اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

تقدیر انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

کاشی ماندگار

تقدیر انجمن صنفی طراحان از ابراهیم حقیقی

انجمن صنفی طراحان گرافیک که یکی از انجمنهای فعال و حامی همیشگی اعضای خود و طراحان گرافیک ایران بوده و در مقایسه با سایر اصناف و اتحادیه ها امکانات و گردهمایی های مثبتی را برای اعضای خود فراهم نموده است.
یکی از زیباترین کارهای انجمن صنفی طراحان گرافیک پاسداشت و تقدیر از بزرگان هنر طراحی و گرافیک کشورمان بوده و این بار از استاد ابراهیم حقیقی با نصب کاشی ماندگار بر سر در خانه استاد بابت خدمات بسیار در عرصه هنر گرافیک ایران تقدیر و تشکر شد.

 


اولین کاشی ماندگار بر سر در منزل ایران درودی نویسنده ، کارگردان و نقاش، برتر کشورمان نصب گردید این طرح و نصب کاشی ماندگار که با منزل خانم ایران درودی آغاز شده است ، به دلیل پیگیری کنوانسیون ۲۰۰۳ یونسکو که به نگهداری و پاسداشت از میراث غیر قابل لمس بشریت اشاره دارد، در دست اقدام سازمان میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار داده شد.
این کنوانسیون بیان میکند که باید گنجینه‌های زنده بشری را شناسایی ، ثبت و معرفی کنیم و به همین علت نیز ما به این نتیجه رسیدیم که از خانه‌های هنرمندان نامی ، مفاخر و مشاهیر کشور عزیزمان که به شهرها هویت می‌دهند شروع کنیم، در این برنامه با شناسایی اشخاصی که در فرهنگ و هنر کشورمان نقشی بزرگ دارند، کاشی ماندگار را در سردر خانه‌های این بزرگان نصب میکنیم .


استاد ابراهیم حقیقی عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران ، انجمن تصویرگران کودک، انجمن فیلم‌سازان مستند ایران و انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک (AGI) است و همینک رئیس هیئت ‌مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نیز می باشد.
ابراهیم ححقیقی در این مورد یادآور شد: قدردانی و پاسداشت از کلیه افرادی که برای پیشرفت و ارتقاء فرهنگ و هنر کشورمان کاری کرده‌اند و عمر خو را در این راه گذاشته اند کار بسیار ارزنده ای است. بسیار اهمیت دارد ، که این عزیزان احساس کنند که شهر تنها در اختیار برج‌ سازها نیست.


او با تشکر از این حرکت فرهنگی و نصب کاشی‌های ماندگار یادآور شد: هنرمندان میراث زنده کشورمان هستند و حفظ خاطره و یاد آنها از وظایف ثبت و نگهداری شهر محسوب می‌شوند.
استاد حقیقی از مفاخر و بزرگان حوزه گرافیک معاصر ایران هستند که در سیزدهم مهر ماه ۱۳۲۸ در تهران به ‌دنیا آمدند و کارشناسی ‌ارشد معماری خود را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران اخذ نمودند و از سال 1348 فعالیت های هنری خود را در رشته گرافیک آغاز نمودند و تا به امروز طراحان بسیار خوبی را آموزش داده اند ، امید آنکه هر روز شاهد پیشرفت هنر کشور باشیم و برای زحمات طراحان عزیز اهمیت قائل شویم.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *