آموزشی, گرافیک دیزاین, مستربلاگ

طراحی حرفه ای با کمترین قیمت

انتخاب طراح حرفه ای
انتخاب طراح حرفه ای

بارها و بارها در روزنامه همشهری و سایر سایتهای استخدامی به جمله معروف به یک طراح حرفه ای مسلط به فتوشاپ نیازمندیم برخورده اید، حال سئوال ما این است که آیا استخدام طراح از این روش و با این نوع املاء کار درستی است یا خیر؟

طراح حرفه ای کیست

بسیار برایمان اتفاق افتاده که به دنبال استخدام یک طراح خوب و مسلط بوده ایم و یا برای انجام پروژه گرافیکی خود نیاز به شخص یا یک تیم طراحی حرفه ای داشته ایم اما نتیجه مطلوبی نگرفته ایم زیرا شنیده ها با دیده ها بسیار متفاوت است حال راه چاره چیست؟

من یک طراحم

متاسفانه در کشور عزیزمان واژه طراح به اشتباه بین عامه مردم جا افتاده است و شخصی که مقداری با فتوشاپ کار کرده است و چند تا عکس نیز روتوش کرده یا یک دوره فتوشاپ رفته با جرات، خود را طراح می نامد و در زمان کنونی با وجود دانلود وکتورهای مجانی کار آسان تر هم شده است، در صورتی که هر کس این نام و هنر را به یدک می کشد باید سالها تجربه کاری جدی به اضافه تسلط کامل بر طراحی دستی داشته و به کلیه نرم افزارهای مربوطه تسلط کامل داشته باشد و آشنایی کامل نیز بر انواع فنون چاپ از الزامات یک طراح خوب است.
ایراد کار اینجاست که در این بازار شلوغ و سرشار از همکاران طراح انتخاب یک طراح حرفه ای با سابقه زیاد کاری، کمی دشوار است که آن هم راه خود را دارد.

تعرفه قیمت انجمن صنفی طراحان

هر ساله تعرفه قیمت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سایت منتشر می گردد و عزیزانی که از قیمت واقعی انواع طراحی بی خبر هستند بد نیست این لیست را دانلود و مطالعه نمایند، لازم به توضیح است که متاسفانه قیمتهای حقیقی یک طرح که انجمن طراحان مشخص کرده است به هیچ عنوان با قیمت های دریافتی از مشتریان بازار امروز به جز در مواردی خواص همخوانی ندارد که آن هم به دلایل مختلف می باشد که در این مقاله نمی گنجد و در آینده به آن می پردازیم.
گروه تبلیغاتی مستر دیزاین برای انتخاب بهترین گزینه چندین روش را به شما پیشنهاد میکند که مطمئنن به کارتان خواهد آمد:
1- به دنبال طراح ارزان و طرح ارزان نباشید زیرا هر جنس و خدمات ارزانی دلیل خاصی دارد و در مورد بازار و هنر طراحی اولین دلیلش کم تجربگی طراح و استفاده از طرحهای کپی می باشد و به طور یقین طراح برای پروژه شما وقت بسیار کمتری می گذارد چون هزینه کمی گرفته است.
2- همیشه سعی کنید طرف حساب شما شرکت یا یک گروه یا آژانس تبلیغاتی باشد و با عقد قرارداد رسمی پروژه خود را به آنها بسپارید به دلیل اینکه گروه تبلیغاتی مورد نظر طراحان خودش را از فیلترهای زیادی گذرانده و اطمینان کامل بر تواناییهای نیروی خود دارند.
3- هیچ گاه ذرق و برق شرکت یا طراح را ملاک قدرت آنها ندانید چه بسیارند شرکت هایی که گمنام هستند ولی کارهای فوق العاده ای طراحی و اجراکرده اند.
4- طراح یا طراحانی را انتخاب کنید که آشنایی کامل به چاپ بخصوص چاپ افست و فرم بندی و … داشته باشند.
5- نکته آخر هم اینکه پیشینه و سابقه کار فرد یا گروه تبلیغاتی و تعداد نمونه کارهای انجام شده و همکاری آنها با شرکت ها و موسسات معتبر داخلی و خارجی در تصمیم گیری شما کمک شایانی خواهد کرد.

در آخر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین آمادگی خود را برای مشاوره رایگان و انجام پروژه های تبلیغاتی شما عزیزان به بهترین نحو اعلام می دارد.

 

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “طراحی حرفه ای با کمترین قیمت

  1. مجتبی دانایی گفت:

    با تشکر از مقاله جالبتون من خودم یک طراح گرافیک هستم و همیشه موقع استخدام طراح ها که میشه همه اسم خودشون رو میزارن طراح و یک طراح با سابقه کار بالا و با تجربه خیلی کم پیدا میشه، مشکل بعدی هم اینه که طراحهای حرفه ای نمی تونن از مشتری طبق تعرفه انجمن طراحانپول بگیرن چون خیلی ها قیمت زیر میدن با یک کار ضعیف به امید روزی که همه مردم ارزش کار مارو بدونن. تشکر از گروه تبلیغاتی مستر دیزاین

  2. مهیار معتقد گفت:

    هر زمان که در کشور ما مردم متوجه شدند که هر کسی یک دوره آموزش فتوشاپ رفت اسمش طراح نیست طراح حرفه ای و با تجربه باید ذوق و سلیقه درونی داشته باشد و طی سالیان سال کارکردن در حوزه طراحی و چاپ تجربه کسب کند و نمونه کارهای قوی از خود داشته باشد.

    1. فرشید بهمنی گفت:

      مهیار عزیز من در بسیاری از ورکشاپ هایی که داشته ام همیشه به کارآموزان میگم که بزرگترین ضرر را به جامعه طراحان ایران قانون کپی رایت زد زیرا در تمام دنیا گرافیک را از پایه و اصولی آموزش می بینند و زمانی که آمادگی کامل داشتند نسخه اورجینال ادوبی را میخرند ولی در کشور ما طرف میاد مجانی دانلود میکنه سواد گرافیک هم نداره و خودشان را طراح معرفی میکنند و بازار طراحان حرفه ای و زحمت کش را خراب میکنند که همه اینها نیاز به فرهنگ سازی داره.

  3. علی اکبر اسدی - بانک سپه گفت:

    من به عنوان یک مشتری 4 ساله تیم بزرگ طراحی مستر دیزاین، این گروه رو به عنوان شرکت طراحی گرافیک حرفه ای به همه دوستانم معرفی میکنم قیمت طراحی لوگوی حرفه ای ، طراحی سررسید ، طراحی کاتالوگ ، طراحی ست اداری فوق حرفه ای که برای شرکت ما در این 4 سال انجام دادن واقعاً مناسب بود البته کار طراحی گروه مستر دیزاین اینقدر حرفه ای و خوبه که ارزش پرداخت پول بیشتر رو هم داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *