تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

لوگو و هویت بصری اسنپ تغییر کرد

تغییر لوگو و هویت بصری اسنپ

عوامل تغییر در هویت بصری اسنپ

تغییر در لوگو و هویت بصری اسنپ چرا برای کاربران مهم می باشد زیرا اسنپ به جرات یکی از موفق ترین استارتاپ های کشور است که کمتر کسی پیدا میشود که از سرویسهای این سامانه هوشمند بخصوص در بخش حمل و نقل استفاده نکرده باشد یا نامش را نشنیده باشد. اسنپ با بهره وری و اجرای هوشمندانه توانست نسخه وطنی اوبر معروف را در کشورمان پیاده سازی نماید.

در مطالب پیشین با مقاله ای با عنوان اسنپ سامانه هوشمند با لوگویی هوشمند درباره لوگوی ابتدایی اسنپ به طور دقیق صحبت کردیم و در مورد کپی بودن یا ایده گرفتن لوگوی شرکت مواردی مطرح شد که اگر مایل بودید نگاهی به آن بیاندازید زیرا یکی از عواملی که این شرکت بزرگ را به فکر تغییر در هویت بصری مجموعه انداخته می تواند همین عامل باشد.

موشن گرافیک تغییر لوگو اسنپ

در چند روز اخیر موشن گرافیک بالا را در بسیاری از سایتها مشاهده کرده اید که تغییر هویت بصری اسنپ را از یک نماد صرفا ویژه حمل و نقل به یک لوگو تایپ ساده با علامت تعجب جلوی آن به خوبی نمایش میدهد.

اما جدا از لوگو تایپ ویژه اسنپ یکی از بیشترین مواردی که ذهن کاربر را جذب میکند تغییر رنگ اساسی و بسیار متفاوت این شرکت است که سبزی روشن و فسفری می باشد که در جای خود تامل برانگیز است.

بسیاری این سوال برایشان پیش می آید که تغییر هویت بصری اسنپ امری درست است یا زمان مناسبی برای این تغییر می باشد؟ البته جواب این سوال را کارشناسان مارکتینگ اسنپ بهتر میدانند و مرور زمان بهترین پاسخ است که ما نیز در آینده نزدیک به آن می پردازیم.

اما تا آنجا که شرکت اعلام کرده است به دلیل گسترده شدن خدمات و اپلیکیشن های مختلف شرکت مانند: سامانه حمل و نقل اسنپ ، اسنپ فود ، اسنپ تریپ ، اسنپ مارکت و … لوگوی ابتدایی شرکت پاسخگوی نیاز شرکت نبوده و قابلیتهای محدودی داشته  و تصمیم بر آن شد که لوگو تایپی ویژه با نماد گرافیکی علامت تعجب به صورت ثابت در تمام سامانه ها به کار گرفته شود و تنها نام اپلیکیشن مانند food , Market به همراه یک رنگ سازمانی خاص مختص آن اپلیکیشن و تبلیغاتش باشد.

 

لوگو جدید اسنپ

 

اسنپ اعلام کرده از آنجا که از روز اول هدف این مجموعه احترام و کمک به هوا و محیط زیستی پاکیزه بوده و هست و در تمامی خدمات شرکت سعی بر آن شده که مردم رفت و آمد کمتری با خودرو و موتور سیکلت های خود انجام دهند و سوخت فسیلی کمتری مصرف کنند و بیشترین بهره را از زمان خود ببرند رنگ سبز به عنوان رنگ پایه هولدینگ اسنپ انتخاب گردید.

در پایان هدف از تمامی این تغییرات طبق اعلام شرکت یکپارچه سازی تمامی این خدمات در قالب یک اپلیکیشن و سرویس واحد است که در آینده نزدیک شاهد این تغییرات خواهیم بود.

نقد و بررسی فنی و گرافیکی این تغییرات مانند طراحی لوگوی جدید اسنپ و انتخاب رنگ سازمانی و موارد دیگر را به مقالات بعدی موکول میکنیم که تا آن زمان نظر مردم عام و کاربران حرفه ای و آماتور را هم در این باره بدانیم.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *