تبلیغات و برندینگ, مستربلاگ

برند بوک را بهتر بشناسیم

طراحی برند بوک

برند بوک چیست ؟

برند یا نام تجاری تنها به یک نام و لوگو محدود نمی شود ، هر برند موفق به مانند یک انسان کامل شامل استخوان بندی ، پوست و یک شخصیت با ظاهری متفاوت از دیگران و ده ها مورد دیگر است که همین شخصی سازی ها است که هر برند تجاری را از دیگری مجزا میکند” البته در این بخش منظورمان شرکتهای کپی بردار و ایده خوار نیست”. برند بوک در حقیقت قوانین یا به تعریفی باید و نبایدهای برند، کلیات ظاهری برند یا همان راهنمای هویت بصری نام تجاری به اضافه شخصیت شکل گرفته برندمان است که جدا از ظواهر قابل رویت مانند سایز و محل قرارگیری لوگو و استانداردهای طراحی تبلیغات و غیره شامل سیاستهای کلی و جزئی شرکت و همچنین موارد بسیار جزء سیستم بازاریابی و مدیریت سیستم تبلیغاتی را نیز بر عهده دارد.

 


تعریف اشتباه برند بوک

مدتی است که در بسیاری از سایتهای داخلی به تعاریفی از برندبوک برخورد کردیم که اتفاقا در حال گسترش همین موضوع اشتباه هستند و برای تدوین و تعریف چند موضوع پیش پا افتاده با رنگ و لعاب زیبا به مشتری هزینه بالایی دریافت و از کمبود اطلاعات مشتری سوء استفاده میکنند.
به طور مثال تنها 2 موضوع لوگو و پالت رنگ سازمانی را آنقدر پیچیده میکنند که همین موضوع سر از 20 – 30 صفحه در می آورد و دریغ از بازگو کردن موارد بسیار دیگری که اهمیت بیشتر و تاثیر گذارتری در تبلیغات برند مد نظرمان دارد ، و به تمامی عزیزانی که به دنبال طراحی این کتاب قوانین برند هستند ، پیشنهاد میکنم بجای اینکه به رنگ و نوع طراحی برند بوک و تعداد صفحات بالای آن وسواس داشته باشند، بیشتر به تنوع مطالب و تیترهای اصلی که باید در کتابچه درج شوند آن هم خاص شما حساسیت به خرج دهند.

دستور العمل های اصلی برند بوک استاندارد

موارد مهمی که باید در یک کتابچه راهنمای برند مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرند بسیار متنوع می باشد اما در اصل هر برند بوکی باید 3 بخش را مشخص و قانون گذاری کند.

1- درباره برند یا نام تجاری
2- دستور العمل های بصری
3- دستور العمل های ارتباطی

در پست بعدی به جزئیات و توضیح هر یک از این 3 بخش خواهیم پرداخت برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه طراحی برند بوک به مطالب : برند بوک خود را چگونه طراحی کنیم ، برند بوک ستون تبلیغات مراجعه کنید.

ادامه برند بوک را بهتر بشناسیم در پست بعدی.

[carousel_posts_sc type=”cbp_type02″ scroll=”yes” speed=”1200″ to_show=”12″ posts_per_line=”3″ category=”advertising-branding”]
author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *