آموزشی, صنعت چاپ, مستربلاگ

انتخاب تصاویر مناسب جهت چاپ افست

انتخاب تصاویر مناسب جهت چاپ افست

انتخاب تصاویر مناسب و با کیفیت جهت چاپ

انتخاب تصاویر مناسب جهت چاپ افست که با تیراژی حداقل 1000 عددی روبرو هستیم برای اکثر طراحان و بخصوص مشتریان ریزبین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد بخصوص اینکه سند مورد نظر ما برای طراحی یک کاتالوگ جامع و سراسر از تصاویر گوناگون باشد.

متاسفانه عکاسی صنعتی و هزینه کردن برای عکسهای مورد نیازمان برای بسیاری از مشتریان هنوز خیلی ملموس نیست و کم هستند عزیزانی که این کار را بکنند البته منهای مشتریان عزیز مستر دیزاین که این مسئله را به خوبی درک میکنند و برای طرح خود حال کاتالوگ باشد یا پوستر ترجیح میدهند عکسی با بهترین کیفیت و زیبا در کارشان استفاده شود.

آموزش جستجوی تصاویر در گوگل

اما در این پست درباره مواقع بیشماری صحبت خواهیم کرد که تصاویر مورد نظرمان تنها در اینترنت موجود است به عنوان مثال دنبال تصویری از اتومبیل مدل ایکس هستیم و عاقلانه ترین راه یک جستجوی ساده در اینترنت و دریافت تصویر مورد نظرمان است، اما این جستجو چند نکته کوچک دارد که باید حتما رعایت کنیم تا بهترین نتیجه حاصل شود.

انتخاب تصاویر مناسب جهت چاپ افست

همانطور که در تصویر بالا با خطوط قرمز مشخص شده تنها کافیست روی دکمه Tools کلیک نمائید تا آپشنهای مختلف سرچ عکس پدیدار گردد. پیشنهاد میکنیم با توجه به سایز و کیفیت عکسی که به آن نیاز دارید گزینه ها را تنظیم کنید زیرا هر چه تراکم پیکسلها بالاتر رود دامنه جستجو و تعداد تصاویر پیشنهادی محدود میشود، نکات دیگری هم هست که در زیر به صورت تیتروار به آن اشاره میکنیم.

  • در صورت نیاز به انتخاب فرمت که در گزینه Type میباشد تنها فرمت jpg و png پیشنهاد میگیرد.
  • حتما به دنبال تصاویر با رزولوشن بالا باشید.
  • عکسهای با کیفیت و لارج فرمت معمولا باید حجمی بالای 2 مگابایت داشته باشند، پس بیخیال تصاویر کیلوبایتی شوید.
  • اگر نیاز به عکسهای دور بر شده یک محصول دارید حتما فرمت png ترنسپرنت را انتخاب نمائید.
  • قانون کپی رایت را حتما رعایت کنید و اگر تصویر را از سایتهای مرجع ایرانی بر میدارید حتما با اجازه آنها باشد تا مشکلات حقوقی پیش نیاید بخصوص در مورد طراحی بیلبورد که در معرض دید عموم مردم است.
  • پس از دریافت تصاویر پیشنهاد میکنم جهت اصلاح رنگ و پروفایل مناسب به مقالات قبلی رجوع کنید.

نکته بسیار مهم در انتخاب تصاویر

این نکته را بدانید که همیشه رزولوشن بالا و حجم بالای عکس نمی تواند مهر تائیدی بر کیفیت خوبش باشد، زیرا عده ای عکسهای کوچک را با ابزار Image Size بزرگ کرده و رزولوشن عکس را به بدترین نحو ممکن بالا میبرند که نتیجه عکسی بسیار بی کیفیت و حجیم از آب در می آید، برای درک دقیق موضوع به عکس زیر و اطلاعات آن توجه کنید.

انتخاب تصاویر مناسب جهت چاپ افست

به عنوان سخن پایانی یک فوت کوزه گری را خدمت طراحانی که تجربه کمتری دارند عرض میکنم : هر گاه تصویری را درون سند طراحی خود مانند کاتالوگ یا بیلبورد تبلیغاتی وارد کردید و سایز عکس بزرگتر از فضای قرارگیری عکس بود یا هم اندازه بدانید که تصویری مناسب چاپ افست انتخاب کرده اید البته به شرطی که شرایط عکس بالا را نداشته باشد و بزرگترین اشتباه نیز که نتیجه چاپی بدی در بر خواهد داشت این است که تصویر کوچک داخل سند طراحی خود را با ابزارهایی مانند freetransform بزرگ کنید و به اندازه مد نظرتان برسانید که نتیجه کار خروجی کار با تصاویر بسیار ضعیف و رنجه خواهد شد که متاسفانه در بسیاری از طراحی های چاپ شده به وفور یافت میشود.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “انتخاب تصاویر مناسب جهت چاپ افست

  1. دکتر امیر احمدی گفت:

    سلام بسیار عالی چه کامل توضیح دادین ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *