تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

عوامل موفقیت یک کمپین تبلیغاتی

عوامل موفقیت یک کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی یا advertising campaign نامیست که در حوزه های مختلف به خصوص در فضای مجازی بارها و بارها  به گوشمان خورده است، اما کمپین تبلیغاتی که بیشتر مد نظر ما می باشد در زمینه تبلیغات یک برند یا محصول خاص میباشد به نحوی که یک محصول جدید را به بهترین نحو و در کمترین زمان با بهترین بازدهی به خریداران و مخاطبان معرفی و ارائه کنیم و از آنجایی که ایجاد یک کمپین اصولی مهارت های لازم خود را می طلبد تبدیل به یک علم و هنر شده است.

کمپین تبلیغاتی چیست ؟

کمپین تبلیغاتی به کلیه کارهای از پیش تدوین و برنامه ریزی شده گفته میشود که در یک بازه زمانی مشخص از رسانه های مختلف و متنوع تبلیغاتی مانند: تیزرهای تبلیغاتی ، بیلبورد های تبلیغاتی ، شبکه های اجتماعی مختلف ، بروشور و کاتالوگ به عنوان ابزارهای تبلیغاتی بهره می برند.

در یک نگاه روانشناختی، از خود پرسیده اید دقیقا چه چیزی باعث می شود که مشتریان و کاربران یک نام تجاری یا محصول را بیش از سایر رقبا انتخاب میکنند؟ آنچه که ممکن است در نظر و کلام ساده انگاشته شود، بیشتر به روش های متقاعد کننده ای است که توسط تبلیغ کنندگان استفاده می شود که این حس اعتماد و انتخاب را به آنها منتقل نماید.

و این معرفی، حس اعتماد، حس انتخاب بهتر، حس رها کردن یک محصول همیشگی و جایگزینی با محصول جدید شما تنها با برنامه ریزی تبلیغاتی از پیش تعیین شده یا همان کمپین تبلیغاتی موفق میسر می گردد و بالعکس تبلیغات بی هدف و برنامه نتیجه ای جز شکست در بر نداشته و ندارد.

به عنوان یک مثال خوب و جامع تجاری می توان از کمپین تبلیغاتی برند لگو نام برد که با هدف تحقق رویای کودکان پایه گذاری شده و به بهترین نحوه ممکن علاقه مندی کودکان را در لوای سایه اشکال ساخته شده توسط کودکان به نمایش در آورده و تعداد زیادی از این طرح ها را توسط رسانه های مختلف مانند بیلبورد تبلیغاتی ، کاتالوگ ، فلایر و تیزرهای تلویزیونی به سمع و نظر عموم علاقه مندان رساند.

نمونه کمپین تبلیغاتی لگونکات کلیدی در تدوین یک کمپین تبلیغاتی موفق

  • محصول تولیدی یا برند مد نظرتان را به خوبی بشناسید و بازار هدف خود را از تمامی جهات بسنجید مانند: زن یا مرد ، کودک یا بزرگسال بودن مشتریان یا مخاطبان ، موقعیت جغرافیایی که می خواهید کمپین خود را در آن منطقه به اجرا در آورید، قدرت خرید مردم آن منطقه یا شهر و فرهنگ آن مناطق و… مورد ارزیابی قرار دهید و به این نکته توجه کنید که تمام مشتریان و شهرها را به یک چشم نگاه نکنید.
  • مشخص کردن بودجه اختصاص داده شده به کمپین تا بتوانید به بهترین نحو از تبلیغات و مدیاهای موجود بهره ببرید.
  • تعیین زمان بندی مشخص برای اجرای هر قسمت از پروژه و در صورت انتخاب زمان طولانی برای اجرای کمپین زمان ها را به واحدهای کوچکتر تقسیم کنید. مثال برنامه ریزی یک ساله را به چهار قسمت 3 ماهه تقسیم کنید و آخر هر 3 ماه نتایج را به صورت دقیق بررسی نمائید.
  • تحقیقات میدانی از بازخورد و نتایج حاصل از پیشرفت یا پسرفت پروژه در زمانهای مختلف توسط افراد معتمد.
  • هدف گذاری و تعیین خواست نهایی از ایجاد کمپین تبلیغاتی.
  • ایجاد یک شعار یا پیام تبلیغاتی خاص و قابل درک برای مشتریان هدف.
  • بهره گیری از یک گروه طراحی مجرب که در طراحی انواع رسانه ها مهارت و تجربه داشته باشند و بهترین ایده ها را در طرح های خود پیاده کنند.
  • و در آخر هیچگاه از کمپین یا ایده تبلیغات شرکت یا برندهای دیگر کپی برداری نکنید. (مهم)

مثال دیگر در پایان این پست نمونه ای از یک کمپین اجتماعی حمایت از کودکان قرار داده ایم که حامی آن بنیاد خانه امن کودکان میباشد که با یک تصویر سازی بسیار هوشمندانه از ذهن و افکار کودکان در معرض خطر، عموم مردم را آگاه میکند و هدف از این نوع نمایش و طراحی که برای بسیاری حتی دیدنش چندش آور است، جذب نگاه مردم به طور نا خودآگاه حتی برای ثانیه ای است.

نمونه کمپین های تبلیغاتی موفق

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “عوامل موفقیت یک کمپین تبلیغاتی

  1. تجهیزیار گفت:

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *