آموزشی, مستربلاگ

انتقال تصاویر با واتساپ بدون افت کیفیت

انتقال تصاویر با واتسا\ بدون افت کیفیت

مشکل انتقال تصاویر در اپلیکیشن واتساپ

در اختیار داشتن تصاویر با کیفیت عالی در انجام پروژه هایی مانند طراحی کاتالوگ و طراحی بیلبورد رکن بسیار مهمی است که متاسفانه کمترین توجه به آن می شود. بخصوص بعد از اپیدمی کووید 19 که بیشتر مکاتبات و جلسات به صورت آنلاین انجام می پذیرد دریافت و ارسال تصاویر، نمونه اتودهای طراحی شده و… توسط اپلیکیشن های پیام رسانی همچون تلگرام ، واتساپ ، سروش و غیره انجام می شود که هر یک معایب و مزایای خود را دارند.
هم اکنون که واتساپ در ایران فراگیر شده و اکثر شرکتها و سازمانها برای کارهای تبلیغاتی و ارسال تصاویر و فایلها از آن استفاده میکنند لازم دانستیم که نکاتی کوچک اما مهم را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

واتساپ معروف است به سرعت ارسال تصاویر، اما با خود فکر کرده اید که علت این سرعت انتقال چیست؟ برای امتحان این موضوع تصویری با حجم 2 مگابایت را از گالری گوشی موبایل انتخاب و ارسال کردیم و با اینکه حجم خیلی پایینی هم نداشت به سرعت منتقل شد. اما!!! زمانی که تصویر ارسال شده در مقصد را در کنار تصویر اصلی /قرار دادیم جدا از اینکه حجم تصویر 80kb شده بود کیفیت نیز افت شدیدی پیدا کرد که می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

انتقال تصاویر با واتسا\ بدون افت کیفیت

راه حل ارسال عکس با کیفیت اصلی

این راه حل بسیار ساده را که خیلیها میدانند و متاسفانه بسیاری هم از آن آگاه نیستند تنها در انتخاب گزینه درست هنگام پیوست تصویر است. زمانی که قصد ارسال عکس با واتساپ دسکتاپ را دارید از گزینه بکش و رها کن استفاده نکنید و همچنین در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ پس از انتخاب سنجاق گزینه Gallery را انتخاب نکنید و فقط کافیست Document را برگزینید و و فایل تصاویرتان را انتخاب کنید تا تصاویر، فایل معرفی شوند و عمل فشرده سازی و حذف پیکسلها صورت نپذیرد.

 

انتقال تصاویر با واتسا\ بدون افت کیفیت

راه حل های دیگری هم وجود دارد که مختصری درباره آن صحبت خواهیم کرد:

زمانی که قصد ارسال تعداد زیادی عکس با کیفیت با حجمهای متفاوت دارید ارسال آنها به روش بالا کمی زمان بر خواهد بود، بهترین کار در این مواقع کپی همه تصاویر داخل یک پوشه یا فولدر و سپس فشرده سازی پوشه با فرمت RAR یا Zip توسط نرم افزار Winrar و ارسال با گزینه Document موجود در واتساپ است. به دوستان طراح که با فتوشاپ و فرمت Psd کار میکنند استفاده از این روش را برای ارسال فایل سورس طرح هایشان شدیدا پیشنهاد میکنم زیرا بدون اندکی افت کیفیت حجم فایلها را در مواقعی تا یک سوم کاهش میدهد.                       

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *