طراحی سایت, مستربلاگ

الکسا بازنشسته شد

توقف سرویس الکسا

الکسا در 25 سالگی بازنشسته شد

وب سایت الکسا که سالها منبع رتبندی و آنالیز وب سایت های جهان است چند روز پیش طبق اطلاعیه ای در سایت شرکت اعلام کرد که در تاریخ 1 می 2022 به فعالیت خود پایان میدهد. وب سایت الکسا که از زیر مجموعه های شرکت آمازون می باشد در سال 1996 تاسیس و در سال 1999 توسط شرکت قدرتمند آمازون خریداری شد.

تعطیلی الکساعلت تعطیلی الکسا چیست؟

عده ای از کارشناسان وب و سئو علت توقف فعالیت وب سایت الکسا را حضور پیام رسان های متفاوت با ترافیک های بالا، وجود شبکه های اجتماعی و بازدید بالای سایتها توسط گوشیهای هوشمند میدانند زیرا، تمامی این عوامل سبب شده بود که آمارها و آنالیز الکسا همانند گذشته دقیق و صحیح نبوده، زیرا الکسا تنها با خرید اکانتهای پولیش بازدیدهای تلفنهای همراه را محاسبه و آنالیز میکرد.

الکسا طی متنی که در تصویر مشاهده میکنید بدون اعلام قبلی و دلیل قانع کننده ای این تصمیم را گرفته و از کاربرانی که اطلاعات خاصی در سایت دارند درخواست کرده که از آنها بک آپ و پشتیبان تهیه نمایند.

اطلاعیه تعطیلی الکسا

تعطیلی سایت الکسا برای بسیاری از مشاغل بخصوص شرکت ها و دوستان سئو کار داخل ایران که مبنای موفقیت کار خود را در رنک الکسای کارفرمایشان میدانستند بسیار گران تمام خواهد شد، زیرا وب سایت هایی که رتبه های برتر الکسا را کسب کرده بودند حال به هر روشی چه سئوی سیاه یا سفید هزینه بالایی برای تبلیغات از مشتریان اخذ میکنند که متاسفانه بسیاری از بازدیدهایی که از سمت تعدادی از این سایتها به وب سایت هدف ارجاع داده میشوند فیک بوده و تنها برای مدتی رنک سایت را در الکسا بالا می برد که از این لحاظ تا مدتی جایی برای اینگونه اعمال سخت میشود.

جایگزین الکسا چه وب سایتی است

مهمترین سوالی که برای تمامی کاربران پیش می آید این است که با خروج الکسا چه وب سایتهایی فرصت قدرت نمایی پیدا خواهند کرد و موقع آن رسیده که سایتهای آنالیزور قدرتمندتری وارد عرصه فضای مجازی شوند که یکی از این وب سایتهای آنالیزور و …  similarweb می باشد که لوگو آن در زیر قابل مشاهده است و در آینده سرویسهای جدیدتر با خدمات بهتر در راهند.

SimilarWeb-logo

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *