گرافیک دیزاین, مستربلاگ

رنگ های مناسب رستوران و فست فود

رنگ های مناسب رستوران و فست فود

رنگ های مناسب رستوران و فست فود چیست ؟ آیا اهمیتی دارد که لوگو و دکوراسیون رستوران ما چه رنگی باشد ؟ یا اینکه هزینه کردن برای این تغییرات در رشد و جذب مشتری در آینده کمکی خواهد کرد یا خیر؟

جواب کاملا مشخص است !!! تعداد مشاغلی که با انتخاب رنگ سازمانی مناسب ارتباط مستقیم دارند شامل مشاغلی مانند: رستوران ، فست فود ، کافی شاپ و کارخانه جات تولیدی شکلات ، قهوه و … می باشند که دو مورد از این میان یعنی رستوران و فست فود مبحث موردعلاقه ما است که اتفاقا بالاترین نیاز در حال حاضر ارائه اطلاعات بصری در مورد این دو شغل مورد علاقه است که همیشه طرفداران خود را داشته و دارند. 

تاثیر رنگ در برانگیختن اشتها

شاید در نگاه اول این جمله کمی خنده دار باشد اما ، اگر نگاهی گذرا به تابلو ، لوگو و دکوراسیون 98 درصد رستوران های دنیا و کشورمان بیاندازیم با 3 و نهایتا 4 رنگ مواجه شده اید و این به این معنا میباشد که یک دلیل غلمی و تجربی در پشت این انتخابها نهفته شده است و آن علمی جز روانشناسی رنگ نیست، علمی که تاثیرات رنگها را که از چشمان ما دریافت میشود را بر تحریک حواس شش گانه ما بازگو میکند و دنیای هنر و روانشناسی را به یکدیگر پیوند میدهد.

رنگ مناسب رستوران و فست فود

رنگ های مناسب فست فود و رستوران :

همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید یکی از بیشترین رنگهایی که در دیزاین و دکوراسیون و بسته بندی های فست فودها  و رستورانها استفاده میشود رنگ قرمز می باشد و دلیلش گرم بودن ، داغ بودن ، یاد آور بودن رنگ آتش ، تندی و تیزی و مهمتر از آن رنگ خوراکی محبوب اکثر انسانها یعنی گوشت است و اگر دقت کنید در آشپزی ملل خوش طعم ترین غذاها در حیطه رنگ قرمز و نارنجی میباشد.

به همین علت نمای اکثر فست فودها و رستوران ها حتی معروف ترین آنها مانند مک دونالد نیز از این قائده مستثنا نبوده و از رنگ دیگری استفاده نکرده و قرمز را رنگ اصلی و زرد نزدیک به نارنجی را به نماد خود اختصاص داده است. نمونه های وطنی زنجیره ای خودمان نیز پیرو همین قانون بوده اند مانند : مستر دیزی ، پدر خوب ، پرپروک ، عطاویچ و …

رنگ های اشتها آور

از دیگر رنگهای پیشنهادی رنگ زرد با درصدی رنگ قرمز است که حاصل آن زردی تیره و خوش رنگ خواهد شد که اگر در کنار رنگ مشکی نیز دیزاین گردد زیبایی و انرژی بیشتری خواهد داشت فقط به شرطی که از زرد روشن استفاده نشود.

رنگ سبز روشن که به سبز اورگانیک نیز معروف است از دیگر رنگ هایی است که به تازگی و پس از مرسوم شدن استفاده از مواد خوراکی سالم و اورگانیک در غذاها و رستورانها بسیار باب شده و حس سلامت و پاکی غذا را به مشتری منتقل میکند، البته طبق تجربه این رنگ را به رستوران هایی پیشنهاد میکنم که غذای ارائه شده آنها ویژگی خاصی دارد مانند عرضه غذا ویژه گیاه خواران و خام گیاه خواران یا خوراکهای خاص رژیمی و سالم.

باید ها و نبایدها در انتخاب رنگ های فست فود و رستوران

در زیر موارد مهم و رنگهایی که نباید برای رستورانتان انتخاب کنید را تیتر وار به عرضتان خواهیم رساند تا شما هم بهترین انتخاب را کنید و از این انتخاب رنگ پشیمان نشوید :

رنگ های اشتها آور

 

  • از انتخاب رنگ های سرد و بی روح پرهیز کنید.
  • رنگهایی مانند بنفش ، صورتی ، یاسی و آبی در عین زیبایی به هیچ وجه حتی به عنوان رنگ مکمل مناسب فست فود و رستوران نمی باشد و بیشتر مناسب قنادی ، بستنی فروشی و عروسک فروشی است.
  • از ترکیب بیش از دو رنگ پرهیز کنید و از رنگهای خنثی مانند طوسی ملایم در کنار رنگهایی که اشاره شد بهره ببرید.
  • تنها به یک رنگ قرمز یا نارنجی که همگان استفاده میکنند بسنده نکنید و از طیف های گسترده رنگهای قرمز ، نارنجی ، سبز و زرد در کنار مشکی استفاده کنید.

امید آنکه کمک کوچکی به هموطنان عزیز کرده باشیم ، گروه مستر دیزاین در کلیه مراحل طراحی هویت بصری رستوران ها و ملزومات طراحی و چاپ آن در خدمت شما عزیزان می باشد و کارشناسان گروه جهت مشاوره رایگان در خدمت شما کارآفرینان عزیز با افتخار می باشد.

author-avatar

درباره فرشید بهمنی

فرشید بهمنی هستم مدیر گروه تبلیغاتی مستر دیزاین متولد 1359 در تهران کارشناسی ارشد گرافیک و هنرهای تجسمی دارم و بالای هجده سال هست که در دنیای گرافیک و چاپ تجربه کسب میکنم و علاقه مندم دانسته های اندک خود را به دوستان منتقل کنم (:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *