آموزشی, گرافیک دیزاین, مستربلاگ

طراحی فولدر تبلیغاتی حرفه ای

فولدر تبلیغاتی تگفام

اصول طراحی فولدر تبلیغاتی حرفه ای

طراحی فولدر تبلیغاتی از آنجا که یک مهارت دوگانه می باشد یعنی هم طراحی قالب و برش سازه فولدر و هم گرافیک دیزاین فولدر شباهت زیادی به طراحی بسته بندی دارد. البته بماند که با اندکی سرچ در دنیای مجازی قالبهای زیادی را می توان یافت ولی قالبی که به صورت اختصاصی برای نیاز شما طراحی شود کجا و یک طرح و قالب آماده که هزاران نمونه مشابه خواهد داشت کجا ؟؟ به طور حتم فولدر اختصاصی لطف دیگری دارد.

اما طراحی فولدر تبلیغاتی اختصاصی نیز به همین سادگی ها نمی باشد و اگر می خواهید نظر مشتری را کاملا جلب نمائید چه از لحاظ طراحی قالب گسترده کار و چه طرح گرافیکی باید از قوانین خاصی پیروی کند و قابلیتهای ویژه ای داشته باشد، پس اگر مایل به اگاهی از این موارد هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

در اولین گام باید بدانیم که فولدر تبلیغاتی که قرار است طراحی کنیم چه کاربردی خواهد داشت به عنوان مثال تنها چند برگه A4 در آن قرار خواهد گرفت؟ یا کاتالوگی با صفحات زیاد به همراه سی دی و کارت ویزیت ؟ دانستن این اطلاعات در انتخاب قطع فولدر و طراحی قالب تیغ و خط تا نکته بسیار مهمی می باشد.

نکات کلیدی طراحی قالب فولدر تبلیغاتی

  • طرح گسترده فولدر قبل از برش باید در دو قطع استاندارد 60 در 45 و یا 50 در 70 گنجانده شود که کمترین پرتی کاغذ را داشته باشیم و هزینه چاپ بی دلیل به خاطر چند سانتیمتر بیهوده و غیر کاربردی افزایش پیدا نکند.
  • قالب برش را به گونه ای طراحی کنید که بالاترین استحکام را داشته باشد و کاغذ یا کاتالوگ از آن بیرون نریزد.
  • بهترین قالب باید به گونه ای طراحی شود تا به مانند یک جعبه قسمتهای برش خورده در هم چفت شوند و نیاز به چسب کاری نداشته باشد.
  • درب فولدر به هیچ عنوان به حالت باز نماند و با طراحی یک برش و زبانه کاغذی یک قفل کاغذی ایجاد کنید و سعی کنید برای بسته شده درب فولدر از چسب دو طرفه استفاده نکنید زیرا عمر کوتاهی دارد و زیبا هم نیست.
  • اگر قرار است کاتالوگ یا تعداد زیادی فلایر تک برگی در فولدر قرار دهید، حتما برای فولدر خود 1 سانتیمتری عطف در نظر بگیرید.

نکات مهم در گرافیک دیزاین فولدر تبلیغاتی

  • در گذشته از عکس در طراحی فولدر تبلیغاتی بسیار استفاده میشد ولی چند سالی است که فولدرهایی با سبک طراحی فلت دیزاین که حاصل ترکیب اشکال هندسی ، لوگو و رنگ است جایگزین آن گشته و این از مزایای طراحی با نرم افزارهای برداری است ، پس تا حد امکان از تصاویر استفاده نکنید و اگر هم مجبور هستید مانند مثال زیر بسیار محدود باشد.
  • از نوشتن متن زیاد روی فولدر پرهیز کنید و تنها به یک شعار تبلیغاتی و لوگو بسنده کنید، داخل فولدر هم اگر نیاز است تنها به یک آدرس و وب سایت اکتفا کنید، زیرا فولدرهایی که مانند کاتالوگ سراسر با متون تبلیغاتی شرکت شما پر شود سرنوشتش سطل زباله است ولی فولدرهایی هستند که به دلیل سادگی و خلوتی در کمد مشتری ماندگار شده اند.
  • مهمترین نکته و پیشنهاد در طراحی گرافیک فولدر تبلیغاتی استفاده از رنگهای پنتون و ساختگی است، از این رو تاکید میکنم اگر برای مشتری ایرادی ندارد با اندکی هزینه بیشتر از چاپ چهار رنگ منصرف شوید و طراحی را به گونه ای انجام دهید که تنها از دو رنگ در آن استفاده شود . مانند مثال زیر که از یک نارنجی فسفری و نقره ای در چاپ استفاده کرده.
  • به عنوان نکته پایانی سعی کنید به عنوان طراح، پیشنهاداتی در مورد چاپ فولدر تبلیغاتی به مشتری خود منتقل کنید مانند استفاده از روکشهای مختلف ، یووی های متنوع و رنگهای پنتون که به زیبایی و لاکچری بودن کار کمک شایانی خواهد کرد.

گروه تبلیغاتی مستر دیزاین نیز آماده طراحی فولدرهای تبلیغاتی حرفه ای و لاکچری برای شما مشتریان عزیز می باشد، جهت رویت نمونه های طراحی فولدر تبلیغاتی لطفا کلیک نمائید.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *