گرافیک دیزاین, مستربلاگ

ریدیزاین لوگو چه زمانی الزامیست

ریدیزاین لوگو چه زمان الزامیست

ریدیزاین لوگو چه استانداردهایی دارد؟

ریدیزاین لوگو یا بازسازی ظاهری لوگو که در مطالب پیشین به آن پرداختیم در ذهن بسیاری از مشتریان و صاحبان مشاغل این سئوال را به وجود می آورد که فلان برند ایکس سالهاست که با لوگوی بیست سال پیش خود در حال تجارت و فروش است و به مشکلی هم بر نخورده، پس چرا این کار را انجام دهد و برایش هزینه کند؟

بهترین جواب برای این اشخاص مثال زدن از میان صدها برند ، شرکت و بانک دولتی و خصوصی است که اگر نیاز به ریدیزاین لوگو و تغییرات ظاهری نبود همه این مثالها بدون دلیل دست به این کار زده اند و پول اضافی داشته اند؟ البته که رازهای مهم بسیاری اندر پس پرده این حرکت تبلیغاتی وجود دارد که اگر شما هم به شرایط زیر در بیزینس خود بر خوردید حتما دستی بر سر و گوش لوگوی خود آن هم توسط متخصص این کار بکشید.

چه زمانی نیاز به ریدیزاین لوگو دارید ؟

لوگوی قوی و خلاقانه می تواند تاثیر زیادی در کسب و کار شما داشته باشد از آنجا که لوگو ستون تبلیغات یک برند یا شرکت است. اما در این میان شرکتها گاهی اوقات یک لوگو طراحی میکنند که سالهای زیادی بدون تغییر باقی می ماند چون تمامی نیازهای شرکت را در هر دهه ای که باشد بر آورده میکند که بهترین مثال آن کمپانی قدیمی نایک (NIKE) است که الحق ریدیزاین لوگو از محبوبیت برند می کاهد.

اما اغلب اوقات، لوگو ، آرم یا نشان باید هر از چند گاهی تغییراتی جزئی یا کلی (بسته به قدرت طراحی لوگو) روی آن صورت پذیرد که دلایل مهمی مانند:  تغییرات در سیاستهای شرکت ، بروز شدن طرح لوگو با تکنیک های روز طراحی مانند سبک طراحی فلت دیزاین. قدیمی شدن لوگو که قابلیتهای زیادی ندارد به ویژه برای کسب و کارهایی با طول عمر بالا ، به عنوان مثال لوگویی که در سال 1354 طراحی شده به طور حتم حرفی برای گفتن با مشتریان سال 2019 نخواهید داشت.

در مواردی نیز پیش می آید که خود مشتریان به صدا درآمده و از شما می خواهند که یا لوگویی جدید طراحی کنید که در برندهای قدیمی پیشنهاد نمی شود یا اینکه لوگوی خود را امروزی کنید این اتفاق بیشتر در تجارت هایی مشاهده میشود که شعب مختلف دارند.

پنج سوال کلیدی در ریدیزاین لوگو که باید بدانید

اگر جزء صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ هستید و یا کارخانه ، موسسه یا برندی دارید که نمیدانید نیاز به ریدیزاین لوگوی خود دارید یا خیر و نمی توانید تصمیم درستی بگیرید، این پنج سوال را از خود بپرسید و اگر سوال مشترکی با تجارت خود پیدا کردید هر چه زودتر برای تغییرات بر روی لوگوی خود آماده باشید.

1 ) آیا تجارت شما گسترش یافته یا تغییر کرده است؟

اگر اخیرا شما  تعدادی یا یک محصول جدید به محصولات خود اضافه کرده اید یا مجموعه خود را گسترش داده اید یا تعداد زیادی از کارکنان جدید را به فهرست خود افزوده اید اما کسب و کار شما به هیچ وجه گسترش پیدا نکرده یا تغییر نمیکند، ممکن است وقت آن باشد که به تغییر لوگوی خود به طور جدی فکر کنید.

زمان ریدیزاین لوگو2 ) آیا در کسب و کار رقیب جدی و جدیدی دارید ؟

شما در حال حاضر در بالای بازار کسب خود هستید، بهترین در صنعت و نوع فعالیت شغلیتان ،اما ناگهان برای شما و شغلتان که برای آن زحمت بسیار کشیده اید، رقیبی سر سخت با ایده های بروز و خلاقانه در کنارتان قرار میگیرد . آنگاه است برخی از شما احساس ارعاب کنید یا اینکه می توانید بلند شوید و برای تجارت و ایده خود مبارزه کنید. طراحی مجدد لوگو می تواند با نشان دادن بروز بودن و احترام قائل شدن به مشتریان فعلی که مشتریان مدرن و وفاداری هستند در آینده نیز آنها را با خود همراه کنید و بازار رقابت را برای رقبا تنگ کنید.

ریدیزاین لوگو یاهو3 ) آیا مخاطبان شما تغییر کرده اند ؟

شما یک پایگاه مشتریان ثابت دارید که به شما و محصولاتتان وفادار و وابسته هستند، اما در بازار امروز و بخصوص فروشگاه های مجازی شما باید آماده ارتباط و صحبت با خریداران جوان نیز باشید. ریدیژاین لوگو و در مواقعی طراحی یک لوگوی حرفه ای ممکن است همان چیزی باشد که به شما در برقراری تماس و جذب یک مخاطب جدید و جوان کمک خواهد کرد و همچنان مشتری های خود را حفظ خواهید کرد.

ریدیژاین لوگوی یوتیوب

4 ) آیا ارزش یا هدف نام تجاری شما تغییر کرده است ؟

آیا کسب و کار شما رشد کرده است و گستره مشتریان شما زیاد شده و تغییر کرده یا به طور طبیعی تکامل یافته است یا اهداف جدیدی برای برندتان در سر دارید؟  اگر کشف کنید که شخصیت شرکت شما متفاوت از زمانی است که شما برای اولین بار تجارت خود را آغاز کرده اید، لوگوی شما باید منعکس کننده این تغییرات باشد و مطمئنن نیاز به ریدیزاین لوگو و تغییرات اساسی در لوگو و هویت بصری خود دارید.

ریدیزاین لوگوی پیتزا دومینوس5 ) آیا عناصر موجود در لوگوی فعلی گویای کسب و کارتان نیست ؟

برای بسیاری از شرکت ها این موضوع پیش آمده که در سالهای پیشین و آغاز تجارتشان لوگویی از روی سلیقه شخصی انتخاب کرده اند یا المانی بی معنا در لوگوی خود گنجانیده اند که آن روزها برایشان دلچسب بوده، اما حالا که تبدیل به یک برند شده اند لوگوی قدیمی هیچ ارتباطی با فعالیت یا محصولشان ندارد و مشتریان و مخاطبان جدید هیچ ارتباطی با آن برقرار نمی کنند و آن زمان تنها گزینه، تغییرات و باژسازی لوگوی فعلی شما می باشد.

ریدیژاین لوگوی eharmonys

اگر پنج موردی که در بالا به آن پرداختیم را در تجارت خود یافتید پیشنهاد میشود برای ریدیزاین لوگوی خود و هویت بصری سازمان خود اقدام کنید. اما یک نکته را در نظر داشته باشید که، ریدیزاین و تغییرات در لوگو همیشه عامل موفقیت و پیشرفت نمی شود.

چه بسا شرکت ها و برندهای بسیار محبوبی بوده اند چه در داخل و خارج از کشور که تغییرات ظاهری در لوگو و رنگ سازمانی آنها ضربه محکمی به فروش محصولاتشان زده و سبب شکست آنها شده است.
ریدیزاین لوگو و تغییرات در رنگ سازمانی باید بسیار هوشمندانه و خلاقانه انجام پذیرد و این مستلزم آن است که این کار را به شخص یا گروهی با تجربه و کار کشته بسپارید و به دنبال کار و طراحی ارزان نباشید و کیفیت را ملاک خود قرار دهید.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “ریدیزاین لوگو چه زمانی الزامیست

  1. یاسر خاکی گفت:

    سپاس از مقاله خوبتون درباره ری دیزاین لوگو چون این فکر در ذهن بسیاری وجود دارد بخصوص شرکت های قدیمی ولی اکثرا نگران این هستند که محصولات یا خدماتشان با شکست مواجه نشود که در پایان به آن اشاره کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *