، بنابراین به محض اینکه مشتریان به شما اعتماد کنند ، وفاداری آنها را نیز به دست می آورید به این دلیل یک لوگوی قدرتمند و مناسب میتواند اعتماد ، امنیت برای مشتری ایجاد کند و این یک روند صعودی خواهد بود و مطمئنا اگر مطابق اصول پیش رفته باشید خواهید دید که هزینه طراحی که برای لوگو و هویت بصری برند خود پرداخت کرده اید در مقابل در آمد شما بسیار ناچیز خواهد بود .

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “نقاط قوت لوگوهای حرفه ای

  1. امیر احمدی گفت:

    سلام وقت بخیر خیلی ممنون از به اشتراک گذاری مطالب مفیدتون بخصوص نقاط قوت لوگوهای حرفه ای که بسیار کارآمده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *