گرافیک دیزاین, مستربلاگ

طراحی لوگوی حرفه ای با نماد حیوانات

طراحی لوگوی حرفه ای با نماد حیوانات

طراحی لوگوی حرفه ای با نماد حیوانات از مواردی است که با اندکی جستجو نمونه های موفق و نامی زیادی را میتوان یافت که در عرصه های گوناگون صنعت، تجارت و دیجیتال مارکتینگ حرف اول را میزنند. به عنوان مثال در زمینه آی تی توئیتر و فایرفاکس را میتوان نام برد که یکی از پرنده و دیگری از حیوان روباه برای نماد بزرگ تجاری خود بهره برده اند.

آرم، نشان تجاری یا لوگوی یک شرکت می تواند به همان اندازه کالا یا خدماتی که به مصرف کنندگان ارائه می دهند مترادف با برند آنها باشد اما این مترادف ها را می توان به عناوین گوناگون تشبیه کرد که در این مطلب مقصود ما استفاده از نماد حیوانات در طراحی لوگوی حرفه ای است. برخی از بهترین آرم ها نه تنها در خاطر شما حک می شوند بلکه بسیار نمادین هستند ، و به این دلیل تصویری که در لوگو استفاده شده است می تواند عواطفی را ما بین برند و مشتری ایجاد کند حتی تا قبل از اینکه مشتری یک محصول را خریداری کرده باشد..

برای بسیاری از شرکتها و کمپانیها در طول تاریخ ، این آگاهی از برند با استفاده از نمادگرایی تشبیهی حیوانات در آرم آنها مورد استفاده قرار گرفته است، که بسته به نوع حیوان انتخاب شده ، یک مارک قوی ، سریع ، مجلل ، دلسوز ، اسرارآمیز و سرشار از احساسات متنوع است.

آرم هایی ماندگار با استفاده از نماد حیوانات

نماد جگوار و یوز پلنک

لوگو با نماد حیوانات

طراحی لوگوی حرفه ای با نماد گربه سان سیاه جنگل ، پلنگ ، به عنوان نمادی از شجاعت ، جذابیت ، زیبایی ، انعطاف پذیری سرعت ، شرارت ، فضل ، محافظت و همچنین مرگ و تولد دوباره دیده می شود . جای تعجب ندارد که از این حیوان وحشی اما با شکوه در آرم های مختلفی از صنعت خودرو گرفته تا برندهای معروف تجهیزات حرفه ای ورزشی استفاده می شود. استفاده از آرم پلنگ و جگوار می تواند قدرت ، افتخار و جسارت را به شما منتقل کند.

شیر نر

لوگو با نماد حیوانات

طراحی لوگو با نماد سلطان و پادشاه جنگل شیر نر. شیر به خودی خود نیازی به مقدمه ندارد. بسیاری از شرکت ها برای انتقال قدرت و پایداری از استفاده از سر ، یال و کوپال شیر در آرم خود استفاده می کنند . شرکت هایی که شیر را برای آرم خود انتخاب می کنند ، از نمادی که با یک شیر همراه است فاصله ندارند. این معانی تشبیهی شامل عظمت ، قدرت ، شجاعت ، عدالت ،تعهد ، تعالی ، مقاومت ، مسئولیت پذیری و در نهایت لوکس و تک بودن است.

تمساح

لوگو با نماد حیوانات
لوگو با نماد حیوانات

لوگو با نماد تمساح که به چشم خیلی از ما آشنا می باشد معانی خاص و جالب تشبیهی خودش را دارد. تمساح می تواند یکی از خطرناک ترین و جذاب ترین موجودات باشد. فرزندان دایناسورها ، تمساح ها نمادی از قدمت ، شجاعت ، قدرت ، افتخار ، صبر ، مقاومت ، طول عمر بالا، سختی ، حیله گری ، ترس و قدرت اولیه هستند . هنگام تماشای تمساح ، بسیار آسان می توان فهمید که چرا آنها این مفاهیم را یدک میکشند. بسیاری از آرم ها هنگام استفاده از تصویری از تمساح از این تم ها برای نشان دادن نام تجاری خود استفاده می کنند ، عده ای با تصویر سازی واقعی تر و عده ای به صورت یک کاراکتر کودکانه و مهربان.

لاک پشت

لوگو با نماد حیوانات

نماد گرافیکی لاک پشت، بخصوص لاک پشت دریایی. یکی از قدیمی ترین موجودات روی زمین است و در بسیاری از فرهنگ های مختلف در طول تاریخ از سمبل ها استفاده شده است. برای بسیاری از فرهنگ ها ، استفاده از تصاویر لاک پشت می تواند نمادی از شانس ، استقامت و ماندگاری، عمر طولانی و آسیب ناپذیری باشد. تصاویر پوسته یک لاک پشت می تواند حس محافظتی را به نمایش بگذارد که بسیاری از آرم ها برای انتقال آن احساس نسبت به شرکتشان روی آن تمرکز می کنند.

جغد یا بوف

لوگو با نماد حیوانات

جغد ها میتوانند موجودات زیبا و مرموز شب باشند. بسیاری از فرهنگ ها و جوامع ، آنها را با تاریکی و منفی بافی پیوند داده اند و بالعکس در کشوری مانند اسپانیا جغد را سمبل خوشبختی و خوبی میدانند . مشاغلی که ممکن است در امر آموزش و پژوهش یا مسافرت و جهانگردی فعالیت میکنند از جغد به عنوان نماد و سمبل شغل خود استفاده می کنند. نماد گرافیکی جغد در طراحی یک لوگوی حرفه ای می توانند خرد ، شعور ، دانش و تجربه و همچنین بسیاری از مفاهیم دیگر را به تصویر بکشند.

در کل اگر بخواهیم چکیده این پست را به طور اختصار بگوییم این موضوع را به طراحان لوگو و صاحبان مشاغل یادآوری میکند که لازم نیست برای شغل و فعالیت خود از المانهای مستقیم و کاملا گویا استفاده کنیم و تمام جذابیت یک لوگوی حرفه ای و ماندگار در رموز پنهان آن می باشد و نشان تجاری که بیننده را وادار به تفکر و چالش ذهنی نکند از دید بنده تنها یک تصویر توضیحی است و نه یک نشان تجاری برتر.

در این راه برای انتخاب نماد تجاری خود میتوانید از حیوانات و قدرت هر یک از آنها بهره ببرید و در جایی دیگر می توان از میوه های رنگا رنگ و موارد طبیعی اطرافمان ایده های ناب و دست نخورده زیادی استخراج کنیم، اما این انتخاب و اجرای آن، طراحی با ذهن باز و خلاق را طلب میکند و هزاران ایده موجود در جهان آفرینش.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *