طراحی سایت, مستربلاگ

وب سایت دیجی کالا

دیجی کالا
دیجی کالا

نقش گرافیک در رشد دیجی کالا

تاثیر گرافیک را در دنیای امروز نمی توان نادیده گرفت زیرا در طی روز به عناوین مختلف با آن روبرو هستیم از تبلیغات محیطی تا بسته بندی محصولات خوراکی، برندها و …، اما مبحث ما در مورد تاثیرات گرافیک، در رشد و پیشرفت یک وب سایت می باشد، از آنجا که نمیخواستیم از وب سایتهای مطرح دنیا صحبت کنیم تصمیم بر آن شد که یکی از وب سایتهای بسیار موفق ایرانی که همان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است، را از لحاظ پیشرفت گرافیکی و قالب سایت مورد بررسی قرار دهیم.
همانطور که بسیاری از کاربران وب میدانند این سایت از سال 2006 میلادی با یک ایده دست اول توسط دو برادر فعالیت خود را آغاز کرد و در آن زمان همانطور که در عکسها مشاهده می کنید با یک گرافیک استاندارد آن دوره (ده سال پیش) سایت فعال شد و به آرامی شروع به پیشرفت کرد چه از نظر امکانات و چه از نظر گرافیک و قالب سایت تا امروز که یکی از برترین سایتهای ایرانی و خارجی می باشد.

دیجی کالا
دیجی کالا
دیجی کالا

چرا دیجی کالا

اما در طی این سالها چه بسا سایتهایی که آمدند و چند سالی فعالیت کردند و از دور خارج شدند اما روند کار و قالب وب سایت دی جی کالا با گذشت زمان تغییر کرد زیبا و کاربردی تر شد و با استاندارد های روز طراحی وب و کد نویسی همگام شد تا امروز که بسیاری از سایتها از طراحی قالب و چیدمان این وب سایت ایده می گیرند و متاسفانه عده ای نیز دقیقا از همان المانهای تصویری موجود، بدون اجازه در سایتشان استفاده می کنند.
از ویژگیهای بارز قالب سایت دیجی کالا استفاده مناسب و بجا از رنگ سفید و طوسی، منو بندی زیبا و کارآمد، هدر و فوتر ساده و چشمگیر، استفاده از آیکونهای اختصاصی و گویا، بکار بردن فونت یکان در اندازه مناسب، پرهیز از شلوغی و مهم تر از همه طراحی خوب اسلایدهای متحرک و بنرهای داخلی می باشد.
تمامی موارد گرافیکی و ذکر شده و نکات ظاهری دیگری که در این مقاله نمی گنجد به اضافه موجودی کالا و قیمت مناسب دی جی کالا سبب شده که سایتی باشد برای نماد موفقیت و پیشرفت.
سخن پایانی گروه طراحی مستر دیزاین به همه عزیزانی که تجارت آنلاین را تجربه می کنند این است که برای ظاهر بصری وب سایت خود ارزش بیشتری قائل شوید و هزینه کردن برای این مورد را یک نوع سرمایه گذاری موفق به حساب بیاورند و ما طراحان نیز تلاش کنیم که اثری را خلق کنیم نه کپی از ایده های دیگران.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “وب سایت دیجی کالا

  1. شهرام محمدی راد گفت:

    عکس هایی که از قالب سایت دیجی کالا گذاشتید خیلی جالب بود دی جی کالا حتی 10 سال پیش هم قالب سایت ساده ای داشت و به نظر من رمز موفقیت و همه پسند بودن سایت Digikala.com طراحی قالب سایت ساده و کاربردی آن است.

  2. سیاوش گفت:

    وب سایت دیجی کالا به نحوی مرجع طراحی سایت شده همه میگن مثل دی جی کالا وب سایتم رو طراحی و دیزاین کن اما جدیدا دیجی کالا خیلی از عکس استفاده میکنه و خیلی رنگارنگ شده که اسن نکته در طراحی وب خیلی جالب نیست ولی با تمام حرفها جز بهترین سایتهای ایرانه.ممنون از مقاله جالبتون

  3. دیجی کالا تا اونجائیکه من میدونم یک تیم گرافیست برای طراحی قالب سایت Digikala.com داره و طراحی قالب سایتش رو در طول سال با مناسبت های مختلف عوض میکنه، به نظر من مهم ترین چیز در طراحی قالب سایت دی جی کالا سادگی در طراحی گرافیک اونه و به همین خاطر کاربر وقتی برای خرید یک کالا به سایت دیجیکالا مراجعه میکنه خیلی سریع و راحت به هدفش میرسه و خریدش رو انجام میده، تحلیل شما هم از سایت دیجی کالا خیلی جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *