اخبار گرافیک و طراحی, مستربلاگ

رنگ سال 2019 برگرفته از اعماق اقیانوس

رنگ سازمانی سال 2019

رنگ سال 2019 نماد محیط زیست

رنگ سال 2019 که تا چند روز آینده قدم به این سال نیز میگذاریم موضوع پست امروز ما می باشد. همانطور که در مطلب پیشین رنگ سال 2018 نیز مطلبی در وبلاگ مستر دیزاین درج شده بود، کمپانی معروف پنتون هر ساله قبل از آغاز سال نو میلادی به جهت همسان سازی و یکپارچگی صنعت تبلیغات و بخصوص در صنایعی مانند مد و فشن که رنگ و تنوع سالانه آن نقش مهمی ایفا میکند، رنگی را به عنوان رنگ سال به دنیا معرفی میکند، که امسال نیز این انتخاب انجام شد که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

رنگ سال 20011 تا 2019

رنگ سال PANTONE 16-1546

رنگ سال 2019 که از رنگ مرجان زنده موجود در اقیانوسها الهام گرفته شده بسیار هوشمندانه انتخاب گردیده است، رنگی که تمامی موارد و نکات مثبت و منفی دنیای امروز از پیچیدگیهای فناوری، تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی، دوری انسانها از یکدیگر، صدمات زیست محیطی، گرم شدن تدریجی زمین و نابودی نسل های حیوانات و موجودات دریایی که اتفاقا همین گونه مرجان دریایی زیبا نیز جزء همین گروه می باشد در این انتخاب تاثیر بسیاری داشته است.

روانشناسی رنگ سال 2019

رنگ مرجان زنده دریایی که اندکی به رنگ گل بهی ما ایرانیان شباهت دارد نشان دهنده ی همگرایی از زندگی مدرن است که یک رنگ پرورش دهنده است که در محیط طبیعی ما ظاهر می شود و در عین حال حضور پر رنگ شبکه های اجتماعی را در زندگی روزمره ما تداعی میکند.
این رنگ جزء رنگهای نشاط آور، عامل شادابی و محرک پیشرفت است، علاوه بر آن یادآور گرما و رطوبت نیز می باشد و از طرفی دیگر با توجه به ماهیت اکوسیستم حیات این موجود نمایانگر حساسیت و محدودیت محل استفاده از این طیف رنگ را یادآوری میکند. در کل رنگی انعطاف پذیر، امید بخش و سرشار از روحیه زندگی و زنده ماندن است.
رنگ پنتون 2019
در پایان بهتر است بدانیم که انتخاب یک رنگ در میان میلیون ها رنگ موجود در طبیعت آن هم برای یک سال و برای کل دنیا کاری بس دشوار و تخصصی است که آیتمهایی مانند صنعت سرگرمی و فیلم ، سینما، نقاط سیاحتی و نظر هنرمندان جدید مد و تمامی زمینه های طراحی، کشورهای محبوب و توریستی در آن سال و همچنین شیوه زندگی جدید، سبک سرگرمی ها و بازی های روز و شرایط اجتماعی و اوضاع اقتصادی و انواع صنایع سبک و سنگین تاثیر گذار اصلی در تصمیمات کارشناسان می باشد. تأثیرات ممکن است از فناوریهای جدید، مواد، بافتها و اثراتی که بر رنگ، سازوکارهای رسانه های اجتماعی مرتبط و حتی حوادث ورزشی آینده که توجه جهان را جلب می کنند نیز بی تاثیر نیستند، از این روی به انتخابشان به دید یک طراح یا مشتری باید احترام نهاد.
author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “رنگ سال 2019 برگرفته از اعماق اقیانوس

  1. سهیل گفت:

    سلام خسته نباشید وو خیلی ممنون از سایتتون و مطالبتون، من یک طراح تازه کارم در زمینه طراحی جعبه اصلا اطلاع فنی ندارم که چطور باید یک کارتن خلق کرد و فایل cdr م و فایل طراحیم چه مشخصاتی داشته باشه… ممکنه راهنمایی کنید ایمیلم قرار دادم خیلی ممنوننن

    1. فرشید بهمنی گفت:

      با سلام خدمت سهیل عزیز و تشکر از اینکه از سایت ما بازدید کردید:
      در مورد طراحی جعبه ، کارتن و بسته بندی به دلیل اینکه مبحثی بسیار گسترده و تخصصی هست و توضیحات بسیاری داره در قالب یک ایمیل نمی گنجه ولی این قول رو میدیم که در اولین فرصت مقاله آموزشی کاملی درباره این شاخه طراحی آماده و در سایت قرار دهیم که دوستان دیگر هم بهره ای ببرند.

  2. ساغر سعیدآبادی گفت:

    سلام . انتخاب رنگ سال از عمیق ترین نقاط دریا و آنهم از موجودی که زندگیش منشاء حیات می باشد بسیار وسوسه برانگیز است . و چه غم انگیز که همین موجود با تنوع رنگ می تواند الهام بخش بوم یک نقاش یا یک طراح لوگو باشد .
    از مطلب زیباتون متشکرم .
    من تازه کار با فتوشاپ را شروع کرده ام ولی هنوز راه نیفتاده ام . ولی به نظرم در صنعت چاپ جای رشد بسیاری دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *