اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

یاهو با لوگوی جدید وارد رقابت می شود

لوگوی جدید یاهو

یاهو با لوگوی جدید و اهدافی نو پا به عرصه رقابت می گذارد

صحبت درباره لوگوی جدید یاهو و سیاستهای تبلیغاتی امروز این شرکت که چندی پیش از آن رونمایی شد بدون مرور گذشته تا امروز شرکت یاهو امکان پذیر نیست و نیاز به آن داریم که به دهه 90 میلادی نگاهی اجمالی بیاندازیم.

یاهو زمانی بازیکن اصلی بازی در موتورهای جستجو و ارتباطات آنلاین بود به گونه ای که افرادی شبکه اینترنت را با یاهو و یاهو مسنجر شناختند اما با گذشت زمان و پیشرفت های عظیم تکنولوژی آی تی و ورود غول عظیمی به نام گوگل و پیشرفت های موتور جستجو گر گوگل و ارائه سرویسهای متنوع و کاربردی شرکت یاهو و خدماتش از نظرها پنهان ماند تا جایی که سرویس بسیار محبوب یاهو مسنجر به طور کامل بازنشسته و تعطیل شد.

لوگوهای یاهو
امروز طبق آخرین اخبار یاهو سومین بازیکن بزرگ فضای مجازی است. طبق آماری که شرکت آمازون اعلام کرده است ، یاهو حدود سه درصد از بازار را در اختیار دارد که قبل از آن یعنی مقام دوم متعلق به بینگ (5 درصد) و گوگل (88 درصد) است.
یاهو سعی کرده است جای خود را پیدا کند زیرا در قرن گذشته توسط گوگل ضربه بزرگی خورده است و از اولین موتور جستجوی جهان به سومین جایگاه نزول کرده است..

درباره لوگوی جدید یاهو بیشتر بدانید

شرکت پنتاگرام طراح لوگوی جدید یاهو 2019 است و نمونه کارهای مشابهی را برای مارک هایی مانند Slack ، Expedia و Rolls Royce انجام داده است می گوید که نشان جدید یاهو همزمان با راه اندازی برنامه Mail جدید Yahoo است.

این آژانس تبلیغاتی در مارس گذشته در کنار تیم خلاق یاهو کار روی نماد را آغاز کرد. شریک و مالک پنتاگرام ، به رسانه  AdAge می گوید: “حدود دو ماه طول کشید تا چیزی شبیه به لوگوی نهایی از کار در آید.” وی افزود: “ما تابستان را صرف رفع ایرادات و استاندارد سازی لوگو و اطمینان از اجرای آن در سیستم عامل ها و رسانه های مختلف در ابعاد گوناگون کردیم.

آژانس تبلیغاتی پنتاگرام می گوید: در طراحی جدید فونت نوشتاری قبلی که Sans Serif بود به  Centra No. 2 Extra Bold تغییر یافته است و حروف به صورت کوچک استفاده شده، ، همچنین به صورت هندسی و فشرده تر اجرا و اصلاح شده اند. بعد از آن المان تعجب  است که منظور از جهت تعجب در این آرم جدید به منظور تجسم حرکت رو به جلو یاهو با سرویسهای جدیدی که در راه است تعبیه گردیده است.

 

همانند سایر طراحی های  گذشته لوگوی یاهو، آرم جدید، در محصولات و خدمات مختلف، اعم از دیجیتالی و فیزیکی ( مالی ، ورزش ، آب و هوا و غیره) طراحی مجدد شده است همچنین استفاده از مونوگرام “!y” بسیاری از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری این شرکت را چه به صورت تکی و چه به صورت پترن تکراری مزین می کند.

اهداف یاهو از تغییر هویت بصری

با نگاه به جدول لوگوها در این سالها متوجه خواهید شد که از سال 2013  که تغییرات شرکت که همگی تغییراتی در حد تعویض رنگ و لوگو بوده، از لحاظ بصری آرم جدید اولین تغییر مهم از سال 2013 یا به این تاریخ بوده است. پس از آن سال مدیرعامل ماریسا مایر سرپرستی شرکت را به دست گرفت.

 

در آن زمان ، مایر “30 آرم در 30 روز” را آغاز کرد، که به شخصه این کار را یکی از بدترین تصمیمات شرکت میدانم و عده زیادی نیز با بنده هم نظر هستند، جایی که یاهو برای یک ماه تمام آرم های متفاوتی را در وب سایت خود به نمایش گذاشت ، حرکتی که هم بازاریابی و بخش A / B در خدمت شرکت بود، اما نتیجه مثبتی در بر نداشت و تنها پایه هویت و قدرت برند یاهو را بیش از پیش تضعیف کرد، به طوری که اگر کلمه لوگوی یاهو را به انگلیسی سرچ کنید با چند ده لوگوی خوب و بد مواجه میشوید.

 

یاهو این ادعا را دارد که اینبار با کمپینی قوی و متفکرانه برای رقابت با گوگل و بینگ با در گود مبارزه گذاشته تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد، که آغاز این تغییرات را با ریدیزاین لوگو و هویت بصری به همراه سرویسهای جدیدش استارت زده است. تا نتیجه مشخص شود، نیاز به زمان است و بس !!!

 

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “یاهو با لوگوی جدید وارد رقابت می شود

  1. میترا نوری گفت:

    به نظر من تغییر هویت بصری در یاهو موفق بود و در توئیتر و اندروید اصلا جواب نداده و متاسفانه برندینگ و ریبرندیگ کاری سخت است که طراحی لوگو برند در آن حرف اول را میزند.تشکر از مطالبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *