طراحی لوگوی آذر روان ساز تولید کننده روغن موتور

طراحی لوگوی آذر روان ساز که به اختصار ARS نیز نامیده میشود مدتی قبل با افتخار به گروه تبلیغاتی مستر دیزاین سپرده شد و ما نیز سعی کردیم تا حدی که به گرافیک کار صدمه ای وارد نشود، خطوط تعیین شده مدیریت محترم شرکت را رعایت نمائیم.

شرکت آذر روان ساز که سابقه طولانی در تولید روغن موتور و روانکارهای خودرو دارد سالها محصولات خود را با لوگویی دیگر به بازار عرضه می کردند، با توجه به این موضوع بنای کار بر این نکته بنا نهاده شد که از حال و هوای لوگوی پیشین شرکت خیلی فاصله نگیریم .

به هر صورت طراحان مستر دیزاین در سبکهای متفاوت لوگو هایی به عنوان پیش طرح ارائه کردند که هر کدام معانی و مفهوم خاص خود را دارند، اما از آنجایی که المانها و عناصر تصویری خاصی در شاخه صنعت در سراسر دنیا جا افتاده تغییر این المانها کار بسیار دشواری است. به عنوان مثال چرخ دنده که عنصر بصری است که سالها در تمام دنیا آن را شاخص صنعت و تولید میدانند و به ناچار طراحان نیز ملزم به استفاده از آن در طرح های صنعتی هستند.

همانطور که در طراحی لوگوی اصلی و تائید شده مشاهده میکنید از المان چرخ دنده به صورت طراحی نگاتیو یا منفی و از زاویه خاصی استفاده شده و در تکمیل طرح قطره روغن ظاهر چرخ دنده را نمایان تر میکند. در اتودهای دیگر نیز سعی کرده ایم از تلفیق قطره های روغن و سمبلی مانند اسب که نمایانگر قدرت، سرعت و حرکت است مقصود خود را القا کنیم که شاید استفاده از تصاویر مفهومی در این صنعت و بخصوص ایران نیاز به زمان بیشتری دارد.

در زیر لوگوی نهایی و اتودهای طراحی شده را مشاهده میکنید و خواهشمندم به هیچ عنوان از ایده ها، تصاویر و المانها کپی برداری نفرمائید( پیگرد قانونی دارد).