طراحی کاتالوگ صنعتی نیکان تک ایرانیان

طراحی کاتالوگ های صنعتی دارای پیچیدگی های خود می باشد و خلاف تصور عموم مردم و مشتریان باید از دقت ، هنر و زیبا شناسی خوبی برخوردار باشید به اضافه آشنایی با این نوع صفحه آرایی که تجربه خود را طلب میکند.
اما چرا این نوع از طراحی کاتالوگ با کاتالوگ آرایشی بهداستی ، کاتالوگ محصولات غذایی ، کاتالوگ محصولات دیجیتال و … دارد؟ جواب یک جمله است : زمانی که تصمیم داریم برای یک تولید کننده قطعات فلزی یک جنرال کاتالوگ یا پروداکت کاتالوگ طراحی کنیم به طور حتم با قطعاتی زیبا روبرو نیستیم که به خودی خود زیبا باشد ، پس بسیار هنر میخواهد که نظم و زیبایی را در طراحی این نوع از کاتالوگها رعایت کرد و یکی از بهترین روشها استفاده از عکسهای در حین کار و به قولی کارگاهی و رئال است که جلوه ای زیبا ، صنعتی و در عین حال سخت به کار میبخشد، یعنی عکاسی در کاتالوگهای صنعتی بسیار مهم میباشد.
نمونه کاری که در زیر مشاهده میکنید متعلق به شرکت نیکان تک ایرانیان می باشد که به سفارش یکی از آزانس های تبلیغاتی همکار(سرمه) طراحی کاتالوگ به گروه تبلیغاتی مستر دیزاین محول شد. همانطور که مشخص است فعالیت این مجموعه بسیار بزرگ ، تولید پیچ و مهره های صنعتی از کوچکترین تا بزرگترین اندازه می باشد که در صنعت پتروشیمی ، نفت و پالایشگاه ها و همچنین خطوط انتقال آب بسیار کارآمد است و کشورمان را از واردات این قطعات بی نیاز کرده است.
در طراحی کاتالوگ از رنگ سازمانی شرکت به بهترین نحو ممکن ، همچنین از رنگ پنتون نقره ای در چاپ جلد کاتالوگ بسیار هوشمندانه استفاده شد. به دلیل کاهش حجم و بودجه کاتالوگ دو زبانه تنظیم و طراحی گردید که هماهنگی بین این 2 زبان اندکی کار را مشکل ساخت ، عکسهای زیبایی هم در دیوایدرهای کاتالوگ قرار گرفت تا چشم بیننده از متن زیاد و عکسهای کوچک و بزگ خسته نگردد ، یکی دیگر از روشهای خوبی که می توان از آن در کاتالوگهای صنعتی در آن بکار برد تلفیق کلمات با عکس در هدر کاتالوگ است و چه بهتر که عکس با متن زیرین مرتبط باشد.