تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

برند بوک و تعاریف نادرست

برند بوک و تعاریف اشتباه

برندبوک و تعاریف نادرست در بازار ایران

برند بوک و تعاریف نادرست آن جز مهمترین موضوعات تبلیغاتی می باشد که در سالهای اخیر بسیاری آن را ساده و مانند یک طراحی می شمارند. برندبوک هویت یک تجارت است و خوب یا بد بودن آن تاثیر بسیاری بر تجارت هموطنان ما میگذارد، خواهشمندیم به خاطر چند میلیون سود بیشتر استارتاپ، ایده و سرمایه کار آفرینان عزیز را به باد ندهیم.

تولید، تدوین و طراحی برندبوک از سالهای پیشین بخش بزرگی از فعالیت گروه تبلیغاتی مستر دیزاین بوده و هست و گروه ما افتخار این را داشته و دارد که در کشورمان توسط مدیریت و تیم خلاق و مجرب بخش برندینگ سایت، برای شرکت های بزرگ بسیاری نسخه خارجی برند بوک آنها، با توجه به جغرافیا، زبان و فرهنگ ملت ایرانبومی سازی و طراحی شد.

اگر مشتاق دانستن اطلاعات کامل تری از جزئیات ، چگونگی طراحی برند بوک برند بوک هستید با اندکی جستجو در سایت مطالب بسیاری مانند برند بوک را بهتر بشناسیم یا برند بوک خود را چگونه طراحی کنیم و… در سایت موجود است و تنها با سرچ کلمه برند بوک در دسترس شما عزیزان خواهد بود.

دلیل از نگارش متن بالا به این خاطر می باشد که بسیاری از دوستان و صاحبان مشاغل چه در تماس های تلفنی و قسمت نظرات و چه در ایمیل های دریافتی مسائلی را مبنی بر سوء استفاده از تجربه کم مشتریان مطرح کرده اند که با دریافت وجوه زیاد از آنها تنها یک فایل حاوی قوائد چیدمان لوگو و رنگ سازمانی استاندارد تحویل مشتری داده و در جواب این چند صفحه را برندبوک نامیده اند و موارد بسیار دیگر که این کار و حرفه بسیار تخصصی را زیر سوال برده اند.

برند بوک از نگاه درست

برند بوکbrand book” یا به تعریف دیگر “brand guidelines” که دقیقا یک، محصول تبلیغاتی هستند به مجموعه قوائد و قوانین مرتبط با هویت بصری و شنیداری خاص و مختص یک کمپانی ، برند یا شرکت گفته می شود که این مجموعه قوانین بسیار بسیار می تواند گسترده و جزء به جزء باشند و یا به تناسب هر سازمان کم و زیاد شوند.

جلد برند بوک

گاید لاین برند

یکی از تعاریف اشتباه درباره برند بوک این است که عده ای از مشتریان و متاسفانه همکاران موارد مربوط به مارکتینگ و بازاریابی و پلن بندی های بازاریابی از قبیل تحقیقات میدانی ، اهداف برند و… در پکیج برند بوک می گنجانند تا هزینه بیشتری اخذ کنند، در صورتی که این موارد به هیچ عنوان نباید در برندبوک بیاید و به مانند رشته طراحی و دانش تبلیغات حوزه تخصصی خود را طلب می کند.

به عنوان چند نمونه داخلی که طراحی برند بوک خود را با تعاریفی اشتباه طراحی کرده اند و مربوط به چند بانک می باشد که در فضای مجازی با جستجوی برند بوک های ایرانی می توانید نمونه ها را مشاهده کنید و خودتان قضاوت کنید.(برندبوک کاتالوگ نیست)

تعرفه طراحی برند بوک

تعرفه و قیمت طراحی برند بوک اصولی و حرفه ای از آنجا که می تواند شامل 10 الی 100 موضوع باشد و به درستی آنها را پوشش دهد، در نتیجه می تواند از چهار میلیون تومان شروع و تا 100 میلیون یا بالاتر نیز قیمت داده شود. البته یادآور میشویم که طراحی برند بوک به هیچ عنوان کار یک طراح آن هم از نوع حرفه ای نیست و نیاز به گروهی متخصص در این زمینه دارد، از این رو تاکید میکنم که در انتخاب مجری و نوع قرارداد دقت لازم را داشته باشید.

طراحی برند بوک چقدر زمان نیاز دارد ؟

زمان طراحی یک برندبوک رابطه مستقیم با تعداد موضوعات درخواستی مشتری و موارد پیشنهادی از سمت کارشناسان برندینگ را دارد و این زمان از 1 ماه تا 1 سال نیز میتواند ادامه دار باشد، پس اگر شرکت یامجری برندبوک شما قول یک هفته ای به شما داده است، خیلی استقبال نکنید.

در پایان : گروه تبلیغاتی مستر دیزاین افتخار میکند که مانند سایر مجموعه ها طراح و مجری برند بوک سازمان و برند شما باشد تنها کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید و یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا توضیحات کامل به حضورتان برسد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *