تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

کمپین های تبلیغاتی با طراحی خلاقانه

کمپین های تبلیغاتی خلاقانه

کمپین های تبلیغاتی که در مطلب عوامل موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به طور دقیق به آن پرداختیم، یکی از بزرگترین بخشهایش ایده پردازی و طراحی گرافیک کمپین است که طراحی و اجرای یک مجموعه خلاقانه و چشمگیر است که در حقیقت یک کمپین را جان بخشیده و به دید عموم میگذارد زیرا ، انسانها بیشتر از اینکه با کلمات و متن ارتباط برقرار کنند، رابطه خوبی با تصاویر دارند یا به زبان راحت تر ارتباط بصری قویتری در مقایسه با کلام و متن دارند.

به همین علت چند نمونه از کمپین های تبلیغاتی با طراحی و ایده پردازی های بسیار جذاب از کمپانیهای برتر دنیا را با توضیحات کامل در زیر تقدیم حضورتان میکنیم.

نمونه طراحی کمپین های تبلیغاتی با ایده های خلاقانه

1- طراحی کمپین محیط زیستی

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

با استفاده از تصویر سازی قوی، تبلیغاتی با این فرم می توانند بر روی ترس های پنهان هر کس ترسیم شوند. برخی از تبلیغات بر ترس شخصی ترسیم می شوند و عده ای نیز از احساس ترس از آینده و نبود زمین پاک احساس ترس می کنند. در این آگهی تبلیغاتی گرافیکی که مرتبط با یک کمپین تبلیغاتی حفاظت از محیط زیست و حیوانات است ، ترس از دست دادن زیباترین چیزهای دنیا می تواند مردم را به اقدام و کمک به نجات جنگل ها و حیوانات ترقیب کند.

2- طرح تبلیغاتی کمپین برند جیپ Jeep

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

کمپانی خودرو سازی جیپ مدتهاست که ماجراجویی و سفر برای جوانان طرفدار این نوع از خودروها را ، به عنوان بخش اعظم از نام تجاری و کمپین تبلیغاتی خود قرار داده است. آگهی هایی مانند این باعث می شود مردم به عنوان بخشی از باشگاه نام تجاری jeep برای تجربه جدید و هیجان انگیز خریدار این مدل جیپ شوند و عضویت در باشگاه شرکت جیپ را نیز به دست آورند.

3- طرح تبلیغاتی ویژه کمپین تبلیغاتی لگو lego

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

این نوع از طراحی شرکت معروف لگو در تبلیغات کمپینش، احساس توانمندسازی و بیان آرزوهای کودکان را برای تحقق بخشیدن به یک واقعیت، بیان می کند. در این آگهی لگو ، ارتباط میان کودکان با شرکت روشن است که Lego به کودکان کمک می کند تا تصور کنند، مشکلات را حل کنند و به سمت آینده ای بهتر پیش روند.

4- طرح تبلیغاتی جذاب ویژه کمپین تبلیغاتی BMW

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

در نگاه اول شاید تبلیغ بالا را مرتبط با یک برند کیف و کفش لوکس بدانید ولی آرم شرکت BMW نشان دهنده این است که به مانند همیشه پیامی خاص و جذاب در طرح گنجانده شده که با اندکی تامل قابل تشخیص است.
کمپانی BMW در یک کمپین تبلیغاتی برای فروش سری جدید تولیدات خود که 8 سیلندر می باشد و از شتاب و سرعت بالایی برخوردار است بر روی علاقه مندان به این موضوع تمرکز کرده و سائیده شدن کفش سمت پدال گاز را نمادی از شتاب و سرعت قرار داده است و استفاده از یک کفش زیبا و لاکچری، لوکس بودن این مدل و محصول را تداعی میکندکه الحق به مانند همیشه از ایده و اجرای بسیار چشمگیری برخوردار است.

5- طراحی کمپین تبلیغاتی تعویض نام کوکا کولا

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

کوکا کولا در یک ایده خلاقانه توسط یک کمپین تبلیغاتی با نام کاکا در زمان محدود، تصمیم گرفت بطری های خود را شخصی سازی نماید به عبارت ساده تر بجای لوگو تایپ کوکا کولا اسامی شخصی مانند Aimee , Bobby , Zack , Jack و … که مرسوم تر هستند را روی بطری های خود چاپ کنند و تعداد این اسامی با نظر اکثریت مشتریان افزایش می یابد. این کمپین تبلیغاتی علاوه بر فروش بیشتر محصولات کوکا کولا سبب شد تا مردم به دنبال یافتن اسامی خانواده و دوستان خود برای نگهداری بطری، عکاسی یا هدیه به دوستان خود باشند.

کمپین تبلیغاتی کوکا کولا
کوکا کولا کمپین تبلیغاتی کاکا را تا مرحله ای ادامه داد که به مشتریان اجازه می داد بطری های کاکا خود را شخصی سازی کنند و حتی وب سایت کوکا را جستجو کنند تا ببینند کجا نام آنها در بطری های جایی در ایالات متحده کم است یا وجود ندارد. این کمپین تبلیغاتی موفق سبب جنب و جوش در بین طرفداران کوکا شده و علاوه بر فروش بیشتر شرکت مسبب یک تعامل و همکاری میان شرکت و مشتریان شده است.

6- آگهی تبلیغاتی مربوط به کمپین Ikea

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

در این آگهی که مربوط به یکی از کمپین های IKEA می باشد، درخواست و نیاز بیننده آگهی ، در قفسه ای است که آنها نیاز دارند اما ندارند. IKEA در عوض تمرکز بر روی محصولی که می فروشد، بر روی راه حل هایی که ارائه می دهند، تمرکز میکند. اگر آنها بتوانند نیاز مشتری را شناسایی کنند و توسط یک محصول یا خدماتی که ارائه می کنند بر طرف شود، می توانند به سادگی محصولات خود را به فروش برسانند.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *