تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

روش طراحی تبلیغات موفق

تبلیغ خلاقانه خوشبو کننده دهان

چگونه تبلیغی تاثیرگذار و موثر خلق کنیم

طراحی تبلیغاتی و به عبارتی خلق یک تبلیغ خلاقانه و تاثیر گذار از آن جمله تخصصهایی است که از همکاری یک تیم متخصص بر می آید و کمتر پیش می آید که یک طراح هر چند هم مسلط از عهده آن برآید، اما اشتباه نکنید وقتی میگوییم تبلیغ موثر منظورمان تبلیغات ریز و درشتی نیست که هر روزه در روزنامه ها و مجلات کشور می بینید و تنها حاصل چیدمان یک دنیا متن در کنار تعدادی تصویر است ، بلکه آن دسته تبلیغاتی را میگوییم که چشم بیننده را میخکوب میکند و هزاران فکر پشت آن است.

در مطالب بهترین نوع تبلیغات توضیحات کاملی در مورد بهترین روش های تبلیغات داده شد و همچنین برای آشنایی با استانداردهای روز طراحی تبلیغاتی در مطلب تبلیغات خلاقانه برندهای برتر نمونه های جدید و خلاقانه ای از تبلیغات برترین برندهای دنیا قرار داده ایم که پیشنهاد میکنم سری به آنها نیز بزنید.

اما پاسخ سوالی که در اول مقاله در مورد چگونه تبلیغی تاثیرگذار و موثر خلق کنیم ؟

  • برای تبلیغ خود یک سناریو بنویسید و کاملا یک داستان تصویری برایش بیافرینید.
  • برای تبلیغ محصول یا برند خود هدف گذاری کنید و برای این اهداف زمان بندی خاصی را مشخص کنید.
  • تبلیغ خلاقانه باید زائیده تفکر و ایده پردازی باشد و چه بهتر که در این امر دیگران و نظراتشان را نیز دخیل کنید.
  • شعار تبلیغاتی از ارکان اصلی یک تبلیغ تاثیر گذار است و این ارتباط بین تصویر و شعار تبلیغاتی است که تبلیغ را کامل میکند و مفهوم را به بیننده منتقل میکند.
  • راز یک طراحی آگهی تبلیغاتی جذاب کمترین حجم متن در آگهی است پس پیشنهاد میکنیم به غیر از شعار تبلیغاتی و لوگو برند آن هم با سایزی کوچک و در حاشیه از متناضافه دیگری استفاده نکنید و اطلاعات خود را با یک تصویر سازی موفق و حرفه ای به بیننده انتقال دهید.
  • در ایده های خود از اشاره مستقیم به محصول پرهیز کنید و تلاشتان را بکنید که به شیوه ای کاملا غیر مستقیم اما خاص پیام را انتقال دهید.
  • نکته پایانی در انتخاب رنگ ، نور پردازی و ایجاد سایه ها در تصویر سازی بسیار وسواس به خرج دهید.

حال که تبلیغ خود را طراحی کردید ، باید نتیجه و بازخورد آن را نیز زیر نظر داشته باشید، اگر طراحی شما برای همگان جذاب و قابل فهم بود و از آن بازخوردی مانند افزایش فروش محصول جدید کسب کردید و ایده شما برای دیگران نیز جذاب بوده مطمئن باشید که راه درستی را در پیش گرفته اید، پس آن را ادامه دهید اما این نکته را به یاد داشته باشید که:

تبلیغ موفق تبلیغی است که برایتان پول درآورد و برندتان شناخته شود ، نه اینکه تنها جذابیت بصری داشته باشد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *