لوگوی شرکت صبا فرزانگان جم

طراحی لوگو بخصوص در این چند سال اخیر تغییرات بسیاری چه از لحاظ تکنیکی و چه از لحاظ بصری کرده به همین دلیل بسیاری از شرکت ها ، بانکها و برندها که لوگویی با شمایل قدیمی و نامناسب داشتند یا طراحی لوگو با نوع فعالیت هیچ ارتباطی نداشت اقدام به ریدیزاین لوگوی خود گرفتند و شرکت هایی که به مقوله لوگو ، رنگ سازمانی و ست اداری اهمیت نمی دادند و تجارت خود را به گونه ای سنتی اداره می کردند، همینک اقدام به طراحی لوگو برای خود میکنند.
طراحی لوگوی حرفه ای و ماندگار استانداردهایی دارد که در مقالات پیشین در موردش بسیار صحبت شده ولی در این بین از چه سبکی برای لوگو و نشان تجاری خود استفاده کنیم بسته به نوع کار ، اهداف مجموعه ، شعاری که به آن پایبندیم و ده ها مورد دیگر دارد که باید به طراح لوگوی خود انتقال دهیم و مابقی کار را به کاردان بسپاریم.

نمونه لوگو هایی که در زیر مشاهده میکنید به سفارش شرکت صبا فرزانگان جم که یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه واردات دستگاه های کپی و پرینترهای شارپ و لکسمارک در ایران هستند طراحی و دیزاین گردید تا از میان این اتودها و پیش طرح ها به لوگوی مورد تائید شرکت برسیم که در نهایت لوگوی موجود در صفحه نمونه لوگوها به تائید مجموعه محترم فرزانگان با رنگ سازمانی قرمز رسید.
همانطور که در تصاویر ملموس است ابتدا بر روی لوگو تایپ فرزانگان اتودهایی زده شد و پس از آن طرح المان گرافیکی یا همان نشان شرکت در اشکال مختلف طراحی و در کنار لوگو تایپ تعبیه گردید. در طرح نهایی سعی بر آن شده که هم در لوگو تایپ فرزانگان و هم در المان گرافیکی شرکت نوعی چرخش و حرکت در جهت عقربه های ساعت رعایت شود و علاوه بر خوانایی کلمه فرزانگان ظاهر زیبا و گرافیکی نیز داشته باشد که نتیجه قابل رویت میباشد.

توجه: لوگوتایپ و المانهای گرافیکی که در ذیل مشاهده می کنید از نظر حقوقی متعلق به گروه تبلیغاتی مستر دیزاین میباشد و هر گونه استفاده و کپی برداری از آنها تخلف محسوب می شود و شامل قانون جرایم رایانه ای می باشد. با سپاس