تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

ایده های خلاقانه

ایده پردازی

ایده پردازی چیست و چه مزایایی دارد ؟

در دنیای پیرامون خود با انواع وسایل ، پوشاک ، تابلوهای تبلیغاتی ، مجلات ، استارت آپ های مختلف و هزاران مورد دیگر روبرو هستیم که از کنار بسیاری از آنها به سادگی گذر می کنیم و توجه ما را جلب نمیکنند اما در این میان ناگاه یک چیز ساده مثل یک بسته بندی ساده برایمان بسیار جذاب و گیرا در نظر می اید و یا در بین این همه اپلیکیشن های موجود تنها تعداد کمی هستندکه جذاب هستند و به موفقیت میرسند. اما سئوال اینجاست که چرا ؟ جواب در یک کلام خلاصه می شود ایده های خلاقانه و به نامی دیگر ایده پردازی موفق حاصل این موفقیت می باشد.

ایده های خلاقانه در گرافیک دیزاین

اما هدف ما از این پست استفاده از ایده پردازی خلاقانه در گرافیک دیزاین است که متاسفانه کمبود آن در کلیه تیزرهای تلویزیونی ، تبلیغات محیطی ، تبلیغات چاپی و برندینگ برندهای معروف به شدت احساس می شود و تعدادی شرکت و موسسه نامی و بزرگ هستند که در تبلیغات خود اندکی خلاقیت نشان می دهند.
به طور کلی در دنیای بزرگ صنعت و هنر تبلیغات دیگر اشاره مستقیم به محصول جوابگو نخواهد بود. به عنوان مثال اگر تبلیغ یک ابزار را میخواهیم به نمایش دربیاوریم یک عکس از همان ابزار بگذاریم و زیرش بنویسیم ابزار دستی فلان و یک سری شماره تماس و ایمیل و تمام و توقع داشته باشیم که بازخورد خوبی هم از تبلیغمان دریافت کنیم سخت در اشتباهیم بلکه باید ابزار را به چیز کاملا غیر مرتبط و از یک دنیای دیگر با ماهیت متفاوت تشبیه کنیم تا بیننده کمی در فکر فرو رود و این تشبیه و نام برند در ذهنش ثبت و ضبط شود.

برای درک بهتر موضوع 3 تبلیغ سریالی را از کمپانی مرسدس بنز در زیر قرار داده ایم که همانند روش بالا طراحی گردیده که بسیار زیبا و مفهومی طراحی شده اند.

 

اینک به سراغ این مسئله می رویم که به عنوان یک طراح یا ایده پرداز برای رسیدن به ایده های قوی چه باید کرد ؟

روشهای رسیدن به ایده های خلاقانه

  • افکار خود را معطوف تنها یک پروژه کنید و ذهن خود را از باقی کارها کاملا رها سازید.
  • آنقدر فکر خود را درگیر ایده جدید خود کنید که چه در خیابان و چه در خواب نیز ایده ها در ذهنتان عبور کنند.
  • بر خلاف سایر مشاغل بهترین ایده ها به دلیل سیستم کارکرد مغز نیمه شبها به ذهن خطور میکنند.
  • هر چیزی که به ذهنتان می آید را در یک دفترچه یادداشت کنید زیرا همیشه پشت میز کار خود نیستید.
  • از نگاه کردن به کاغذ سفید یا نیو فایل خالی روی مانیتور خود پرهیز کنید و استارت کار خود را حتی شده با کشیدن یک خط آغاز کنید و جسارت آزمون و خطا را داشته باشید.
  • در مورد پروژه و فعالیتی که در حال ایده پردازی برایش هستید اطلاعات کامل کسب کنید.
  • اگر امکانش را دارید به صورت تیم ورک کار کنید زیرا نظر چند نفر کمک زیادی به انتخاب شما میکند.
  • قبل از اجرای کامل ایده ، نظر مشتری را نیز بخواهید تا زحمت زیادی روی دوشتان نیوفتد.
  • به جد تاکید میکنم از پرسه زدن در محیط وب و به دنبال کپی از یک ایده خارجی پرهیز کنید زیرا هم زمان از دست می دهید و هم مطمئنا مشتری روزی متوجه این موضوع خواهد شد.
  • اگر ایده ای خارجی نظرتان را جلب کرده سعی کنید از آن نکته های مفید بردارید و نه کپی برداری.
  • اگر مدت زیادی ذهنتان مشغول بود و به جایی نرسیدید حتما 2-3 روزی ذهنتان را مشغول کار دیگر نمایید و مجددا با ذهنی باز ایده ای خلاقانه کشف کنید. مطمئن باشید اگر تجربه لازم را داشته باشید به هدف خود خواهید رسید.

 

در پایان امیدوارم که توضیحات اندک ما کمکی به رسیدن به هدفتانکرده باشد و هر روزه شاهد بهترین طرحهای خلاقانه وطنی باشیم . گروه تبلیغاتی مستر دیزاین نیز سعی بر آن دارد تا در کلیه امور طراحی خلاقیت حرف اول را برای مشتریان عزیز بزند.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “ایده های خلاقانه

  1. چاپ نگار گفت:

    عالی بود دوست عزیز

  2. میثم گفت:

    بسیار خوب بود.
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *