مراحل اجرایی طراحی بسته بندی در مستر دیزاینمراحل اجرایی طراحی بسته بندی و جعبه

مرحله 1

مشاهده نمونه کارهای بسته بندی و جعبه در سایت و انتخاب نوع سبک طراحی و در صورت عدم وجود طرح مورد نظر در سایت دریافت نمونه جعبه مشابه سلیقه مشتری به صورت فایل یا فیزیکی .
اگر مشتری هیچ طرح و نمونه ای در دست ندارد و تنها یک جنس دارد که می خواهد برایش جعبه و بسته بندی طراحی، چاپ و ساخته گردد ، بهترین کار اعتماد به طراحان و ایده پردازان گروه مستر دیزاین می باشد تا بهترین، زیباترین جعبه و بسته بندی را با توجه به نیاز شما طراحی کنند.

مرحله 2

پس از ایده پردازی ، مهمترین قسمت طراحی بسته بندی طراحی قالب جعبه می باشد که در آن قسمتهایی که باید برش بخورند و نواحی خط تا یک به یک مشخص گردند این قسمت از پروژه طراحی بسته بندی بسیار مهم می باشد زیرا استحکام جعبه ، راحتی باز و بسته شدن جعبه و تا حد امکان کمترین مقدار پرتی مقوا و کاغذ که در قیمت نهایی تاثیر گذار است در این مرحله مشخص میگردد.
در پایان این مرحله باید فایل نهایی و گسترده جعبه که معمولا به صورت یک فایل کرلی CDR است و خطوط برش و تا باید در آن مشخص باشد.

مرحله 3

پس از اینکه فایل گسترده که محل برش و تا در آن مشخص شد و طراحی گردید زمان آن رسیده که از طرح قالب خام و سفید جعبه یک پرینت دیجیتال بگیریم که در صورت بزرگ بودن جعبه بهترین انتخاب گرفتن پلات سیاه و سفید از طرحمان است و پیشنهاد میکنیم که از کاغذ کتد با گرماژ بالا استفاده کنید.

پس از چاپ دیجیتال باید بر طبق خطوط قسمتهای اضافی را بریده و خط تا را با خط کش مشخص کنید و یک ماکت از سازه جعبه خود بسازید.
بهترین زمان برای رفع ایرادات و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف سازه جعبه همین زمان است چون پس از چاپ در تیراژ بالا دیگر جایی برای اشتباه و خطا باقی نمی گذارد و شما را متحمل خسارت زیادی خواهد کرد زیرا در طراحی بسته بندی میلیمترها است که کار را مشکل دار می کند.

مرحله 4

پس از اینکه ماکت اولیه را ساختید و ایرادات آن را در فایل نیز بر طرف کردید ، زمان آن رسیده که طراحی گرافیکی و متنهای مورد نیاز و … را بر روی فایل گسترده جعبه اجرا کنید که با توجه به ایده طراحان و نیاز مشتری و استانداردهای معمول قادر خواهید بود بسته بندی بسیار شکیل را طراحی کنید و هر چه از رنگ و سادگی استفاده کنید طرحی زیباتر خواهید داشت و از استفاده از عکس پرهیز کنید.

یکی از مزایای ماکت خام اولیه این است که به آسانی تمامی وجه های جعبه را میتوان به طور ملموس احساس کرد تا خطاهایی مانند برعکس شدن متن و تصاویر و غیب شدن یک قسمت پیش نیاید.

مرحله 5

حالا که طراحی گسترده جعبه به پایان رسیده است برای گرفتن تائید نهایی از مشتری باید یک پرینت یا پلات رنگی از طرح نهایی خود بگیرید و درست به مانند ماکت قبلی یک ماکت جدید البته اینبار با طراحی کامل از کار خود بسازید و حتما از مشتری تائیدیه کتبی بگیرید که کلیات جعبه مورد تائید میباشد.

مرحله 6

بعد از تائید نهایی فایل زمان آماده سازی بهترین فرمت فایل برای چاپ افست است که فرمت pdf را پیشنهاد می کنیم ، چه با نرم افزار Corel Draw کار کرده باشید و چه Adobe Illustrator فایل طرح روی جعبه را بدون خطوط راهنما در یک سند و فایل خطوط برش که مخصوص ساخت تیغ است به همراه خط تا در یک سند دیگر قرار دهید و دقت داشته باشید که فضای اضافی بیرون خط برش را در نظر بگیرید تا خللی در برش ایجاد نشود.

از اینجا به بعد کار شما به پایان میرسد و فقط کافیست فایل نهایی و ماکت را برای چاپخانه ارسال کنید و منتظر اتمام کار باشید.

مرحله پایانی

در پایان لازم به ذکر است گروه تبلیغاتی مستر دیزاین با گروهی با تجربه و خلاق آماده طراحی ، چاپ و اجرای کلیه ملزومات جعبه و بسته بندی شما مشتریان عزیز می باشد، تنها کافیست در بخش سفارش آنلاین طراحی سفارش خود را به صورت مکتوب و آنلاین برای ما ارسال نمائید تا در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان ما با شما تماس حاصل نمایند و پیش فاکتور مربوطه را برایتان ارسال کنند و در صورت تائید پیش فاکتور قرارداد طراحی بسته بندی عقد گردد و پس از واریز 30% مبلغ کل قرارداد طراحی پروژه به صورت رسمی استارت بخورد، توضیح اینکه قیمت و زمان تحویل کار پس از کسب اطلاعات قابل ارائه می باشد.

شعار گروه تبلیغاتی مستر دیزاین طراحی به سبکی نوین است امید است شما نیز به گروه مشتریان خوب ما بپیوندید.

The End