اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

هفت لوگوی خودرو که به فلت دیزاین بازگشتند

هفت لوگوی خودرو که به فلت دیزاین بازگشتند

هفت برند خودرو که فلت دیزاین را انتخاب کردند

در دهه 80 و 90 لوگو های سه بعدی در شرکت های خودروسازی طرفداران بسیاری داشت چون باعث میشد این لوگو ها با جنس فلز روی بدنه خودرو واقعی به نظر برسند اما چند سال پیش با توجه به ارتباطات دیجیتالی و علاقه صاحبین مشاغل به طراخی های مینیمال به مرور زمان با لوگوهای سه بعدی خداحافظی کردند و به لوگوهای تخت روی آوردند به عنوان مثال هفت خودرویی که به فلت دیزاین بازگشتند آوردند بررسی میکنیم.

لوگوی فولکس واگن

فولکس واگن

فولکس واگن یک شرکت خودروساز آلمانی است، که در سال 1930 به درخواست رهبر وقت آلمان نازی آدولف هیتلر بنا نهاده شد، او میخواست خودرویی تولید شود که عموم مردم بتوانند آن را خریداری کنند ، به همین دلیل نام آن را فولکس واگن نامیدند که در زبان آلمانی به معنی خوردروی مردم میباشد . فولکس واگن در سپتامبر 2019 آرم خود را که در سال 2000 به صورت سه بعدی ریدیزاین کرده بود به فلت دیزاین تغییر داد .

لوگوی مینی ماینر

مینی ماینر

خودرو مینی که ابتدا توسط شرکت بریتیش موتور بریتانیایی ساخته شد و سپس با مشارکت شرکت‌هایی مانند بی ام (۱۹۵۹ تا ۲۰۰۰) به تولید خودرو مشغول بود در دهه شصت نیز اولین خودرویی بود که به عنوان یک نماد بریتانیایی نیز در دنیا شناخته شده بود تا در سال 1994 امتیازش توسط شرکت خودروسازی بی ام خریداری شد و از اولین برندهایی بود که آرم خود را از حالت سه بعدی به فلت دیزاین تغییر داد.

لوگوی بی ام و

بی ام دبلیو

شرکت معروف و شناخته شده آلمانی که در میان جوانان محبوبیت بیشتری دارد و از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس و موتور سیکلت در جهان به شمار می آید . دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد و در زمینه تولید موتور هواپیما نیز فعال می باشد. این شرکت مالک شرکت های رولز رویس موتور کارز و مینی ماینر هم می باشد و در کشورهای آلمان ، برزیل ، چین ، هند ، آفریقای جنوبی ، انگلستان و ایالات متحده آمریکا  خط تولید خودرو دارد. بی ام و با طراحی جدید و شفاف، لوگوی خود را مجددا به فلت دیزاین تغییر داد.

لوگوی سیتروئن

سیتروئن

سیتروئن کمپانی خودروسازی فرانسوی است که به خصوص برای ما ایرانیها شناخته شده تر است . این شرکت اولین خودروساز خارج از ایالات متحده آمریکا بود که 8 سال پس از تاسیس به بزرگترین خودروساز اروپا و چهارمین خودروساز جهان تبدیل شد . شرکت سیتروئن برای ساده سازی در سال 2009 با روند طراحی فلت دیزاین موافقت کرد و با استفاده از یک رنگ موقعیت های گرافیکی جدیدی ایجاد کرد تا بتوانند انگیزه جدیدی به این برند ببخشند .

لوگوی نیسان

نیسان

شرکت خوروسازی ژاپنی که دفتر مرکزی آن در یوکوهاما قرار دارد. از سال 1999 شرکت رنو یکی از سهامداران اصلی این شرکت شد بطوریکه تا سال 2008 مالک 44 درصد از سهام این شرکت شد و در سال 2012 به عنوان ششمین شرکت خودروسازی جهان شناخته شد. این شرکت آرم خود را به لوگوی تخت تغییر داد در حالی که نام شرکت را در مرکز نگه داشت و کادر مستطیلی که NISSAN درون آن نوشته شده بود راحذف نمود و به گونه ای هوشمندانه کادر بسته دایره را از هر دو سمت باز نگاه داشت تا مفهومی نو از تنوع و گسترش تولید را در لوگو بگنجاند. تمامی این تغییرات به نوعی انجام شد تا مشتریان و طرفداران تغییرات زیادی را در هویت بصری برند احساس نکنند و همچنان به نیسان وفادار بمانند زیرا این اولین بار بود که نیسان بعد از 20 سال آرم و هویت بصری خود را تغییر داد.

لوگوی آئودی

آئودی

این شرکت نیز همانند BMW محصول یک شرکت خودروسازی آلمانی است و از تولیدکنندگان بنام خودروهای لوکس است. دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات ایالات بابرن آلمان قرار دارد و مدلهایش در 9 کارخانه و در 8 کشور اروپایی تولید می شود. از سال 1964 از زیر مجموعه های فولکس واگن به شمار می آید.
آئودی همراه با مرسدس بنز و بی ام و 3 خودروساز مشهور آلمانی هستند که از پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان به شمار می آیند. طراحی آرم سه بعدی شرکت به گونه ای بود که ظاهرا از فلز براق ساخته شده است اما آئودی تصمیم گرفت آرم خود را به آرم تخت تغییر دهد تا هویت بصریش برای بینندگان قابل فهم تر باشد.

لوگوی جدید تویوتا

تویوتا

این شرکت خودروسازی یک ابر شرکت چند ملیتی است که اولین خط تولید آن در شهر تویوتا (سال 1937) توسط شخصی به نام کیشیرو تویودا بودا راه اندازی شد این شرکت مالک برندهای دینا ، دایهاستر ، سلیون و لکسوس می باشد . سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک، لندن و ترکیه معامله می شود. TOYOTA جدیدترین خودروسازی است که به آرم تخت قدیم خود برگشته است.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *