طراحی سایت, مستربلاگ

تاثیر گرافیک در سئو و بهینه سازی سایت

ارتباط سئو با گرافیک سایت

تاثیر گرافیک سایت در جذب کاربر

گرافیک سایت و سئو در ظاهر دو موضوع متفاوت هستند اما همین 2 مورد که اجرایش هر یک تخصص خاصی را می طلبند در واقعیت و زمانی که سایت توسط موتورهای جستجو شناخته می شود ارتباط تنگاتنگی با هم برقرار می کنند و تاثیر زیادی بر روی هم می گذارند.

فروشگاهی را در یک پاساژ فرض کنید که مملو از اجناس خوب با قیمت مناسب است اما ویترین و دکوراسیونی بسیار معمولی، قدیمی و خاک گرفته دارد و چینش محصولاتش بسیار نامنظم است و بدتر از همه ظاهر و رفتار فروشندگانش هم نامناسب است ، اما در کنار همین مکان فروشگاه دیگری با تابلو و ویترین بسیار زیبا و مد روز قرار دارد که بر روی طراحی دکوراسیون و رنگ و لعاب مغازه خود کار کرده و متقبل هزینه شده اند و فروشندگانی خوش پوش و مودب جوابگوی مشتریان هستند به نظر شما فروشگاه دوم حتی اگر محصولات گران و بی کیفیت هم بفروشد کدامیک جذب مشتری و در آمد بیشتری خواهند داشت؟

جواب کاملا مشخص است !! حال با توجه به مثال بالا اهمیت و درجه ظاهر و گرافیک یک سایت را باید دقیقا متوجه شده باشیم . یک وب سایت در حقیقت فروشگاه ، شرکت و محل کسب ما می باشد پس ظاهر زیبا و متناسب با شغل ما که گرافیک قابل قبولی داشته باشد از اهم واجبات است.

رنگ سازمانی سایت ، باتنها یا دکمه های جذاب و طراحی اسلایدهای متحرک زیبا با افکتهایی که با کدهای CSS میتوان ایجاد کرد و صدها مورد و ایده جذاب دیگر هستند که کاربر را به سایت شما علاقه مند خواهد کرد.

عوامل گرافیکی موثر در سئوی سایت

قبل از هر توضیحی اجازه دهید شما را با واژه ای به نام bounce rate آشنا کنم بانس ریت در حقیقت عددی است که نشان دهنده درصد بازدیدکنندگانی است که به وب سایت شما وارد شده اند و تنها یک صفحه را مشاهده کرده و از سایت خارج شده ‌اند. در اصل افرادی که وارد سایت شما شده اند و فقط یک پیج را مشاهده کرده باشند و علاقه ای به مشاهده صفحات دیگر ندارند و از سایت خارج می شوند به عنوان bounce نامگذاری می شوند که با درصد محاسبه می گردد.

درصد مورد قبول و معمول bounce rate بین 40 تا 55 درصد می باشد، اما اگر این مقدار به بالای 70 یا 80 درصد برسد زیاد اتفاق جالبی نیست و برای بهینه سازی و از بین بردن عوامل این موضوع باید اقدام کرد که اتفاقا جدا از محتوا نویسی و رعایت کلمات کلیدی و سایر موارد مربوط به متن ایجاد شده بزرگترین عامل میزان درصد بانس ریت و ماندگاری کاربر در سایت و به قولی شخم زدن سایت از سمت کاربر ، گرافیک سایت یا همان UX , UI وبسایت می باشد.

از دیگر موارد تاثیر گذار در سئوی سایت شما Pages/Sessions و Ave Session Duration می باشد که بیانگر میانگین تعداد صفحات بازدید شده از سمت کاربر و همچنین میانگین زمان ماندگاری کاربر در وبسایت می باشد که این موارد نیز به جذابیت بصری ، حرکت مناسب چشمان مشتری درون پیج مربوطه ، راهنمایی و هدایت یوزر جهت رفتن به صفحات دیگر با استفاده از المانهای گرافیکی و تسلط طراح بر UI دارد.

 

نکات مهم مرتبط با سئو و طراحی گرافیک سایت

  • هر سایتی نیاز به گرافیک سنگین ندارد، در طراحی، فعالیت سایت را در نظر بگیرید.
  • صفحه اصلی سایت را تا حد امکان زیبا ، ساده و کاربر پسند طراحی کنید.
  • از فرمتهای کم حجم مانند SVG و PNG استفاده کنید تا صفحه تا حد امکان کم حجم شود و زود لود گردد.
  • از متحرک سازی و قراردادن بنرهای چشمک زن با رنگ جبغ استفاده نکنید زیرا سبب آزار چشم کاربر می شود.
  • وب سایتتان حتما ریسپانسیو و موبایل فرندلی باشد و روی گرافیک نسخه موبایلی زمان بگذارید.
  • در پایان هر صفحه قسمتی را طراحی کنید تا کاربر را به صفحه مرتبط دیگری منتقل کند.
  • در استفاده از رنگ هوشمندانه عمل کنید تعداد رنگ محدود و تا حد امکان چشم نواز.
  • صفحات مهمتر و پر بازدید را با آیکونهای فلت مجزا نمایش دهید تا کلیک بیشتری بخورد.
  • کلیه عکسهای موجود در سایت را اپتیمایز کنید زیرا گوگل صفحات سبک را به کاربر پیشنهاد میکند.
  • و …

01:38:520 2018-04-10

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “تاثیر گرافیک در سئو و بهینه سازی سایت

  1. محمد گفت:

    سلام روز بخیر
    قبلا ازتون دعوت کرده بودم برای عضویت در گروه جامعه وبمستران مهندس چرا نیومدی توی گروه ،خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل اطلاعات داشته باشیم.
    گروه جامعه وب مستر ها
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *