تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

بهترین نوع تبلیغات

پکیج تبلیغات چاپی

تبلیغات موثر برای جذب مشتری

در بازار تبلیغات امروز که پیام های بازرگانی ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، پوسترها ، تراکت ، کاتالوگ و صدها نوع تبلیغات گوناگون ما را در برگرفته اند به عنوان صاحب یک تجارت کوچک یا یک برند بزرگ سخت ترین کار انتخاب بهترین نوع تبلیغات با بالاترین بازدهی و تا حد امکان برای گروهی هزینه کمتر است.


البته اگر به این موضوع اعتقاد داشته باشید که تبلیغات یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است و نه یک هزینه اضافی بلاشک بالاترین بودجه را به تبلیغات اختصاص خواهید داد. لازم به ذکر است که تبلیغات نیز باید با برنامه ریزی و طبق کمپین تبلیغاتی مشخصی انجام پذیرد که در قسمت نگارش کمپین تبلیغاتی به اختصار به آن پرداخته ایم ، حال به دو نوع از معروفترین روش های تبلیغاتی اشاره می کنیم که هر کدام باید شرایط ویژه ای داشته باشند تا مشتری را جذب نمایند و مخاطب بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.

تبلیغات چاپی

  • تا حد امکان از تبلیغات چاپی دور ریختنی که برای عموم جذابیتی ندارند پرهیز کنید زیرا اگر  ده هزار تراکت چاپ کنید شاید 600 نفر هم آنرا مطالعه نکنند و تبدیل به ضایعات می شود، در صورت تمایل به استفاده از تراکت حتما از طراحی خاصی استفاده کنید و از متن زیاد بپرهیزید و سیستم پخش تراکت را با روش اصولی و منظم و از روی پلن انجام دهید.
  • از تبلیغاتی که سبب آسیب و زشتی اموال عموم میشود دوری کنید مانند برچسبهای روی درب و …
  • تبلیغاتی مانند تقویم رومیزی ، سررسید و … انتخاب نمایید که حداقل یکسال روی میز کار یا منزل مشتریانتان باقی بماند و در طراحی این اقلام نوعی نام برند خود را بگنجانید که نمای زیبای کار صدمه نبیند.
  • تبلیغات در روزنامه ها و مجلات در دنیای امروزی کاربرد کمتری دارند زیرا تعداد کسانی که تبلیغ را مشاهده میکنند در نهایت به تعداد تیراژ کار می باشد در صورتی که با نصف همین هزینه در پربازدیدترین وب سایت ها میتوان تبلیغات آنلاین انجام داد که میلیون ها نفر آن را مشاهده کنند، ولی با تمام این موارد اگر طالب این سبک از تبلیغ هستید رسانه معتبری را انتخاب نمایید و سعی کنید تمام توان خود را بر روی جذاب بودن طرحتان بگذارید و فضای مناسبی مانند جلد ، پشت جلد و صفحات اول را برای قرار گیری تبلیغتان انتخاب کنید.
  • بهترین نوع تبلیغات چاپی اقلامی مانند فولدر تبلیغاتی ، ساک دستی تبلیغاتی ، دفترچه های یادداشت ، فلش مموری و هدایای تبلیغاتی دیگری است که مزیت بزرگ آنها کارآمد بودنشان است که سالهای سال در دستان مشتری و جلوی چشمانشان است که سبب می شود نام برند یا لوگوی شما در ذهن شخص نقش ببندد.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین در دوره کنونی جزء بهترین نوع تبلیغات می باشد زیرا با کمترین بودجه بالاترین بهره وری را خواهید داشت که البته آن نیز شرایطی خاص باید داشته باشد.

  • وب سایتی را انتخاب نمایید که بازدید کننده واقعی بالایی داشته باشد و تنها به رنک الکسای آن توجه نکنید.
  • سایتی که قرار است بنر یا لینک شما در آن قرار بگیرد تا حد امکان با شغل و فعالیت شما مرتبط باشد.
  • تبلیغات خود را در سایت های مورد تائید ستاد ساماندهی فضای مجازی و معتبر قرار دهید.
  • در طراحی بنر تبلیغاتی سعی کنید از طرحهای ثابت استفاده کنید و در صورت تمایل به بنر های متحرک یا گیف از متن و فریم های زیاد استفاده نکنید و سرعت تغییر فریم ها و چشمک زدن را به هیچ وجه بالا نبرید زیرا چشم بیننده را آزار داده و به سرعت از تبلیغ شما عبور خواهد کرد.

در مقالات بعدی در مورد سایر تبلیغات مرسوم نیز صحبت خواهیم کرد، هدف از این مطلب انتخاب بهترین نوع تبلیغات برای جذب مشتری و فروش بالاتر محصولات یک برند یا ارائه یک سری خدمات است که هر شخصی با توجه با بازار هدفش و بودجه مختص تبلیغاتش می تواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “بهترین نوع تبلیغات

  1. پیام ماهرو گفت:

    با سلام در بازار تبلیغات که هر کسی هم ادعای بهترین رو در این عرصه داره به واقع خیلی سخته که آدم مجری تبلیغات خودش و نوع تبلیغش رو مشخص کنه شما به تعدادی از این موارد اشاره کردید ولی با تجربه ای کهتو این بازار دارم هدایای تبلیغاتی خاص که موندگار باشه در قالب یک پک تبلیغاتی با اقلامی مثل تقویم رومیزی ، خودکار تبلیغاتی ، دفترچه یادداشت یا فلش مموری تبلیغاتی یک پک مدیریتی خیلی جالب و ارزشمند میشه .الان صنایع دستی کشورمون هم خیلی خواهان داره که میشه روش تبلیغات کرد. با تشکر از وب سای خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *