آموزشی, طراحی سایت, مستربلاگ

بهترین نرم افزار طراحی وب

گرافیک وب دیزاین

طراحی اختصاصی گرافیک وب

طراحی وب سایت که امروزه شرکتها و اشخاص گوناگونی در آن مدعی هستند بر عکس افکار عموم نیاز به یک تخصص ندارد اگر بخواهیم تقسیم بندی درستی داشته باشیم در یک پروژه طراحی سایت نیازمند چندین متخصص هستیم که وجود همه این توانائیها در یک شخص بسیار بعید به نظر می آید زیرا باید یک کدنویس مسلط به زبانهای برنامه نویسی تحت وب در کنار یک طراح گرافیک مسلط به حوزه وب داشته باشیم و در آخر یک طراح قالب که با تعاملی که با این دو نفر خواهد داشت می توان توقع کاری با خروجی استاندارد، زیبا، کم حجم و بهینه از همکاری این تیم داشت.

اما مقاله امروز مستر دیزاین که شامل یکی از کارهای تخصصی گروهمان نیز می باشد مربوط به طراحی گرافیک وب است که در حقیقت یکی از آن چند تخصص مهم در شکل گیری ظاهر و حجم یک وب سایت حرفه ای به شمار می آید.

بهترین نرم افزار برای طراحی گرافیک وب کدام است ؟

قبل از هر چیز این را بگویم که منظور از طراحی گرافیک وب همان UI و UX است که به صورت عامیانه UI که مخفف User interface design می باشد قسمت اصلی و گرافیکی سایت می باشد که بازدیدکننده آن را مشاهده میکند و UX که مخفف User experience design می باشد به تجربه ، نحوه عملکرد و واکنش کاربر از مشاهده وب سایت گفته میشود که معمولا این دو حرف اختصار به اشتباه بیان میگردد ، اما ما در مورد UI و نرم افزار مناسب آن سخن میگوئیم.

اما برای طراحی و پیکربندی گرافیکی و ظاهری سایتمان کدام گزینه بهتر، راحت تر و مناسب تر است ؟؟؟

تا همین لحظه در اکثر شرکتهای طراحی وب سایت و بخصوص بزرگان این حوزه همیشه و همیشه از سلطان نرم افزارهای 2 بعدی دوست خوبمان Adobe Photoshop استفاده می شود و هیچ مشکلی هم پیش نیامده و اتفاقا سایتهای زیبای بسیاری با این نرم افزار محبوب دیزاین شده است. ولی اگر به دنیای در حال رشد وب نگاهی بیاندازیم می بینیم که دوره مانیتورها با کیفیت 4K بسیار توسعه یافته ، وب سایت خوب وب سایتی است که سریعا لود شود ، تکنیکهای طراحی متریال دیزاین و فلت دیزاین جای طراحی های قدیمی و شلوغ را گرفته ، فرمتهای وکتوری و سبک مانند SVG دارد جای PNG را میگیرد و تا حد امکان سعی میشود اکثر آبجکتهای گرافیکی با کد درآورده شود تا یک فایل پیکسلی سنگین و بی کیفیت و صدها مورد دیگر حالا فکر نمی کنید که باید برای طراحی وب سایت با فتوشاپ هر چند آخرین نسخه خداحافظی کنیم و برای راحتی و سرعت بخشیدن به پروسه طراحی خود جایگزینی جوان تر و چابکتر بیابیم ؟ پاسخ من آری است شما همکار گرامی را نمی دانم.

ایلوستریتور بهترین نرم افزار برای طراحی گرافیک وب

به واقع در بین نرم افزارهای حال و حاضر موجود در بازار Adobe illustrator چه در طراحی گرافیک چاپ و چه در طراحی گرافیک وب حرف اول را میزند ، یک نرم افزار برداری وکتور بیس با امکانات بسیار بالا ، خروجی های بی شمار و کاربردی و همخوانی با تمامی نرم افزارهای پکیج ادوبی و در نسخه های جدید حتی سازگاری با Corel Draw که طرفداران خود را دارد. برای درک بهتر توانائیهای این محبوب ادوبی به تعدادی از برتریهایش در طراحی وب در زیر اشاره خواهیم کرد.

  • ایجاد تعداد زیادی Art Board یا تخته نقاشی در یک سند به جهت طراحی صفحات مختلف سایت
  • جداسازی قسمتهای مختلف طراحی به صورت لایه بندی اتوماتیک و group کردن لایه ها به جهت انتقال و تغییرات آسانتر
  • ساخت باتنها یا دکمه های ارتباطی با افکتهای متنوع در سریع ترین زمان ممکن
  • دسترسی آسان به هر گروه یا آبجکت بر خلاف فتوشاپ به دلیل لایه های بی شمار
  • ساخت آیکونهای بی شمار با سهولت و وارد کردن آیکونهای آماده وکتوری درون طرح
  • تغییر رنگ کلیه آبجکتهای طراحی تنها با یک کلیک
  • مقیاس بندی بسیار بسیار دقیق در قیاس با فتوشاپ
  • قابلیت گرفتن خروجی وکتور با فرمت SVG از جز به جز قسمتها جهت طراحی قالب نهایی
  • حجم بسیار پایین سند سیو شده با فرمت Ai
  • قابلیت سیو کل پروژه با فرمت PSD به صورت گروه بندی و لایه لایه جهت طراحان علاقه مند به فتوشاپ
  • ساپورت فرمتهای متنوع بخصوص فرمتهای رایج در وب
  • قابلیت ساپورت فرمتهای بی شمار جهت ورود به سند طراحی
  • تبدیل قسمتهای گرافیکی طراحی شده به کدهای html جهت طراحی آسانتر قالب سایت
  • و …

نکته پایانی : با تمام توضیحاتی که داده شد تا زمانی که تجربه کار با ایلوستریتور را نداشته باشید درک بالایی از سخنان اینجانب نخواهید داشت پس پیشنهاد میکنم این نرم افزار را حتما امتحان و جایگزین کنید، یاد آور میشوم که گروه تبلیغاتی مستر دیزاین با بهترین ایده پردازان و طراحان گرافیک وب سایت در خدمت شما مشتریان و همکاران عزیز می باشد.

[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ scroll=”yes” speed=”1200″ to_show=”12″ posts_per_line=”3″ category=”web-design”]
author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “بهترین نرم افزار طراحی وب

  1. سلام روز بخیر ممنون از مقالات خوبتون . ما هم در سایتمون مقالات زیادی می گذاریم خوشحال میشوم بازدیدی از سایت ما داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *