اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

روز جهانی گرافیک ویژه زنان طراح

روز جهانی گرافیک 98

فراخوان نمایشگاه پوستر ایران و ترکیه

روز جهانی طراحی گرافیک 1398 اخبار و فراخوانهای نمایشگاه ها و … برای علاقه مندان و فعالان این رشته هنری به مانند سالهای گذشته جذابیت خودش را داشته و دارد اما یک موضوع خاص امسال این روز را جذاب تر کرده که در زیر به آن خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

امسال بنا بر تصمیم آیکو-دی (ico-D) که همان انجمن بین المللی طراحی گرافیک است، موضوع روز جهانی گرافیک ، زنان طراح است و به پاسداشت مقام زن توجه بیشتری به بانوان طراح شده است و به همین مناسبت در هفته طراحی گرافیک 1398 نمایشگاه مشترکی از پوسترهای ارزشمند چهل طراح زن ایرانی عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و چهل طراح زن عضو انجمن طراحان گرافیک ترکیه در تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ در گالری ممیز خانه‌ی هنرمندان برگزار و افتتاح خواهد شد. 

شرایط شرکت در نمایشگاه پوستر :

۱- طراحان زن باید متولد سالهای ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ باشند تا مجوز ارسال آثار را داشته باشند.
۲- طراحان خانم باید عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران باشند و حق عضویت خود را تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت کرده باشند.
۳-هر طراح در مجموع مجاز به ارسال ۳ پوستر است.
۴- پوسترهای طراحی شده باید با موضوعیت فرهنگی و اجتماعی باشند که سفارش دهنده واقعی داشته اند. ( آثار طراحی شده برای مسابقات بین المللی پوستر نیز قابل قبول است)
۵- نسخه دیجیتالی پوسترها باید در فرمت jpg  باشند و پوستر ها با نام طراح ، عنوان اثر و‌ شماره عضویت طراح به آدرس ایمیل designweek98@igds.ir فرستاده شود.
۶-مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ میباشد.
۷- انتخاب آثار ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ خواهد بود و اعضا منتخب از طریق ایمیل مطلع خواهند شد که نسخه قابل چاپ پوستر را با سایز ۷۰ در ۱۰۰ سانتیمتر و رزولوشن ۳۰۰ dpi و مود رنگ cmyk برای انجمن طراحان ارسال کنند.
۸- نمایشگاه داوری ندارد و به همه ۴۰ طراح منتخب لوح تقدیر شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

منبع: انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران   2019-03-12

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “روز جهانی گرافیک ویژه زنان طراح

  1. گلچیان گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت شما
    یک سوال اینکه چرا ارزش و کار ما گرافیست ها رو کسانیکه که به کار ما احتیاج دارند نمیدانند ؟
    اینجانب کاردانی گرافیک و کارشناسی چاپ دارم و سه سال اخیر لیتوگراف در چاپخونه بودم و هم اکنون جویای کارم البته ساکن مشهد هستم .

    1. فرشید بهمنی گفت:

      با سلام حضور شما سرکار خانم گلچیان و تشکر که به سایت خودتون سر زدید
      در جواب باید بگم که کاملا حق با شماست و این چندین دلیل داره 1- اول اینکه تعاملی بین دانشگاه و بازار کار وجو نداره به طوری که آموخته های دانشگاه 95 درصد کاربردی نداره و دنیای طراحی تجاری و برندینگ باطراحی هنری و کلاسیک بسیار فاصله داره. مورد مهم بعدی اینکه متاسفانه هر شخصی که یک مقدار photoshop کار کرده اسم خودش رو طراح گذاشته و با کمترین قیمت کار میزنه. حالا به نظر شما و سایر دوستان طراحی که لوگو میزنه 50 هزار تومان با طراحی که لوگو طراحی میکنه 4 میلیون تفاوت نداره؟ حتما که داره ولی ذهن مشتری دنبال کار ارزونه و این وسط ارزش کار طراحان مجرب و تحصیلکرده زیر سوال میره؟ اگر چه طراحان خوب مشتریان خوب هم دارند.
      اما از شما و سایر دوستان خواهش میکنم با هر قیمت یا با هر حقوق پایینی کار نکنید و تا میتوانید اطلاعات و تجربه هاتون رو زیاد کنید و مطمئن باشید اونوقت مشتری یا صاحب کار به دنبال شما خواهد آمد و ارزش کار شما و سایر دوستان توانا را خواهند دانست. طراح حرفه ای شدن تنها نیازمند سالها تجربه کاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *