تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

تاثیر ایده پردازی در رشد کسب و کار

تاثیر ایده پرداری در رشد کسب و کار

خلاقیت و ایده پردازی عامل موفقیت کسب و کار

تاثیر ایده پردازی در رشد کسب و کار مبحث مورد بحث ما در این پست میباشد که پیشنهاد میکنم اگر مدت زمانی است که خروجی مالی تجارت شما افت کرده، یا هنوز از روش های سنتی در کسب و کار خود بهره می برید چند دقیقه ای زمانتان را به این مطلب اختصاص دهید و با مستر دیزاین همراه باشید.

اگر دقت کرده باشید در این چند سال اخیر و بخصوص با آمدن نسل جدید اینترنت های پهن باند تجارت های سنتی حال در هر زمینه ای که فعالیت دارند اعم از بازاریان و تجار قدیمی فرش و طلا تا رستوران داران و بخصوص صنایع حمل و نقل بار و مسافر تغییرات بسیاری را شاهد بوده اند و در این بین گروهی که مانند دهه های گذشته کسب و کار خود را ادامه دادند بی شک به مشکل برخورده اند، اما در همین زمینه های شغلی تعدادی نیز هستند که حرف اول را میزنند و هر روز شاهد پیشرفت آنها هستیم و با تمام مقاومتی که در اوایل کار علیه این شکل از تجارت میشد ولی اکنون شاهد آن هستیم که جزئی از زندگی ما شده اند.
قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم یک نکته را یادآور میشوم که در این پست منظور از خلاقیت، ایده پردازی و تغییر در سبک کاری ، تنها منظورمان راه اندازی وب سایت ، اپلیکیشن و استارتاپ نیست، بلکه تغییر در هویت بصری یک بیزینس و نحوه ارائه خدمات مانند آفرهای متعدد به نفع مشتری و کدهای تخفیف و … نیز میتواند ایده ای کارآمد از آب در آید مانند کاری که هم اکنون شهر فرش به صورت بسیار گسترده به اجرا درآورده است و بازار سنتی فرش را دگرگون کرده است.

ایده پردازی در شغلهای سنتی

خالق ایده های نو باشید و همیشه اولی باشید

با کمی دقت به شعار بالا میتوانید به کسب و کار خود رونق بخشیده و درآمد خود را افزایش دهید و مهمتر از آن برای بسیاری به طور مستقیم یا غیر مستقیم شغل ایجاد کنید. اما دقت داشته باشید که این تغییرات اگر به صورت علمی و حساب شده انجام نگیرد می تواند به شما ضرر هم وارد کند.
برای اینکه درک بهتری از این سخنان داشته باشید، موارد مهم را با اندکی توضیح در زیر مشاهده خواهید کرد.

تاثیر ایده خلاقانه در پیشرفت

1- رصد دقیق بازار هدف و رقبای احتمالی:

قبل از هر گونه کار اجرایی با اندکی سرچ فیزیکی و اینترنتی بازار هدف، نوع مشتریان، رقبای اصلی و فعال در زمینه شغلی خود را شناسایی کنید و از نقاط ضعف و قوت آنها استفاده بهینه کنید.

2-خالق ایده باشید و نه یک کپی کننده ایده دیگران :

برای اینکه طرح و ایده شما به موفقیت برسد و برای مردم جذاب باشد باید دست اول باشد و نیاز جامعه هدف را بر طرف کند به طور ساده تر ایده پردازی از ذهن شما برخیزد و به تکامل رسد زیرا به تجربه بالای ده ها ایده به ظاهر ناب را دیده ام که اجرا شده و هزینه بسیاری هم صرف آن شده و متاسفانه بعد از مدت کوتاهی متوجه شده اند که ایده آنها قبلا ثبت شده و خیلی بهتر نیز  اجرا گردیده است.

3- ایده و تفکر خود را با هر کسی در میان نگذارید :

ایده ای که در ذهن دارید را عمومی نکنید و تنها زمانی جزئیاتش را فاش کنید تا مجری ایده خود را پیدا کرده باشید و با او قرارداد منع اسرار محرمانه امضاء کرده باشید.

در پایان و جمع بندی پست به این نتیجه رسیدیم که در هر شغلی فعالیت میکنید و بیزینس خود را دارید و هنوز به روشهای سنتی پایبند هستید پیشنهاد میکنم که مقاله را مطالعه نمائید و به جمع نوآوران بپیوندید. به امید پیشرفت روزافزون کشور عزیزمان ایران.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “تاثیر ایده پردازی در رشد کسب و کار

  1. سپهر نوری گفت:

    سلام و سپاس از مطلب مفید و کاربردیتون. فقط اگر امکان داره به جز مطلب تاثیر ایده در رشد کار و بیزینس ِ روشهای خلق ایده های ناب رو هم بگید چون هر چیزی که آدم فکر میکنه ایده خوبیه قبلا تو خارج یا ایران اجرا شده. تشکر

  2. قاسمی گفت:

    ایده پردازی از مواردی هست که تو طراحی ایران جایگاه خوبی نداره و بیشتر کپی کاری باب شده اون هم به دلیل نبود قانون کپی رایت . طراحان ما اگر بدونن خلاقیت و ایده نو چقدر از لحاظ مادی و معنوی روی کارشون تاثیر داره هرگز سراغ کپی از طرحهای خارجی نمی رفتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *