گرافیک دیزاین, مستربلاگ

روند طراحی لوگو در سال 2020

روند طراحی لوگو در سال 2020

روند طراحی لوگو در سال 2020 به چه شکلی خواهد بود؟ آیا شاهد تغییرات عظیمی خواهیم بود؟ آیا طراحان مبتدی کنار خواهند رفت و فضا برای طراحان حرفه ای بازتر خواهد شد؟ کارشناسان بزرگ طراحی، پیش بینی های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و با چند برند معروف که با ریدیزاین لوگوی خود به استقبال سال 2020 رفته اند نیز همراه شما خواهیم بود.


یکی از بزرگترین مشکلات نوشتن مقاله در مورد روند طراحی لوگو یا به عبارتی مراحل طراحی لوگو و آرم این است که هر ساله خوانندگان انتظار دارند تکنیکی جدید و غیر منتظره ای برایشان توصیف شود. به طورعام ، طراحی یک لوگو معمولا برای مدت زمانی طولانی و در جهتی خاص یک فعالیت طراحی شده است ولی امروز در مورد روند طراحی لوگو هایی که هر چند سال ریدیزاین می شوند و هویت بصری برای صاحبان مشاغل در راس امور است و سادگی و مفهومی بودن لوگو و آرم را می پسندند صحبت می کنیم. لوگوهایی که می توانند آیکون یک اپلیکیشن باشند و تقریباً بی نهایت کوچک و یا بزرگ میشوند و همچنان ماهیت خود را حفظ میکنند.
این مطلب تنها گویای ورود به یک سال جدید برای طراحان حرفه ای لوگو نیست ، بلکه گویای ورود به یک دهه کاملاً جدید است. آیا می تواند سالی باشد که همه چیز تغییر می کند؟ آیا ما باید همه دانسته ها را برای طراحی آرم به روز کنیم ؟ به همین دلیل نظر چند کارشناس معروف را در این مورد میخوانیم…

1- ساده و حداقلی

هالیفکس با لوگوی 2020

شاید در نگاه اول کمی کسل کننده باشد ، روند اصلی طراحی لوگو در سال 2019 یا به عبارتی پایان همان سال 2018 بوده است. گابریل کوربت ، طراح Storm Brands ، توضیح می دهد: مینیمالیسم ساده، به طور استاندارد، استاندارد را تعریف کرده است ، همانطور که با پنتاگرام ساده شده مارک ، مسترکارت را نشان می دهد. و نام را از لوگو کاملاً جدا میکند. این نوع تجدید مینیمالیستی ، که می توانید در برندهای بزرگی مانند وارنر بروس و فیس بوک نیز مشاهده کنید و مطمئناً در سال 2020 ادامه دار خواهد بود تا تکمیل گردد.

2-  اصالت و روایت

لوگو somersby در سال 2020

آیا طراحی لوگو و آرم در سال 2020 حتی اگر تنها توسط چند شرکت بزرگ و طراحان خاصی انجام شود ، مقابله با ساده انگاری وجود خواهد داشت؟ ADAM MURDOCK ، مدیر ارشد هنری در گرادی بریتون چنین فکر می کند. وی پیش بینی می کند: تولید لوگوها وبرندهای تجاری در راه هستند، او میگوید: سال آینده فرصتی برای برندهای واقعی است و اجازه می دهد که تاریخ و روایت بخشی از داستان ها و تصاویر آنها باشد و به همین دلیل تکنیک ساده انگاری نمی تواند گویای منظور ما باشد آن هم وقتی اصول تکراری طراحی لوگو مانند یک الگوی واحد باشند.

لی هودی ، شریک و طراح خلاق در گروه طراحی Conran ، معتقد است که چنین تغییری مطمئناً در دنیای استارتاپ رخ خواهد داد. وی می گوید: در سال 2019 ، بیشتر طراحان مبتدی یک عبارت تجاری را ایجاد کردند که وقتی به عنوان یک مجموعه مشاهده می شود ، احساس متمایزتری نسبت به آنچه پیام اصلی لوگو باید باشد احساس میشود.” “در سال 2020 ، به اعتقاد من استارت آپ های بیشتر به دنبال این هستند که خود را از طریق زبان طراحی خود متمایز کنند و سطحی جدید از طراحی لوگو و آرم روی کار خواهد آمد.

3- طلای برند

لوگو اندروید 2020

در حالی که کاراکتر ربات اندروید ممکن است قوانین خاص خود را داشته باشد ، در زمینه های دیگر ما شاهد استفاده روز افزون از کاراکتر، اشکال خاص برندها در سال 2019 هستیم. سیمون چونگ ، مدیر خلاق وابسته در گرتل ، احساس می کند که این تصادفی نیست. او می گوید: فراوانی و در دسترس بودن شکلک ها در حال افزایش، باعث تغییر در نحوه برقراری ارتباط افراد می شود و به آنها طیف گسترده تری از بیان مقادیری که باید درک کنند را نشان می دهد. از آنجا که برند ها در مقیاس بیشتری با مشتریان خود روابط نزدیک تری برقرار می کنند، نیاز به انعطاف پذیری بیشتر در مکالمه، رشد می کند.

لوگو 2020 duolingoچونگ معتقد است ، سالهای متفاوت و زیادی پیش روی برندهای تجاری گوناگون بوده است ، اما برجستگی و اهمیت آنها در سال آینده دیده و احساس خواهد شد. وی خاطرنشان می کند: ” Duolingo و Android اخیراً دوباره با نسخه های جدید به بازار عرضه شده اند و به ترتیب بر روی طلاهای جغد و روبات ها دو برابر شده اند وی ادامه داد: با این کار ، آنها طیف گسترده تری از احساسات را برای ابراز به برند و ارتباط با مشتریان دارند. احساس سرگرمی ، بازیگوشی و انسان دوستانه را در محیط های دیجیتال ارائه می دهند و به عنوان یک راهنمای آشنا و دوستانه عمل می کنند: کسی که به او اعتماد دارید و می خواهید روزانه با آن معاشرت کنید. این همان نکته کلیدی است که در روند طراحی لوگو سال 2020 ادامه دارد و اکثر برندها به دنبال ایجاد این احساس در ذهن طرفدارانشان هستند.

منبع: creativebloq

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *