تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

بیلبوردهای خلاقانه فرهنگ سازی

بیلبورد خلاقانه فرهنگ سازی

بیلبوردهای خلاقانه فرهنگ سازی

بیلبوردهای خلاقانه فرهنگ سازی بهترین روش تبلیغات در زمان فعلی می باشد از این جهت که تبلیغ کننده و صاحب برند با یک تیر دو نشان را میزند به این شکل که با طراحی و اجرای یک بیلبورد تبلیغاتی خلاقانه ابتدا یک پیام مهم فرهنگی را به مخاطب منتقل میکند و در درجه دوم برند خود را که معمولا مرتبط با موضوع فرهنگی تبلیغ شده می باشد در گوشه ای می گنجاند.

این سبک تبلیغاتی که از سمت بسیاری از سازمانها و نهادها بسیار مقبول میباشد در مواقعی سبب میشود که بتوانیم برای تبلیغات محیطی خود اسپانسرهای قدرتمندی را جذب کنیم. اما انجام چنین پروژه هایی مستلزم چندین نکته می باشد:

  • طراحی بیلبورد باید بسیار خلاقانه و جذاب باشد تا بیننده را جذب خود کند.
  • از تکرار مکررات و استفاده از متون طولانی و شعارهای تبلیغاتی نا مفهوم خودداری کنیم.
  • در طراحی بیلبورد تبلیغاتی پیام فرهنگی در پلان 1 و بولد باشد و تبلیغ برند در حد یک لوگوی کوچک.

بیلبورد خلاقانه فرهنگ سازی

  • تا می توانید از المانهای تصویری و ماکت سازی سه بعدی یا طراحی های مفهومی بهره ببرید تا بیننده را مجبور به تفکر کند، زیرا یک متن گویا برای هیچ کس جذابیت نداشته و ندارد.

بیلبورد خلاقانه فرهنگ سازی

  • این نوع از تبلیغات محیطی دیر بازده است اما در زمان معین مردم و مخاطبانتان دید بسیار متغیری به سازمان یا برند شما خواهند داشت.

موارد مهمی که از آنها به عنوان سوژه فرهنگی در اکثر کشورها استفاده می شود مانند: فرهنگ رانندگی و خطر تصادفات، موارد مربوط به سلامتی جسم و روح انسانها، احترام به طبیعت و هوای پاک، حقوق کودکان در سراسر دنیا و مبارزه با بیماری های خاص و دهها موضوع دیگر که همگی از نیازهای فرهنگی جامعه می باشند.

بیلبورد خلاقانه فرهنگ سازی

تبلیغات از نوع بیلبوردهای خلاقانه فرهنگ سازی را در مواردی تبلیغات غیر مستقیم نیز می نامند از این رو که نام برند یا فعالیت تبلیغ کننده بولد نمی باشد و تفکر بیننده را طلب میکند، به همین دلیل در مثالهایی که در بالا مشاهده کردید اکثرا سازه بیلبورد متفاوت می باشد و از ماکت سازی در ابعاد بزرگ و موارد خلاقانه دیگر استفاده میشود تا پیام خود را به بهترین نوع به بیننده منتقل کند و به واقعیت نزدیک باشد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *