طراحی سایت, مستربلاگ

طراحی سایت با تکنیک پارالاکس دیزاین

طراحی پارالاکس

برای طراحی قالب سایت و بخصوص یک سایت گرافیکی تکنیک های فراوانی وجود داشته و دارد که در مطلب اهمیت گرافیک در طراحی سایت به تعدادی از این عوامل مهم اشاره شد، اما اولین تصمیم این است که آیا گرافیک و ظاهر خیلی جذاب برای کسب و کار شما ارزش بیشتری دارد یا رتبه شما در گوگل و مسائل تخصصی سئو به همراه یک سایت با گرافیک ساده و متن محور.

پارالاکس شیوه ای نوین در وب دیزاین

شیوه و سبک طراحی پارالاکس یکی از صدها تکنیک برتر و جدید طراحی وب سایت است که در حال حاضر مورد توجه خیل عظیمی از طراحان وب و مشتریان آنها قرارگرفته است. استفاده از این شیوه طراحی برای بازدیدکننده سایت بخصوص در بازدیدهای اول تجربه بصری بسیار جالب و دلچسبی به کاربر اهدا میکند. طراحان گرافیک وب ، طراحان رابط کاربری و توسعه دهندگان وب سایت ها هر روز به دنبال کشف روشهای جدیدی برای پیشبرد اهدافشان و ارتقاء این هنر و تخصص هستند و روزانه شاهد نوآوریهای بسیاری در دنیای وب و اپلیکیشن ها هستیم. یکی از جدیدترین تکنیکها ، اسکرول یا همان پیمایش صفحات با استفاده از تکنیک پارالاکس می باشد که به زیبایی تجربه کاربری جذابی برای کاربران فراهم آورد.

طراحی پارالاکس چیست ؟

معنای لغت پارالاکس الهام گرفته از جلوه‌های بصری ویژه دربازی‌های دوبعدی ( مانند بازی آنگری برد ) است. در این سبک از بازی‌ها برای ایجاد حس عمق دهی و ایجاد پرسپکتیو ، تصاویر پس‌زمینه با سرعتی متفاوت و معمولا کمتر از سایر تصاویر حرکت داده می‌شوند تا تصاویر پس‌زمینه دورتر به نظر برسند. این تکنیک جالب در طراحی پارالاکس صفحات وب نیز بسیار کاربرد دارد. در این روش، هنگام اسکرول صفحه تصویر زمینه با سرعت کمتری نسبت به سایر بخش‌های صفحه حرکت می‌کند.

تکنولوژی پارالاکس بر پایه استفاده از کدهای HTML5  و CSS3 و Jquery عمل کرده و به نمایش در می آید.  پارالاکس (Parallax) یکی از شگفت‌انگیزترین  و قدرتمندترین سبک های طراحی است. طراحی پارالاکس برای ساختن وب‌ سایت‌های تبلیغاتی ، معرفی یک محصول خاص ، برندهای برتر و وب سایت هایی که در زمینه طراحی گرافیک کار میکنند بسیار مناسب است ولی استفاده از این تکنیک  برای طراحی یک سایت خبری ، یا سایت شخصی یا شرکت های بزرگ خصوصی و دولتی که روزانه هزاران کاربر به آن مراجعه میکنند به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود زیرا پس از مدت کوتاهی برای کاربر تکراری می شود و به دلیل اینکه در روش پارالاکس از عکسهایی با کیفیت بالا و در بیشتر موارد از فرمت png 24 bit  استفاده میشود که از قرار فایلهای خروجی حجم بالایی خواهد داشت ، کاربر برای لود شدن سایت نیاز به اندکی تحمل دارد ناخودآگاه یوزر را فراری میدهد و لاجرم به سایتهایی با لود سریع رجوع میکنند ، به اضافه اینکه این نکته تاثیر بسیار زیادی در سئو و رتبه بندی سایت میگذارد.

فوائد طراحی پارالاکس

• جلوه‌های ویژه تصاویر و ایجاد جذابیت بالا در مقایسه با عکسهای معمولی
• حالت داستانی و روند حرکتی تصاویر برای ترغیب حس کنجکاوی کاربر
• ترغیب کاربر برای اسکرول و مشاهده کل صفحه و احتمالا ادامه عکسها
• هدایت کاربران در صفحه برای انجام عمل موردنظر (دانلود، خرید، عضویت و ایجاد پیوند به صفحات گوناگون
• بالا بردن ارزش و اعتبار سایت به لحاظ بصری

پیشنهاد طراحان مستر دیزاین

در نتیجه به عنوان شخصی که در این رشته اندک تجربه ای دارم پیشنهاد میکنم اگر گرافیک کار ، برایتان مهم است و در جذب مشتری تاثیر گذار،حتما از تکنیک پارالاکس البته آن هم با یک ایده ناب و ویژه بهره ببرید ، گروه تبلیغاتی مستر دیزاین نیز با طراحان گرافیک با تجربه و وب دیزاینرهای حرفه ای قادر است تصاویر متحرک اسکرولی را با تکنیک پارالاکس با موضوعات متفاوت طراحی و اجرا نماید. برای بررسی و انجام پروژه خود به بخش سفارش آنلاین طراحی سایت مراجعه نمائید.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “طراحی سایت با تکنیک پارالاکس دیزاین

  1. با سلام و درود
    با تشکر از مطلب فوق العاده مفید و عالیتون درباره طراحی سایت با روش پارالاکس دیزاین ، من در سایت کوتاه کننده لينک ، .ytre.ir که متعلق به خودم میباشد از این تکنیک استفاده نموده ام .

  2. دوستی گفت:

    سلام
    ممنون از محتوای خوبی که منتشر میکنید.

    ما به همراه یک گروه از متخصصین حوزه وب گروه تلگرامی جامعه وبمستران ایران را لانچ کردیم.

    با توجه به اینکه شما هم در این زمینه فعال هستید خوشحال می شیم به ما بپیوندید تا تعاملات مفیدی باهم داشته باشیم
    لینک گروه خدمتتون
    https://t.me/joinchat/DBhKUBJE3gUMxzABig66Ig

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *