گرافیک دیزاین, مستربلاگ

طراحی کاتالوگ حرفه ای به سبک متفاوت

طراحی کاتالوگ حرفه ای اسپورت

طراحی کاتالوگ حرفه ای را در بسیاری سایت ها شنیده و دیده ایم ولی تعریف درستی از این نوع طراحی وجود ندارد زیرا سطح حرفه ای از لحاظ بنده یک چیز است و از لحاظ شما به طور حتم چیز دیگر. اما اگر بخواهیم تعریف درستی از طراحی کاتالوگ حرفه ای داشته باشیم حال کاتالوگ صنعتی ، ژورنالی ، جنرال کاتالوگ یا پروداکت کاتالوگ همگی برای بهترین بودن باید چند گزینه را شامل شوند :

  • طبق جدیدترین اصول طراحی روز دنیا دیزاین شوند
  • تقسیم بندی کاتالوگ به درستی رعایت شود
  • کاتالوگ نباید فشرده و خسته کننده باشد
  • از عکسها و تصاویر به درستی استفاده شود
  • تصویر سازیهای زیبا در بین صفحات عامل موفقیت یک کاتالوگ حرفه ای است
  • تا حد امکان از متن کم در هر صفحه استفاده شود و اگر متن زیادی دارید تعداد صفحات را بالا ببرید
  • و ده ها مورد دیگر که به مبحث ما خیلی مربوط نمی شود

طراحی کاتالوگ اسپورت سبک جدید طراحی کاتالوگ

کاتالوگ اسپورت شاید شما را به یاد کاتالوگهای ورزشی و … بیاندازد اما به هیچ عنوان ارتباطی با این موضوع ندارد، کاتالوگ های اسپورت به عبارتی نوعی از سبک طراحی است که فونت ، تنوع فونت و رنگ و چیدمان های ساختار شکنانه و با استفاده از حروف و اعداد با سایزهای غیر متعارف و میکس آنها با تصاویر خاص فرمی زیبا و دیجیتال گونه به کار می بخشد و این تنوع سبب میشود که هر صفحه از کاتالوگ حتی اگر چند خط متن هم داشته باشد برای بیننده جذاب باشد و کاربر را ترغیب به دیدن کل کار نماید.

کاتالوگ با طراحی جدید

در طرح بالا و پایین که مربوط به یک کاتالوگ می باشد مشاهده می کنید که با تغییر رنگ بکگراند و فونت سایز بزرگتر و تنوع در چیدمان فرمتی جذاب و اسپورت به کاتالوگ بخشیده و اجرای این سبک طراحی برای اکثر کاتالوگ ها با موضوعات مختلف قابل اجرا می باشد، بخصوص معرفی محصولات به صورت تک صفحه ای با توضیحات مربوطه و یا کاتالوگ های آرایشی بهداشتی.

طراحی کاتالوگ حرفه ای با سبک جدید

اهمیت فونت در طراحی کاتالوگ های فری فونت

در مقالات پیشین وبلاگ مطلبی با عنوان نقش فونت در گرافیک دیزاین و طراحی نوشته ایم که پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این پست و قدرت فونت و متن در انواع طراحی گرافیک مطلب مورد نظر را مطالعه نمائید.

کاتالوگ های فری فونت

این سبک از طراحی را در بسیاری از موارد طراحی کاتالوگ فری فونت Free Font نیز می نامند، که مهمترین دلیلش هم نقش اصلی فونتهای آزاد و متنوع در یک مجموعه است و براستی اگر در هر کدام از طرح های نمونه فونت و نوشتار را حذف کنیم آبجکت جذابی باقی نخواهد ماند بجز یک بکگراند رنگی.

نکته پایانی : اگر مایل هستید که طرح یا کاتالوگی مشابه سبک معرفی شده برای خدمات یا محصولات خود طراحی کنید گروه تبلیغاتی مستر دیزاین آمادگی خود را جهت همکاری با شما مشتریان عزیز اعلام میدارد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *