طراحی سایت, مستربلاگ

طراحی سایت و اهمیت گرافیک

طراحی گرافیک سایت

طراحی وب سایت و نقش گرافیست

طراحی وبسایت و طراحی قالب سایت یکی از بیشترین نتایج سرچ شده در گوگل می باشد که هزاران شخص و شرکت را با قیمتهای متفاوت به ما معرفی میکند و انتخاب را سخت تر میکند.
سالهای سال است که وب سایتهای مختلف و گوناگونی را دیده ایم، از گذشته که سایتها ظاهر بسیار ساده ای داشتند و زیبایی اهمیت زیادی نداشت و اگر هم کسی به دنبال سایتی با گرافیک بالا بود به دلیل سرعت پایین اینترنت معمولا پشیمان میشد و همانند نمونه زیر اکثر سایتها متن محور بودند . اما هم اکنون وب سایت هر شخص ، فروشگاه ، شرکت ، کمپانی و برند حکم ویترین آن مجموعه را دارد و به گونه ای نماینده بزرگی و شخصیت آن مجموعه  است.

 

اما امروز صحبت ما در مورد اهمیت و نقش گرافیک دیزاین و طراحان گرافیک در صنعت آی تی می باشد. در این پست یکسری نکات کلیدی را مطرح خواهیم کرد که شاید به کارتان بیاید.

1- طراحان سایت لزوما گرافیست نیستند

اگر این نکته را دریابیم که وقتی سایت خود را به یک طراح سایت که، با cms های آماده و اوپن سورس و یا cms نویس اختصاصی مسلط به سایر زبان های برنامه نویسی می سپاریم ، نباید توقع طراحی سایتی با بهترین گرافیک را از کد نویس داشته باشیم همانطور که یک طراح حرفه ای معمولا برنامه نویس حرفه ای نخواهد بود. پس بیاد داشته باشیم قبل از طراحی سایت به سراغ یک طراح گرافیست حرفه ای که در حوزه وب کار کرده است بروید و خواسته هایتان را مطرح کنید و باقی کار را به طراح مورد اعتمادتان بسپارید.

2- طراحی وب سایت ارزان بی دلیل نیست 

طراحی وب سایت ارزان ، قالب رایگان ، طراحی سایت با کمترین قیمت از شعارهایی است که بسیاری برای جذب مشتری بیشتر از آن استفاده می کنند که اینگونه وب سایتها چه از نظر گرافیک ، امکانات ، امنیت و سئو اکثرا مشکلات بسیاری دارند و زمانی که وب سایت شما بازدیدکننده پیدا کند متوجه خواهید شد که وب سایت به مانند مغازه و فروشگاه یا شرکت ما است پس پایه های آن را محکم بنا کنید و از بهترین متریال ها استفاده کنید.

3- طراحی قالب سایت شاخه ای است تخصصی 

گرافیک شاخه های بسیاری دارد که مهمترین آنها که بیشترین کاربرد را در جهان امروز دارند گرافیک چاپ و گرافیک وب میباشند که گرافیک چاپ بسیار تخصصی و حساس می باشد و به جهت اینکه کار چاپ شده اگر ایرادی داشته باشد هزینه آن قابل برگشت نیست و هزاران مسئله دیگر که در این مطلب نمیگنجد. از طرف دیگر طراحی وب نیز حوزه تخصصی خود را دارد و سفارش ما به شما طراحی است که در هر دو حوزه متخصص باشد. در طراحی وب محدودیت های رنگی بسیاری داریم به اضافه حجم و فرمت فایلهای خروجی که نیازمند دانش مربوط به خودش را دارد و از آن طرف طراح گرافیک وب سایت حرفه ای باید با کد نویس تعامل خوبی داشته باشد و بایدها و نبایدهای وب را به خوبی بشناسد.

4- زیبایی سایت به سادگی آن است 

در طراحی روز دنیا و عامه پسند سایتهایی بازدیدکننده بیشتری دارند که از سادگی و ظرافت خاص خود برخوردارند و از رنگهای زیاد در طراحی آنها پرهیز شده است و بالعکس سایتهای قدیمی کمترین تحرک را در این سایتها میتوان یافت، مگر تبلیغات داخل سایت که آن هم باید محدودیت های خودش را داشته باشد.

 

5- طراحی اسلایدر و آیکونهای زیبا

در طراحی سایتتان با توجه به محصول یا خدماتتان از اسلایدرهای زیبا و آیکونهای اختصاصی استفاده کنید البته آن هم شرایط خاص دارد اول اینکه از عکسهای آماده و تکراری استفاده نکنید و حتما طراح گرافیک ، خاص وبسایتتان اسلایدری برایتان طراحی کند و مسئله بسیار بسیار مهمی که به آن باید دقت داشته باشید حجم بسیار کم عکسها و اسلایدرهای استفاده شده در سایت است که در لود اولیه سایت بسیار موثر است.

6- انتخاب رنگ سازمانی سایت

در مورد انتخاب رنگ سازمانی قبلا صحبتهای بسیاری کرده ایم که پیشنهاد میکنم به آن پست ها مراجعه نمایید ، به این دلیل تنها به گفتن جمله ای کوتاه بسنده میکنیم. 1- از رنگ سفید و بخصوص طوسی %5 تا %7 به عنوان رنگ مکمل استفاده کنید و رنگ اصلی سایت را با توجه به نوع تجارت و فعالیت و سلیقه عموم انتخاب کنید و این را در نظر داشته باشید که رنگ سایت شما زمانی نیز باید چاپ شود ، پس تدابیر لازم را با مشاوره با طراحتان بیاندیشید و رنگی مناسب و ماندنی انتخاب نمائید.

در نمونه هایی که در بالا مشاهده میکنید و مربوط به یکی از سایتهای داخلی و سه سایت خارجی است انواع تکنیکهای  مختلف طراحی را مشاهده می کنید، در ایران اکثرا خواستار این هستند که سایتشان شبیه وب سایت دی جی کالا شود و به همین علت اکثر سایتها یک شکل واحد دارند و این برای یک کشور که طراحان و آی تی منهای خوبی دارد از نقاط ضعف است.
گروه تبلیغاتی مستر دیزاین با سالها تجربه در زمینه طراحی گرافیک چاپی و وب آمادگی خو را جهت انجام پروژه های مختلف طراحی اعلام میدارد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “طراحی سایت و اهمیت گرافیک

  1. سعید طراح وب سایت گفت:

    من خودم سالهاست که در طراحی وب سایت فعالیت میکنم و نمونه کارهای زیادی هم دارم ولی یک نکته را در متن شما دیدم که خیلی برام جالب بود و اینکه واقعا طراحی گرافیکی سایت باید توسط یک طراح خبره انجام بشه خود من هم با 2 طراح کار میکنم چون یک جاهایی توان کرهای گرافیکی زیاد رو ندارم م نمی تونم مشتری رو راضی نگه دارم. تشکر از متن خوبتون

  2. ساناز وب دیزاینر گفت:

    از نظر من وب سایتی که جذابیت بصری نداشته باشه در امروزه روز خیلی موفق نخواهد بود و نظر من به شخصه اینه یک طراح مسلط به وب باید گرافیک و طراحی قالب را انجام بده تا سایت خسته کننده و بی روح نباشه. ممنون

  3. ماهان دانایی گفت:

    طراحی وب سایت های ایرانی اکثرا تو یک مایه هست و همگی بجز یک تعدادی از ایده های هم کپی میکنن ولی این مورد در سایت های خارجی کمتر دیده میشه و اگر دقت کنید اکثر وبسایتهای خارجی و معروف ظاهری ساده ولی یوزر پسند دارند. اگر ما هم از اونها ایده بگیریم خیلی خوبه چون از نظر اکثر دوستان سایت خوب یعنی سایتی که شبیه دیجی کالا باشه ولی خیلی سایتهای بهتر و قوی تری هم وجود داره. تشکر از مطالب پربارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *