اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

تبلیغات چاپ آقا

بیلبورد چاپ آقا

تبلیغاتی ضد اصول حرفه ای و صنفی طراحان

مدت زمانی است که تبلیغاتی در رسانه ملی ، بیلبوردهای داخل شهر و به صورت آنلاین مشاهده میکنیم که احتمالا نام این شرکت (چاپ آقا) به گوشتان خورده یا ملاحظه کرده اید تا اینجای کار به مانند همه شرکتها که برای بزرگ شدن خود تبلیغ میکنند همه چیز بر طبق اصول اخلاقی و حرفه ای است اما در اکثر این تبلیغات به قسمتی برمیخوریم که نوشته شده “چاپ با طراحی رایگان” آن هم در تمامی موارد چاپی این شرکت که بسیار بسیار جای تاسف و درنگ داره.

طراحی رایگان چه معنایی دارد؟ آیا طراحان عزیز و زحمتکش که سالهای سال زحمت کشیده اند، تجربه کسب کرده اند و استرس های بسیاری را در طول زمان کاری خود تحمل میکنند این قدر حقیر شده اند که کارشان بی مزد محسوب شود؟ البته کسانی که مانند بنده سالهاست که در این حرفه مشغول هستند میدانند که هزینه طراحی در هزینه چاپ خورد می شود و این شگردی است برای جذب مشتری ولی جناب چاپ آقا به این اندیشیده اید که به جامعه محترم طراحان چه ضربه ای میزنید آن هم در ذهن عموم مردم !!! تا همین امروز که مشتریان تفکرشان این بود که طراح پشت میز میشینه و نیم ساعته یک طرح میزنه و کلی پول میگیره وای به الان که ارزش همکاران طراح خودتون رو اینقدر پایین آوردید.

آیا اگر طراحی نباشه که طرح شما رو بزنه شما چه چیزی رو میخواهید چاپ کنید ؟ طراحان سازنده زیبایی های دور رو بر ما هستند چه طراحان گرافیک و چه طراحان صنعتی و معماران عزیز همگی دست در دست هم برای زیبایی شهرمان و پیشبرد اقتصاد مملکتمان تلاش میکنند و تا به این درجه برسند سالهای سال شب نخوابی و تلاش و انتقاد به جان خریده اند. پس لطفا ارزش والای طراحان را چه شمایی که یک کارآفرین هستید بدانید و هم کلیه هموطنان عزیزمان.

اعتراض انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

اعضای محترم انجمن صنفی طراحان گرافیک نیز با توجه به گسترش این تبلیغات در سطح شهر و به جهت تاثیر منفی این نوع تبلیغات در کشور نیز اعتراض خود را اعلام کردند که در همین مورد، در تاریخ ۲۹ بهمن ۹۶ گفتمانی در دفتر انجمن با مدیران این مجموعه برگزار گردید و موارد مهم و ضروری به اطلاع آنان رسانده شد و همچنین اعلام گردید که در صورت ادامه چنین رفتاری، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران خود را موظف به اقدام قانونی می‌داند.

اعتراض سایر سایتها و کمپین ها

در رابطه با همین مورد سایتها و کمپینهای معتبر بسیاری که در زمینه گرافیک دیزاین فعالیت میکنند نیز مانند کمپین من یک طراحم و مدرسه اینورس و بسیاری از فعالان و حامیان هنر و هنرمند از انجمن صنفی طراحان به جد خواستند که پیگیر این موضوع باشند، که نامه موسس مدرسه اینورس را به حمایت از همکاران عزیزمان در زیر مشاهده می کنید.

 

گروه تبلیغاتی و طراحی مستر دیزاین هم به عنوان عضو کوچکی از جامعه طراحان گرافیک ایران اعتراض خود را به این سبک تبلیغات و خصوصا تبلیغات این موسسه اعلام میدارد و تلاش خود را برای جلوگیری از اشاعه این تفکرات اشتباه و غیر حرفه ای خواهد کرد و از همکاران و خوانندگان این پست تقاضا داریم که نظرات خود را اعلام نمایند.

فرشید بهمنی مدیر و موسس گروه تبلیغاتی مستر دیزاین.

[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ scroll=”yes” speed=”1200″ to_show=”12″ posts_per_line=”3″ category=”graphic-news”]
author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “تبلیغات چاپ آقا

  1. نادر گفت:

    به عنوان یک همکار طراح که سالهاست تو اینکار هستم ازتون ممنونم چون امثال این چاپ آقا با خراب کردن بازار کار هزاران نفر کار خودشون رو توسعه میدن خیلی دوست دارم به این آقا بگم حاضری یک آگهی تبلیغاتی بزنی بگی طراحی حرفه ای با چاپ مجانی اونوقت ببینم صدای صنفتون در میاد یا نه کلا طراحان انسانهای مظلوم و آرومی هستند برای همین حقمون زیاد خورده میشه.

  2. ADVEX گفت:

    سلام
    همانطور که خود شما هم اشاره کردین این یک حربه تبلیغاتی نامیمون هست که خیلی از موسسات چاپ و تبلیغات به کار می برند. کاش طراحان و گرافیست های همچین موسساتی خودشان اول از هر کس دیگری به مدیریت اعتراض و اعلام برائت کنن.

    متاسفانه آفر و اشانتیون دادن جزئی از سبد کالای شرکت ها شده و این مشتری را هم بد عادت کرده که بر روی هر خریدی (فارغ از ارزش مادی آن) باید تخفیف یا کادویی بگیرد تا ثبت سفارش خود را نهایی نماید.البته من به این موضوع از زاویه دیگری هم نگاه می کنم و آن به اصطلاح زیاد شدن دست در کار است که مجریان را هم گاها مجبور به باج دادن محترمانه به کارفرما می نماید تا کسب درآمدی داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *