اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

روز جهانی گرافیک 98

روز جهانی طراحی زنان

زنان در حوزه طراحی و گرافیک

با نزدیکتر شدن به تاریخ هفتم اردیبهشت روز جهانی گرافیک که در مقالات پیشین نیز به آن پرداختیم ، جالبترین نکته پاسداشت این روز در سال 98 ، بزرگداشت و قدردانی از زنان طراح است. طراحانی که در کشور ما بیشمار هستند و همواره آثاری خلاقانه، فراگیر و دقیق خلق کرده‌اند ، خواه نتایج کارشان به تغییرات زیاد انجامیده باشد خواه به تغییرات کم و چه بسا در مواردی مورد ظلم واقع شده اند و با کمترین حقوق کار کرده و میکنند و در بسیاری موارد انتقادات تند و تمسخر آمیزی به آثارشان شده است.

ولی با تمام این سختی ها آثار بسیار جذاب و حرفه ای خلق کرده اند که الحق جای یک قدردانی آن هم به این شیوه خالی بود که خدا رو شکر امسال انجام پذیرفت.  امسال از همه منتقدان طراحان زن و دست اندرکاران هنر دیزاین و طراحی پیشنهاد می‌کنیم در روز 27 آپریل 2019 (۷ اردیبهشت ۱۳۹۸)، در این مراسم شرکت کنند. هدف اصلی در ایده و اجرای  این طرح سراسری در دنیای دیزاین ، بیش از پبش بزرگ کردن نام زنان طراح است.

پوستر روز جهانی گرافیک 98

پوستری که در بالا مشاهده میکنید به همراه آثار طراحی شده برای روز جهانی طراحی ۱۳۹۸ توسط طراح پوستر اهل کشور روسیه، پیتر بانکوف (Peter Bankov) طراحی شده است. بانکوف در مسیری بین مسکو و پراگ کار می‌کند. او طراحی مجموعه آثاری مخوف و زیبا، ملی و ضد ملی، اسلاوی غربی و شرقی و اروپایی و آسیایی را در کارنامه کاری خود دارد. بانکوف بنیانگذار استودیوی Design Depot و سردبیر مجله KAK است. او تا به حال موفق به تولید بیش از ۸۰۰ پوستر، که خود او آنها را design opuses (طراحی جلوه های دیداری) می نامد، شده است.

همچنین آثار طراحان زن ترکیه و ایران که در قالب نمایشگاه پوستر 40 در 40 نامیده شده است نیز در روز و هفته گرافیک 98 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. از دوستانی که می توانند گزارش تصویری و نوشتاری از این نمایشگاه و این روز تهیه کنند سپاسگزار می شویم که با سایت ما به اشتراک بگذارند تا با نام خودشان در وبلاگ مستر دیزاین قرار بگیرد، ممنون می شویم. 

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “روز جهانی گرافیک 98

  1. چه پوستر زیبا و در عین حال عجیبی، متشکرم از اخبار گرافیک شما.
    همواره بهره مند می شویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *