آموزشی, گرافیک دیزاین, مستربلاگ

طراحی کاتالوگ حرفه ای

کاتالوگ الماس آسیا

چگونگی طراحی کاتالوگ حرفه ای

در مطالب پیشین و بخصوص در صفحه نمونه کارهای طراحی کاتالوگ، توضیحات مختصری در مورد کاتالوگ ارائه گردید که کم و بیش اطلاعات مختصری از این محصول به شما بازدیدکنندگان عزیز منتقل کرد.
اما صحبت ما در این مقاله در مورد مزایا و شرایط طراحی یک جنرال کاتالوگ یا پروداکت کاتالوگ حرفه ای می باشد، متاسفانه واژه حرفه ای، زیبا، و… در طراحی امروز کشورمان کاملا معنی متفاوتی پیدا کرده است، به طوری که هر طراحی ادعای طراحی کاتالوگ را با کمترین تجربه دارد و در نرم افزاری که اصلا مناسب این کار نمی باشد طراحی را انجام می دهند به نحوی که هر چه صفحات شلوغ تر و پر رنگ ولعاب تر باشد و تنوع در صفحات به چشم بیاید و افکتهای متنی و… در طراحی باشد، خروجی کار خود را بسیار زیبا و حرفه ای می دانند و مشتری کم تجربه و از همه جا بی خبر نیز از این طرح لذت نیز می برد.
اگر به دنبال طراحی و چاپ یک کاتالوگ حرفه ای برای شرکت، کارخانه، موسسه، یا ادارات دولتی خود هستید موارد ذیل را به دقت بخوانید مطمئنا به کارتان خواهد آمد.

 


مواردی که در طراحی کاتالوگ باید رعایت شوند:

  • قطع و سایز کاتالوگ خود را از سایزهای استاندارد انتخاب کنید تا به راحتی آرشیو شوند.
  • ملزومات خود را به طراح اعلام کنید و دست طراح حرفه ای خود را باز بگذارید و نظرات فنی خارج از عرف ندهید.
  • کاتالوگ از هر نوع که باشد باید یک هدر و یک فوتر ثابت در تمام صفحات داشته باشد و جایی برای شماره صفحه.
  • تا حد امکان سعی کنید از متن زیاد پرهیز کنید و به جایش از عکس و تکنیکهای طراحی استفاده کنید.
  • از عکسهایی با کیفیت بالا و مناسب برای چاپ استفاده کنید و اگر ندارید برای عکاسی هزینه کنید.
  • یکی از مهمترین تکنیکها استفاده از بکگراند سفید یا روشن و پرهیز از قراردادن گرادیانت و عکس در پس زمینه کار می باشد.
  • از فونهای مناسب مانند میترا، زر، نازنین و در مواردی یکان با سایز متناسب (کوچک و خوانا) استفاده نمایید.
  • در جنرال کاتالوگها بخش درباره ما، تماس با ما، مقدمه، فهرست صفحات، محصولات و دیوایدر یا سرآغاز هر فصل استفاده نمایید تا چشم بیننده خسته نشود و استفاده از تصاویر زیبا و تصویرسازی های مرتبط نیز پیشنهاد می شود.
  • زیبایی یک کاتالوگ در سادگی، خلوتی و چیدمان منظم خلاصه می شود و در یک کلام یک طراح حرفه ای کاتالوگ بیشتر از آنکه دیزاینر خوبی باشد باید در امر صفحه آرایی تبحر داشته باشد.
  • برای کاتالوگ خود از جلدی زیبا استفاده کنید زیرا ویترین کار شماست، و پیشنهاد می شود از عکس دوری کنید و جلدی با رنگ تمپلات جذاب و لوگو یا نماد گرافیکی کارتان استفاده کنید.
  • در آخر از افکتهای چاپی مناسب ، رنگ های پنتون ، سلفون و یووی های متنوع موجود به پیشنهاد طراح استفاده نمایید.برای درک بهتر این موارد سری به نمونه کارهای طراحی کاتالوگ و فلایر گروه طراحی مستر دیزاین بیندازید.
author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “طراحی کاتالوگ حرفه ای

  1. زهرا ح گفت:

    سلام من گرافیست هستم و ده سال در این زمینه فعالیت می کنم. البته گرافیست وب و اپلیکیشن و گاهی چاپ . جدیدا کاتالوگ شرکت رو طراحی کردم که کارم رد شد و گفتن عیب کارتونو نمیدونیم ولی خوب نیست. میشه لطفا شما کارمو ببینید و نظر کارشناسیتونو اعلام کنید؟

    1. فرشید بهمنی گفت:

      سلام و تشکر از اینکه از سایت ما دیدن کردید. در جواب بله چرا که نه لطفا فایلتون رو به ایمیلی که در سایت معرفی شده ارسال کنید تا کارتون بررسی بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *