اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

لوگوی جام جهانی فوتبال 2022 قطر

لوگوی جام جهانی فوتبال 2022 قطر

لوگوی جام جهانی فوتبال 2022 قطر معرفی شد

مراسم رونمایی از لوگوی رسمی بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی 2022 در تاریخ سوم سپتامر دو هزار و نوزده در پایتخت قطر دوحه برگزار شد. در این مراسم هزاران تن از تماشاگران شاهد طرح هماهنگ این نماد بر روی تصاویر تعدادی از بناهای نمادین قطر از جمله برج دوحه ، کاتارا بودند. آمفی تئاتر، دهکده فرهنگی ، وزارت کشور ، سوق وقیف و مشیرب و قلعه ال زبیره ، میراث جهانی یونسکو بودند و با شمارش معکوس این نماد پدیدار شد.

معانی تشبیهی لوگوی جام جهانی 2022 قطر

سبک طراحی این نشان یا لوگو نمایانگر رویدادی بزرگ است که تمام دنیا را فارغ از هر اختلافات سیاسی و اجتماعی در یک نقطه به هم متصل کرده و درگیر آن می کند. در عین حال دارای عناصر برجسته ای از فرهنگ محلی و منطقه ای عرب و تمایلات مربوط به این ورزش زیبا و هیجانی است.

لوگوی جام جهانی فوتبال 2022 قطر

منحنی های خمیده این نشان نمایانگر تپه های بیابانی قطر است و حلقه بدون شکست در نگاه کلی نماد بی نهایت و شماره هشت را به تصویر می کشد و یادآور هشت استادیوم حیرت انگیز و زیبایی ساخت کشور میزبان “قطر” می باشد. فرم اصلی این نشان از شال پشمی سنتی اعراب الهام گرفته است،

این شال در ماه های زمستان، قطر و سایر کشورهای جهان و در منطقه عرب و خلیج همیشه فارس به ویژه توسط اقشار مختلف مردم و به سبک های مختلف پوشیده می شود.

علایمی که به گلدوزی شباهت دارد غالباً در دنیای عرب تزئین کننده شال هایشان می باشد و با همین اشکال گلدوزی پارچه هایشان را تزئین می کنند که از فرهنگ های مختلف در سراسر آسیا الهام گرفته شده و با این نقوش دومین میزبانی این قاره را برای مسابقات جام جهانی فیفا، به همراه جمعیت متنوع قطر جشن می گیرند.پوشاک زمستانی با الهام از منطقه همچنین به تاریخ شروع مسابقات و این واقعیت که این اولین جام جهانی فیفا است که در ماه نوامبر و دسامبر آغاز خواهد شد، اشاره میکند..

نوع جدید لوگو تایپ زیرین نماد جام جهانی 2022 قطر، خطاطی سنتی عربی را با قلم و نوشتار جدید و معاصر (گوشیهای لمسی) مقایسه میکند که این حرکت الهام بخش از، منطقه و آسیا الهام گرفته است تا سنت با مدرنیته را برای بیننده مجسم کند..

 

 

نظرات و موارد تشبیهی که در بالا مطالعه کردید بر گرفته از ذهن طراح و گروه مسئول طراحی لوگوی جام جهانی قطر 2022 و تیم ایده پردازشان است و به عقیده بنده که اندک تجربه ای دارم موارد قید شده در این نشان با دیدن لوگو جام جهانی به تنهایی به ذهن هر کسی خطور نمیکند مگر آنکه کلیپ تصویری رونمایی لوگو و توضیحات را دیده و خوانده باشد. حال اینکه نظر شما همکاران و دوستان چگونه است امریست سلیقه ای که خواهشمندم نظرات خود را حتما در قسمت نظرات بنویسید.

معانی کلمات انگلیسی موجود در تصویر از راست به چپ به شرح زیر است:

  •   جریان و موج شال اعراب  :the flow of the shaw
  •   یک شی سه بعدی جذاب  :An intriguing 3D object
  •   عناصر تزئینی  :Decorative Elements
  • نقاط تفکیک کننده   :Diacritic Dots
  • شکل مسابقات جایزه جام جهانی فوتبال  :Football FIFA World Cup Trophy Shape
  •   نماد بی نهایت و شکل 8  :Infinity Symbol & Figure 8
  •   یک تایپ با لمس انسانی  :A typeface with a Human touch

منبع: FIFA.com

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *