اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

لوگوی جام جهانی 2018 روسیه

لوگوی جام جهانی 2018 روسیه

مفهوم لوگوی جام جهانی روسیه 2018

لوگو و نشان جام جهانی از دیرباز برای علاقه مندان فوتبال و گرافیست های دنیا به جهت بزرگی این رویداد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و هست ، بخصوص از جام جهانی 2014 برزیل که نشانش، منتقدان بسیاری در میان طراحان و مردم عام داشت و الحق نقاط ضعف بسیاری را میشد در این طراحی مورد نقد قرار داد که برای مقایسه در تصویر زیر مشاهده میکنید.

اما روسیه در جام جهانی 2018 با طراحی نشان زیبا و مفهومی توقعات منتقدان زیادی را بر آورده کرد و به خوبی فرهنگ مردم روسیه ، فوتبال جهانی و قدرت برتر کشور روسیه را که همانا دانش فضایی این کشور است در این نشان به خوبی و زیبایی هر چه تمام تر به عنوان نماد جام جهانی 2018 معرفی کرد.

ویژگی های لوگو جام جهانی روسیه 2018

این لوگو ویژگی های منحصر به فرد جام جهانی فوتبال و روسیه را به عنوان کشور میزبان ترکیب کرده است ، در این نشان جادو و رویاها را به هم پیوند داده اند، زیرا جام جهانی فوتبال برای میلیون ها طرفدار در سراسر دنیا اهمیت بسزایی دارد. از مهمترین ارکان تاثیر گذار بر روی این طرح استفاده از شکل اسپوتنیک در بالای طرح و چهره صعود کننده انسان در پایه آن، به صورت ظریف بافته شده اند که در توپ بالای جام نیز مشهود است که ارتباطی مستقیم با اکتشافات روسیه در ایستگاه فضایی می باشد و به همین علت اولین پرده برداری از نشان جام جهانی روسیه از ایستگاه فضایی و توسط فضانوردان مستقر انجام پذیرفت و به نوعی پیوند یک ورزش جهانی با انسان های روی کره زمین و فضانوردان خارج از جو زمین که به واسطه تکنولوژی این امر برایشان امکان پذیر گشته و نظر به این نکته که این جام اولین جام جهانی است که در آن از تکنولوژی های دیجیتال مانند توپ مجهز به سنسور ، استفاده از تصاویر ویدئویی و موارد دیگر استفاده گردیده است .

معانی جزئیات لوگوی جام جهانی 2018 روسیه

طراحان لوگوی جام جهانی 2018 روسیه می گویند که از هنر ، معماری و تاریخچه نوآوری های تکنولوژیکی و به خصوص اکتشافات فضایی روسیه الهام گرفته اند و استفاده های جسورانه از پالت رنگ قرمز، طلایی، سیاه و آبی در این نشان، یاد آور قرنها هنر سنتی روسیه و فستیوال مشهور روسیه می باشد که از این رنگها در غالب کارهای هنری روسیه مانند عروسکهای سنتی و ظروف، بسیار استفاده می شود. همانطور که توضیح داده شد تمامی این ایده ها در آخر توسط طراحان پرتغالی و روس اجرا گردید که در نهایت عده ای منتقد این لوگو را بی شباهت به آدم فضایی و ماشین ریش تراش ندانسته اند !!!

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *