تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

برند بوک را به درستی بشناسیم

نمونه برند بوک کوکا کولا

تعریف درست برند بوک

برند بوک یا کتابچه راهنمای برند، در اصل کتاب قانون مرتبط به هویت بصری یک برند است . وقتی می گوییم کتابچه قانون طراحی و هویت بصری یعنی هر محصولی که برند مربوطه نیازمند آن است چه مستقیم و چه غیر مستقیم باید بر طبق قوانین تعیین شده در این کتابچه باشد، به طور مثال اگر یک برند نوشیدنی را در نظر بگیریم برند بوک شرکت باید شامل مواردی مانند قوانین مربوط به لوگوی شرکت، رنگ یا رنگهای سازمانی ، فونت استاندارد مورد استفاده برند ، کارت ویزیت، ست اداری ، بسته بندی ، برچسب ها ، نحوه استفاده از عکس در آگهی های تبلیغاتی و کاتالوگها ، استانداردهای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی تا رنگ و فرم لباس فرم کارکنان و بر چسب روی خودروهای برند و صدها مورد ریز و درشت دیگر که با توجه به وسعت کاری و بزرگی نام برند مد نظرمان میتواند کلی تر و جزئی تر باشد .


لازم به ذکر است که برند بوک که یک نوع کتابچه، تعریف شده است پس لزوما نباید به صورت فیزیکی و چاپ شده باشد و در اکثر موارد به شکل یک pdf با صفحه آرایی زیبا و منظم است.

تعریف اشتباه برند بوک :

متاسفانه به تازگی در بسیاری از سایتهای وطنی اطلاعات بسیار اشتباهی در مورد ساختار برند بوک منتشر شده که بسیاری از مشتریان را به بی راهه برده که به این سایتها پیشنهاد میکنم مقداری اطلاعات خود را بروز کنند، زیرا شاخه برندینگ و هویت بصری یک برند بسیار گسترده و متنوع می باشد و ارتباطی با طراحی لوگو به طور محض ندارد.

اشتباه این سایتها به این صورت است که برند بوک را کتابچه راهنمای لوگو !!! معرفی کرده اند و دایره گسترده برند بوک را تنها به چند نکته مختصر در نحوه قرارگیری و رنگ آمیزی لوگوی برند محدود کرده اند. پس پیشنهاد میکنیم اگر قصد گسترش برند خود را چه از لحاظ بازار فروش و چه از لحاظ جلوه بصری و گرافیکی دارید، در انتخاب مجری تبلیغات و تجربه اش در زمینه برندینگ وسواس کامل را به خرج دهید.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر در مورد برندبوک پیشنهاد میکنم به پستهای قبلی سایت با عناوین طراحی برند بوک | برند بوک را بهتر بشناسیم | برند بوک ستون تبلیغات | برند بوک خود را چگونه طراحی کنیم مراجعه نمائید تا اطلاعات کاملی کسب کنید.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *