طراحی سایت, مستربلاگ

تاثیر لوگوی حرفه ای در رشد وب سایت

تاثیر لوگو در رشد وب سایت

لوگو و نشان تجاری سایت از اولین المانهای گرافیکی است که کاربر به محض ورود در صفحه اصلی هر سایت به آن توجه میکند و به نوعی نقطه استارت وب سایت می باشد که حاوی نام و شعار تبلیغاتی سایت می باشد، ولی چرا در بسیاری از سایتهای داخلی کمترین اهمیت را به لوگوی وب سایت خود میدهند؟

در پستهای قبلی به طور دقیق به مواردی مانند تاثیر گرافیک در سئو و بهینه سازی سایت و طراحی لوگوی حرفه ای صحبت کرده ایم و در آینده نیز بیشتر به آنها می پردازیم ، اما در میان سایتهای ایرانی مقالات محدودی در این مورد می توان یافت، که اتفاقا این موضوع و داشتن یک لوگوی حرفه ای از آغاز استارت یک وبسایت از واجب ترین بخشهای سایت است که نتایج مثبتی در بر خواهد داشت که اکثرا از آن غافل هستند.

تصور کنید دو وب سایت معروف و به نام داخلی و خارجی را که به جای لوگو یا لوگوتایپ فقط از یک فونت استاندارد ساده و بدتر از آن از یک لوگوی بی ربط و ضعیف استفاده می کردند، آیا روی پیشرفتشان تاثیری میگذاشت؟ نظر من را بخواهید حتما بخصوص در وب سایت آمازون که مورد نمونه مورد بررسی ما میباشد و لوگو یا نشان تجاری آمازون به تنهایی فعالیت و قدرت این کمپانی را به طور واضح به نمایش در می آورد.

در مثال بالا و پایین به سادگی تاثیر ظاهری یک لوگو و لوگو تایپ را با یک فونت معمولی میتوان مقایسه کرد.!!!

لوگوی حرفه ای چه تاثیری در رشد وب سایت دارد

  • لوگوی سایت مانند امضاء و هویت یک شخص است، پس حتما برای پایگاه کسب و کارتان ارزش قائل شوید.
  • لوگوی حرفه ای و زیبا سبب جلب اعتماد بازدید کنندگان می شود و این حس را در ذهن بیننده القاء میکند که وب سایتی که با آن طرف است برای بیزینس خود ارزش قائل بوده و برای طراحی لوگو و باقی مسائل مهمتر، نظیر امنیت و … هزینه کرده و خواهند کرد.
  • لوگویی که به درستی و خلاقانه برای یک وب سایت طراحی شده باشد قادر است در کسری از ثانیه پیام خود را که حاوی فعالیت وب سایت و خاص بودنش را به مشتری منتقل کند.
  • لوگو در سایت از لحاظ بصری معرفی کننده رنگ سازمانی برند شما نیز می باشد که خود رنگ و روانشناسی رنگ نیز پستی مجزا می طلبد.
  • به دلیل محل قرارگیری لوگو در وب سایتها که اکثرا در هدر و بالای سایت می باشد، تاثیر بسیاری در ظاهر و قالب سایت می گذارد.
  • استفاده از نشان گرافیکی یا لوگو تایپ خاص سبب می شود که پس از مدتی عموم مردم وب سایت یا اپلیکیشن شما را تنها با دیدن المان گرافیکی به یاد بیاورند و این نکته بسیار بسیار ارزشمند است. مثال نماد لوکیشن اسنپ که در عین تکراری بودن جا افتاد و زنبیل کافه بازار که برای عموم مردم شناخته شده است که البته در مورد اپلیکیشن ها لوگو و نماد اهمیتی صد چندان دارد.
  • داشتن یک لوگوی مطلوب این امکان را فراهم میکند که به جای یک متن بی روح، بر روی عکسهایی که در وب سایتتان قرار دارد و در فضای مجازی منتشر شده است، یک امضاء در گوشه تصاویر با نشان گرافیکی خود بگذارید تا از طریق سرچ عکس بتوانید همگان را با سایت و نماد خود آشنا سازید.

به عنوان سخن آخر و جمع بندی مطالب پیشنهاد میکنم اگر قصد راه اندازی یک وب سایت موفق را دارید جدا از مباحث کد نویسی و سئو حتما از یک گرافیست مسلط بر وب مشاوره بگیرید و سایت خود را با لوگویی حرفه ای و شکیل بالا بیاورید و از نوشتن نام وب سایت با فونتهای معمولی و خام پرهیز کنید. گروه تبلیغاتی مستر دیزاین نیز در این زمینه در خدمت شما عزیزان می باشد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *