آموزشی, مستربلاگ

طراحی لوگوی اپلیکیشن

طراحی لوگو یا آیکون اپلیکیشن

طراحی لوگوی اپلیکیشن حرفه ای

طراحی لوگوی اپلیکیشن یا همان آیکون اپلیکیشن همانند طراحی لوگو برای یک استارتاپ یا برند امری بسیار حیاتی محسوب میشود زیرا، آنچه مشتری و عامه مردم در ذهن خود می سپارند و نماد تجارت و اپلیکیشن شما خواهد بود تنها و تنها لوگوی اپلیکیشن شما می باشد و بس.

به عنوان مثال هر گاه صحبت از معروفترین اَپهای داخلی و خارجی میشود یا در گوشی تلفن همراه خود می خواهید برنامه ای را باز کنید اولین تصویری که در ذهن شما نقش می بندد لوگو و آیکون اپلیکیشن مورد نظرتان است. ولی در این بین، اپهایی زودتر به ذهن سپرده میشوند و کاربر سریعا پیدایش میکنند که، اصول مختص طراحی لوگوی اپلیکیشن در طراحیش رعایت شده باشد و از هر نظر جذاب و گویا به نظر آید.

نکات مهم در طراحی لوگوی اپلیکیشن

نکات مهم و طلایی در طراحی لوگوی اپلیکیشن وجود دارد که تعدادی از این موارد در طراحی یک لوگوی استاندارد نیز مشترک میباشد. از این روی به مهمترین نکاتی که در طراحی باید به آن توجه داشت در زیر اشاره خواهیم کرد.

  • برای طراحی لوگو یا آیکون اپ حتما سعی کنید از نرم افزارهای برداری مانند ایلوستریتور و کرل استفاده کنید.
  • به دلیل اینکه آیکون نهایی در سایز بسیار کوچک دیده می شود از به کار بردن جزئیات ریز پرهیز کنید.
  • استفاده از تعداد رنگ محدود از رموز موفقیت یک لوگوی اپ است زیرا تعداد رنگ بالا در سایز به آن کوچکی چشم بیننده را خسته و گمراه می کند و هر چه رنگ و جزئیات مختصر باشد در ذهن، راحت تر ثبت می گردد.

 

  • استفاده از المان یا نماد گرافیکی آن هم در ساده ترین حالت ممکن به جای یک لوگوی متن محور، بیشتر پیشنهاد میگردد زیرا قرار دادن یک لوگو تایپ به جای نماد گرافیکی در مواردی نتیجه دلچسبی در بر نخواهد داشت مگر اینکه لوگو تایپی با حروف اندک داشته باشیم که با یک نماد گرافیکی تلفیق شده باشد مانند لوگوی اپلیکیشن دیوار یا دیجی کالا.
  • به دلیل اینکه محدوده طراحی لوگوی اپلیکیشن فضایی مربع شکل است سعی کنید به بهترین نحو از این فضا استفاده کنید و در صورت استفاده از مربع گوشه های کار را اندکی curve کنید و از نقاط تیز و خشن پرهیز کنید.
  • مهمترین نکته در طراحی لوگوی اپلیکیشن بخصوص در این 2 سال استفاده از تکنیک طراحی فلت دیزاین است و دوری از لوگوهای سه بعدی و افکتیو.

نکته : طراحی لوگوی اپلیکیشن خود را به طراحی بسپارید که هم ایده پردازه خوبی باشد و نیز دانش این کار را زیرا پایه تجارت آنلاین شما در دستانش است.

  • ایده پردازی در طراحی لوگوی اپلیکیشن، درست به مانند طراحی لوگوی یک برند حرف اول را میزند و درست مانند اپهای موفقی که تنها ایده جدیدشان سبب موفقیت آن شده.
  • آیکون اپلیکیشن را از لحاظ رنگ بندی و حاشیه کناری به گونه ای طراحی و اجرا کنید تا در پس زمینه های تیره و روشن کاملا قابل رویت باشد.
  • و موارد فنی که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد.

هم اکنون فرض را بر این میگیریم که می خواهید لوگوی اپلیکیشنی را طراحی کنید ولی قبل از آن بهتر است به نکات فنی که در عکس زیر آمده است توجه کنید و پس از آن در نرم افزار طراحی خود سندی با مقادیر استاندارد  512 پیکسل در 512 پیکسل و رزولوشن dpi300 باز کرده و ایده خود را طراحی کنید.

استاندارد طراحی لوگوی اپلیکیشن

در پایان: امیدواریم که مطلب فوق اندکی به داشته هایتان هر چند اندک افزوده باشد و همچنین گروه تبلیغاتی مستر دیزاین آمادگی خود را جهت طراحی لوگوی اپلیکیشن و گرافیک کلی اپلیکیشن مشتریان و کار آفرینان عزیز اعلام میدارد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “طراحی لوگوی اپلیکیشن

  1. شهروز گفت:

    مطلب طراحی لوگوی اپلیکیشن عالي بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *